۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۷۶۲۷۱۰

قتل‌عام و ترور، راز بقای صهیونیست‌های تروریست

قتل‌عام و ترور، راز بقای صهیونیست‌های تروریست
رژیم صهیونیستی از گذشته تا به امروز با قتل‌عام و ترور برای بقای ننگین خود تلاش کرده است.

نهم مرداد ۱۴۰۳ مراسم تحلیف مسعود پزشکیان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد. بیش از ۱۰۴ هیئت از بیش از ۸۰ کشور دنیا در این مراسم حضور داشتند. مهمانانی از جبهه مقاومت مثل زیاد نخاله دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین، محمد عبدالسلام سخنگوی هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن و سخنگوی جنبش انصارالله یمن، شیخ نعیم قاسم قائم‌مقام دبیرکل حزب‌الله لبنان و اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در آن حضور داشتند.

اسماعیل هنیه در پایان مراسم تحلیف تا آخرین لحظه که مسعود پزشکیان در حال خوش‌وبش با نمایندگان بود تنها شخصیت غیرایرانی بود که در کنار رئیس‌جمهور کشورمان حضور داشت که در آخر رو به عکاسان ایستادند و عکس یادگاری گرفتند.

مراسم تحلیف

خبری شوکه‌کننده

صبح روز بعد از تحلیف خبری منتشر شد که همه را به شوک فرو برد؛ اسماعیل هنیه به شهادت رسید. سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با عرض تسلیت به ملت قهرمان فلسطین و امت اسلامی و رزمندگان جبهه مقاومت و ملت شریف ایران، بامداد امروز (چهارشنبه) محل اقامت جناب آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس در تهران مورد اصابت قرار گرفت و در پی این حادثه ایشان و یک نفر از محافظین وی به شهادت رسیدند.

روابط عمومی سپاه در اطلاعیه خود اعلام کرده که علت و ابعاد این حادثه در حال بررسی است و نتایج آن متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

واسم ابوشعبان همرزم و محافظ اسماعیل هنیه هم در عملیات تروریستی تهران همراه رهبر سیاسی حماس شهید شد.

هدف همیشگی

هنیه یکی از اهداف همیشگی اسرائیل بود که پس از عملیات طوفان‌الاقصی تلاش صهیونیست‌ها برای ترور او دوچندان شده بود البته رژیم صهیوینستی در حملات پی‌درپی به غزه سرانجام توانستند در بیست و دوم فروردین امسال ۳ پسر و تعدادی از نوه‌های را به شهادت برسانند.

با اینکه اسرائیل تا کنون هنوز مسئولیت این حمله تروریستی را قبول نکرده، اما ردپای این جنایت فقط به سایز کفش‌های صهیونیست‌های تروریست می‌خورد.

خون‌خواران صهیونیست‌

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در یک سخنرانی تلویزیونی بدون اشاره به ترور اسماعیل هنیه در تهران گفت: ما طی روز‌های اخیر به نیرو‌های نیابتی ایران از جمله حزب‌الله و حماس ضربات خردکننده‌ای وارد کردیم.

اظهارات غیررسمی موساد و وزیر کابینه نتانیاهو نشان از این دارد که رژیم صهیونیستی در پشت این جنایت قرار دارد البته رژیم صهیونیستی در زمان ترور دانشمندان هسته‌ای مثل شهید فخری‌زاده هیچ‌گاه مسئولیت آن ترور را نپذیرفت، اما این دلیل بر این نبود که کسی این جنایات را از چشم اسرائیل نبیند.

با توجه به اینکه رژیم تروریست صهیونیستی همیشه پشت عملیات تروریستی است هیچ اهمیتی ندارد که صهیونیست‌ها مسئولیت جنایات خود را بپذیرند یا نه، چون مجرم اصلی است. 

نتانیاهو

مجازات سخت

پیام تسلیت رهبر انقلاب به مناسبت شهادت اسماعیل هنیه حجت را بر همه تمام کرد و اسرائیل به‌عنوان عامل این جنایت معرفی شد.

مقام معظم رهبری در پیامشان نوشتند: رهبر شجاع و مجاهد برجسته فلسطینی جناب آقای اسماعیل هنیه در سحرگاه دیشب به لقاء‌الله پیوست و جبهه عظیم مقاومت عزادار شد. رژیم صهیونی جنایتکار و تروریست، میهمان عزیز ما را در خانه ما به شهادت رسانید و ما را داغدار کرد، ولی زمینه مجازاتی سخت برای خود را نیز فراهم ساخت. 

رهبر انقلاب و هنیه

بسیاری از مقامات کشورمان به این جنایت واکنش نشان دادند و شهادت اسماعیل هنیه را تسلیت گفتند.

مسعود پزشکیان رئیس جمهور کشورمان در پیامی نوشت: امروز ایران عزیز به سوگ شریک غم و شادی خود، همراه همیشگی و پرافتخار راه مقاومت، رهبر شجاع مقاومت فلسطین، شهید القدس، حاج اسماعیل هنیه نشسته است. دیروز دست فاتح او را بالا بردم و امروز باید بر روی شانه‌هایم او را تشییع کنم. 

پزشکیان و هنیه

شهادت هنر مردان خدا است. پیوند دو ملت سربلند ایران و فلسطین مستحکم‌تر از قبل خواهد شد و مسیر مقاومت و دفاع از مظلوم پر قدرت‌تر از همیشه دنبال می‌شود. جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی و عزت و حیثیت و افتخار و شرف خود دفاع و اشغالگران تروریست را از اقدام بزدلانه خود پشیمان خواهد کرد.

«إِنَّ اللَّهَ عَزِیزٌ ذُو انْتِقَامٍ»

محمدرضا عارف معاون اول رئیس‌جمهور در پیامی شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس را تسلیت گفت.

محمدرضا عارف

متن پیام محمدرضا عارف به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم 

شهادت جناب آقای اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس به عنوان یکی دیگر از جلوه‌های «تروریسم دولتی» و از پیامد‌های سکوت مجامع بین المللی در قبال جنایات مستمر رژیم صهیونیستی و نقض آشکار و پی در پی مقررات بین المللی است.

این اقدام مذبوحانه مبتنی بر اهدافی شوم از جمله بحران آفرینی جدید در سطح منطقه و به چالش کشیدن مناسبات منطقه‌ای و بین المللی جمهوری اسلامی ایران در این مقطع زمانی به ویژه در آغاز به کار «دولت وفاق ملی» بوده است.

شهادت اسماعیل هنیه چالشی در مسیر مقاومت ایجاد نکرده و به انگیزه جدیدی برای پیوند بیشتر میان مجاهدان علیه دهه‌ها اشغال، سرکوبگری و جنایت بدل خواهد شد.

اینجانب شهادت این انسان آزاده، مومن و پرهیزکار را به آزادگان جهان، ملت مظلوم و مقاوم فلسطین و خانواده شهیدپرور ایشان تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

به یاری خداوند، پیروز نهایی برای فلسطین مقاوم خواهد بود.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس در واکنش به شهادت اسماعیل هنیه نوشت: رحمت خدا بر رهبر شجاع مقاومت فلسطینی، مجاهد نستوه و مربی حکیم، حافظ کرامت ملت مبارز فلسطین و پاسبان ارزش‌های اسلامی، ‎شهیدالقدس حاج اسماعیل هنیه. دو ملت ایران و فلسطین در آغوش یکدیگر داغدار این مصیبت بزرگ هستند. ایران اسلامی و جبهه مقاومت از خون برادر شهید خود نخواهد گذشت.

قالیباف و هنیه

محبوبیت روزافزون حماس

آن چیزی که در بین جبهه مقاومت وجود دارد فرهنگ شهادت است که تا پای جان بر آرمان خود یعنی آزادی قدس شریف و نابودی اسرائیل تلاش می‌کنند.

