۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۷۶۲۱۹۱
افشین علاء:

رئیس‌جمهور علاوه بر وزیر ارشاد به مشاور فرهنگی فراجناحی هم نیاز دارد

رئیس‌جمهور علاوه بر وزیر ارشاد به مشاور فرهنگی فراجناحی هم نیاز دارد
شاعر سرشناس کشورمان می‌گوید: رئیس‌جمهور، علاوه بر وزیر ارشاد، یک مشاور خوشنام، فراجناحی و دردآشنا هم در حوزه فرهنگ لازم دارد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، افشین علاء شاعر و روزنامه‌نگار سرشناس کشورمان که عضویت در هیأت مدیره انجمن شاعران ایران را نیز در کارنامه دارد گفت: بدیهی است اولین انتظار من از رئیس‌جمهور منتخب در خصوص وزارت فرهنگ و ارشاد باشد. امیدوارم انتخاب این وزیر، با نگاهی کاملاً فرهنگی و غیرسیاسی انجام شود.

این عضو هیأت نظارت بر انتشار کتاب‌های کودک و نوجوان در دولت حسن روحانی ادامه داد: در گزینه‌های احتمالی نام دکتر عباس صالحی را شنیدم. انتخاب خیلی خوبی است. ولی چون این اخبار، غیررسمی است، نمی‌دانم چقدر صحت دارد. به هر حال اگر ایشان وزیر نشد، به رئیس جمهور پیشنهاد می‌کنم چهره‌ای هم‌وزن و هم‌شأن ایشان را معرفی کنند که هم بین جناح‌های مختلف مقبولیت دارند و هم مورد اعتماد رهبر معظم انقلاب هستند.

علاء همچنین اظهار داشت: البته اصولا وزیر ارشاد باید دارای این ویژگی باشد. چون حیطه تحت مدیریت این وزیر، حیطه خطیر و پرظرافتی است.

شاعر برگزیده شعر نوجوان در جشنواره فجر افزود: کسی باید این سکان را به دست گیرد که فراجناحی و روادار با همه سلایق‌ باشد. البته درباره اولویت‌ها و اقتضائات حیطه فرهنگ، هنر و ادبیات موارد عدیده‌ای هست که اگر بخواهم با رئيس جمهور در میان بگذارم در این مجال نمی‌گنجد.

این شاعر کشورمان درباره انتخاب وزیر ارشاد نیز گفت: اگر انتخاب این وزیر، هوشمندانه باشد، شاید دیگر نیازی به برشمردن این موارد نباشد. ضمن آن‌که به ایشان توصیه می‌کنم علاوه بر وزیر ارشاد، یک مشاور خوشنام، فراجناحی و دردآشنا در حوزه فرهنگ هم انتخاب کنند.

ارسال نظرات