۰۴ اسفند ۱۳۸۸ - ۲۲:۵۳
کد خبر: ۷۶۲۱۶
معاون آموزش حوزه علمیه تبریز:

پذیرش طلاب جدید در ‌حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر‌ تبریز افزایش می‌یابد

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش حوزه علمیه تبریز از پذیرش بیش ار یکصد طلبه جدید در این مرکز علوم اسلامی برای سال آینده خبر داد.
آغاز به کار حوزه علميه تبريز


حجت الاسلام مشهوری، معاون آموزشی حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: این مرکز علوم دینی برای سال تحصیلی آینده ظرفیت پذیرش بیش از یکصد طلبه را از طریق آزمون کتبی و مصاحبه حضوری دارد.

وی خاطر‌نشان کرد: ‌حوزه های علمیه تبریز از ابتدای اسفند از برادران واجد شرایط برای تحصیل در دوره‌های بلندمدت و کوتاه مدت برای سال تحصیلی 89-90 نام‌نویسی می‌کند.

به گفته حجت الاسلام مشهوری، شرایط عمومی داوطلبان برای تحصیل در حوزه علمیه سفیران هدایت تبریز برخورداری از صلاحیت‌های اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی، اعتقاد و التزام به ولایت فقیه و نظام جمهوری ‌اسلامی، تابعیت جمهوری اسلامی، برخورداری ازسلامت جسمی و روحی، موفقیت در آزمون ورودی و مصاحبه و نداشتن منع قانونی از نظر نظام وظیفه اعلام شده است.

وی ادامه داد: شرایط اختصاصی تحصیل در مدرسه سفیران هدایت که دوره پنج ساله تربیت مبلغ است، داشتن مدرک دیپلم با حداکثر سن 25 سال‌، تعهد تحصیل تمام وقت به مدت دوره و تعهد خدمت تبلیغی به مدت سنوات تحصیل در مناطق مورد نیاز است.

وی خاطر‌نشان کرد: شرایط اختصاصی برای تحصیل در حوزه علمیه تبریز نیز دارا بودن مدرک حداقل سوم راهنمایی با حداکثر سن هجده سال، سنوات تحصیلی بالاتر از سوم راهنمایی و مدت خدمت سربازی به حداکثر سن اضافه می‌شود و تعهد تحصیل تمام وقت حداقل تا پایان سطح یک است.

بر اساس این ‌گزارش، حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب نیز نام‌نویسی برای پذیرش طلاب جدید را آغاز کرده که ظرفیت پذیرش 120 طلبه برای سال آینده دارد.

گفتنی است، آزمون ‌کتبی ورودی حوزه‌های علمیه دهم اردیبهشت‌ماه سال آینده برگزار می‌شود./935/پ202/س

ارسال نظرات