حماس تا به حال فرماندهان زیادی را تقدیم اسلام کرده است که ازجمله آن می‌توان به عماد عقل، یحیی عیاش، جمال منصور، جمال سلیم، محمود ابوهنود، صلاح شحاده، مهند الطاهر، اسماعیل ابوشنب، عبدالعزیز رنتیسی، شیخ احمد یاسین، عدنان الغول، نزار ریان، سعید صیام، احمد الجعبری، رائد العطار، صالح العاروری و در نهایت اسماعیل هنیه اشاره کرد.

نکته‌ای که در این بین وجود دارد اینکه اسرائیل هیچ‌گاه از جنایت علیه حماس دست نکشیده، اما نتوانسته جلوی گسترش آن را بگیرد و جنبش حماس دائم در حال بازتولید نیرو‌های خود است.

حتی در زمانی که اسرائیل حدود چهل هزار نفر از مردم غزه را قتل‌عام کرده است، اما مردم همچنان از جنبش حماس حمایت می‌کنند و روزبه‌روز بر رزمندگان حماس افزوده می‌شود. 

علی خضریان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در واکنش به ترور و شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران گفت: تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی تلاش دارد تا با ترور فرماندهان مقاومت، جبهه مقاومت را دچار شکست و تزلزل کند. اما غافل است که قدرت نیرو‌های مقاومت برخاسته از یک شبکه قدرت و ارتباطات گسترده و پیچیده در فرماندهان این جبهه است و این شبکه به هیچ وجه متکی به فرد یا مقام خاصی در میان فرماندهان نیست و ساختار‌های این شبکه به نحوی طراحی شده‌اند که با شهادت مقامات ارشد آن نیز قادر به تداوم فعالیت و اثربخشی هستند.

علی خضریان

خضریان در پایان با تأکید بر اینکه ساختار جبهه مقاومت به خوبی نقش خود را با حضور فرماندهان در منطقه ایفا می‌کند، بیان داشت: جبهه مقاومت به هیچ وجه با از دست دادن یک فرمانده تحلیل نمی‌رود، بلکه انگیزه و روحیه بیشتری برای مبارزه با رژیم صهیونسیتی پیدا می‌کند. به عبارت دیگر شهید هنیه همانند شهید سلیمانی و دیگر شهدای جبهه مقاومت پرورش یافته مکتب امام خمینی (ره) و گفتمان انقلاب اسلامی است و تا زمانی که این مکتب براساس کارکرد‌های فرهنگی - جامعه شناختی تعریف شده برای آن در حال فعالیت است، محور مقاومت همچنان قدرت اصلی را در غرب آسیا در اختیار داشته و شاهد ظهور فرماندهان دیگری در طراز فرماندهان شهید جبهه مقاومت خواهیم بود؛ و این اقدام جنایتکارانه خللی در مسیر مبارزه امت اسلامی برای آزادی قدس شریف ایجاد نخواهد کرد.

جالب اینجاست که که صهیونیست‌ها جنایات اسرائیل را برای از دست نرفتن ماهیت این رژیم می‌دانند. بن‌سبطی، سخنگوی سابق رژیم صهیونیستی گفت: دیگر بالاتر از سیاهی رنگی نیست؛ اسرائیل اگر این ترور‌ها را انجام ندهد ماهیت خودش را از دست می‌دهد!

۳ روز عزای عمومی 

در پی شهادت فرمانده مجاهد دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، دولت جمهوری اسلامی ایران با صدور اطلاعیه‌ای سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

مراسم تشییع پیکر شهید اسماعیل هنیه هم صبح امروز با حضور مردم ایران اسلامی در تهران برگزار شد و رهبر انقلاب بر پیکر این مقام برجسته جبهه مقاومت نماز خواندند.

ارسال نظرات