۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۷۶۲۴۶۲
رییس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان تشریح کرد؛

اقدامات و فعالیت های بسیج سازندگی در راستای محرومیت زدایی

اقدامات و فعالیت های بسیج سازندگی در راستای محرومیت زدایی
اصفهان _ سرهنگ عجمی با اشاره به فعالیت های گسترده بسیج سازندگی در عرصه محرومیت زدایی، آبرسانی و نصب پنل های برق خورشیدی به تشریح اقدامات این سازمان در استان اصفهان پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، سرهنگ حسن عجمی رییس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان، در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری ، استفاده از ظرفیت مردمی و انتخاب همراهان با همت بلند و کار جهادی را از جمله توصیه‌های رهبری به رییس جمهور عنوان کرد و گفت: توصیه‌های رهبر معظم انقلاب خطاب به رییس جمهور جدید مباحث جهادی بود و ویژگی رییس جمهور شهید هم کار جهادی بود و دستاوردهای دولت شهید رییسی بخاطر همین رویکرد جهادی بود.

وی در ادامه افزود: محرومیت زدایی یکی از مأموریت‌های بسیج سازندگی است، قرارگاه محرومیت زدایی درون سپاه تشکیل شده تا بتوانیم تا امنیت غذایی، اشتغال و هر عرصه‌ای که بتواند یاری رسان مردم باشد را دنبال کند، موضوع آب شرب یکی از مهمترین اولویت‌های ما است که آبرسانی به یکصد روستا به صورت پایدار در حال انجام است.

عجمی با بیان اینکه بزودی پروژه آبرسانی به روستاهای نایین سرانجام خواهد رسید، اظهار کرد: چهل روستا در این طرح آبرسانی شده‌اند و در هفته آینده این پروژه بهره برداری خواهد شد‌. ساخت مساجد و خانه‌های محرومان در قسمت محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دنبال می‌شود و ما پروژه‌های مختلفی در این زمینه داریم.

وی ادامه داد: سال گذشته در شب عید ۳۱۳ جهیزیه برای زوج‌های محروم اهدا شد و بزودی نیز اهدای یکصد جهیزیه برای این عزیزان را خواهیم داشت. با همکاری بسیج حقوقدانان در قالب پویش نذر رهایی به دنبال حل مشکلات زندانیان و آزادسازی آنان هستیم، بیش از ۶۰ زندانی جرایم غیرعمد تا کنون آزادسازی شده‌اند و در ادامه سال نیز این موضوع دنبال خواهد شد و شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

رییس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان، با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب برای شکل گیری رزمایش کمک مؤمنانه در سال ۹۹ و استقبال خوب مردم از این پویش در کشور، تصریح کرد: در سه ماهه اول امسال با همکاری گروه‌های جهادی و پایگاه‌های مقاومت بسیج بیش از ۳۰ هزار بسته معیشتی به هموطنان اهدا شده است و این رویه ادامه خواهد داشت.

عجمی گسترش اقتصاد مقاومتی و پرداخت وام‌های اشتغالزایی را از دیگر اقدامات سازمان بسیج سازندگی برشمرد و خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ بحث پنل‌های خورشیدی به عنوان یکی از مأموریت‌های بسیج سازندگی مطرح شد و در دستور کار قرار گرفت، در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ بیش از ۱۱۰۰ پنل خورشیدی در استان اصفهان نصب کردیم و اکنون استان اصفهان محور نصب پنل‌های خورشیدی در کشور است.

وی در ادامه افزود: اکنون در زمینه نصب پنل‌های خورشیدی استات اصفهان یاری رسان دیگر استان‌ها نظیر قم، کرمان و سیستان و بلوچستان است، تفاهنامه‌ای با شرکت توزیع برق استان اصفهان انعقاد خواهیم کرد که در سال جاری یک هزار پنل خورشیدی در سطح استان اصفهان نصب بشوند و این کار یک بخشی از پدافند غیرعامل نیز محسوب می‌شود.

رییس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان، از فعالیت ۲۸۰۰ گروه جهادی در استان اصفهان خبر داد و تصریح کرد: گروه‌های جهادی ما در ۱۰ استان مشغول فعالیت هستند و تمام نقاط استان اصفهان را تحت پوشش دارند، قرارگاه پهنه‌ای جنوب، شمال، غرب و شرق در قالب کارهای جهادی مناطق کل استان و شهرستان‌ها را پوشش می‌دهند.

عجمی با بیان اینکه رزمایش های جهادگران فاطمی از سال ۱۴۰۱ اجرا شده است و امسال چهارمین رزمایش جهادگران فاطمی برگزار خواهد شد، گفت: هدف اول از این رزمایش‌ها گسترش گفتمان‌های فرهنگی و حرکت‌های جهادی است، اگر ما دیروز فضایی نظیر دفاع مقدس را داشتیم امروز فضای جهادی را داریم، حمایت از اقشار ضعیف و کم درآمد از دیگر اهداف این رزمایش‌ها است، همچنین توسعه فرهنگ جهادی در میان مردم و تحقق منویات رهبر انقلاب از جمله اهداف رزمایش‌های جهادگران است.

وی با اشاره به اجرای طرح شهید عجمیان با همکاری اداره کل آموزش و پرورش با هدف نوسازی و بهسازی و زیباسازی مدارس در استان اصفهان، اظهار کرد: مجموعه بسیج سازندگی استان اصفهان با تدبیر دولت شهید رئیسی مشغول آسفالت جاده‌های روستایی و مناطق محروم شده است و این جاده‌ها از حمله جاده هایی هستند که متولی خاصی نداشته‌اند اما مورد استفاده و نیاز مردم بوده است. برای اجرای این پروژه‌ها ۴ هزار تن قیر برای این پروژه‌ها وارد استان کرده‌ایم و در این زمینه ظرفیت‌های مردمی بسیاری به کار گرفته شده است./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات