۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۱
کد خبر: ۷۶۲۶۵۷

نشست اضطراری شورای امنیت درباره ترور شهید «هنیه»

نشست اضطراری شورای امنیت درباره ترور شهید «هنیه»
ریاست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل از برگزاری نشست اضطراری این نهاد درباره ترور شهید «اسماعیل هنیه» خبر داد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به نقل از العربیه، ریاست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرد که نشست اضطراری را تا ساعاتی دیگر برگزار خواهد کرد.

بر اساس اعلام این رسانه، ریاست دوره‌ای شورای امنیت اعلام کرد که امروز چهارشنبه به دنبال حادثه ترور شهید اسماعیل هنیه، تشکیل جلسه می‌ دهد.

این در حالیست که امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نامه‌ای به شورای امنیت و دبیر کل سازمان ملل متحد در خصوص جنایات رژیم صهیونیستی نوشت: در پاسخ به نامه مورخ ۲۹ ژوئیه ۲۰۲۴ از سوی وزیر امور خارجه رژیم اسرائیل به رئیس شورای امنیت، به اطلاع می‌رساند که جمهوری اسلامی ایران به‌صورت قاطع و بدون هیچ ابهامی تمامی اتهامات مطروحه علیه خود در نامه مزبور را محکوم و به‌طور کامل رد می‌کند.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل افزود: ادعاهای مندرج در نامه مزبور گمراه‌کننده و کاملاً بی‌اساس هستند. نامه وزیر امور خارجه رژیم اسرائیل بیشتر تلاشی مذبوحانه برای منحرف کردن توجه بین‌المللی از علل ریشه‌ای وضعیت کنونی و توجیه جنایات و فعالیت‌های شوم این رژیم در منطقه از طریق تحریف روایت‌ها و انتشار اطلاعات نادرست علیه ایران و لبنان است. به رغم این تاکتیک‌ها، رژیم اشغالگر نمی‌تواند مسئولیت خود در قبال جنایات جاری و کشتارهای وحشیانه علیه مردم بی‌گناه در غزه و دیگر ملل را انکار کند و باید مسئولیت اقداماتش را بپذیرد.

ارسال نظرات