۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۷۶۳۰۶۱
نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

ضرورت توجه طلاب به سواد رسانه ای و آشنایی با فضای مجازی

ضرورت توجه طلاب به سواد رسانه ای و آشنایی با فضای مجازی
مازندران - نماینده ولی فقیه در مازندران بر ضرورت توجه به سواد رسانه ای و آشنایی با فضای مجازی در حوزه های علمیه تأکید کرد و گفت: برخی نمی‌دانند اینجا خطراتی وجود دارد همچون دریا که برای خود منطقه شنا و خطر دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در اختتامیه سال تحصیلی حوزه علمیه برادران و خواهران، اظهار کرد: بدون شک اگر بخواهیم مدرسه‌ای موفق شود به طور قطع نقش اصلی آن را طلاب بازی می‌کنند اگر این نقش خوب ایفا شود در برتری مدرسه موثر است.

وی با تاکید بر اهمیت نقش اساتید و مدیریت در مدارس علمیه، افزود: هر چه فضای اظهار نظر بیشتری به طلاب دهیم مدرسه رشد بیشتری پیدا می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی بر لزوم توجه دائمی به امام زمان (عج) تاکید کرد: حضرت منبع نور است، ارتباطتان را با شهدا نیز بیشتر کنید.

وی با بیان این که نقش دانش‌آموزان، معلمان و مدیران در رشد تحصیلی و تهذیبی مدارس موثر است، افزود: اگر تنها رشد علمی داشته باشید اما دین و اخلاقتان رشد نکند ضرر دارد، اساتید با اخلاق نیز جاذبه دارند، نقش سوم را به مدیریت و نقش چهارم را به هیات امنا می‌دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که کلاس‌ها باید کارگاهی و گفت و گو محور برگزار شود، تصریح کرد: باید برای سال آینده چشم اندازی تعریف شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر توجه به آینده طلاب از سوی اساتید مدارس علمیه، به جمله‌ای از حضرت علی (ع) اشاره و عنوان کرد: هر کسی باید خودش معلم خودش باشد و خودش را ادب کند، خود را با زیورهای خوب معنوی آراسته کند.

امام جمعه ساری بر ضرورت توجه به سواد رسانه ای و آشنایی با فضای مجازی در حوزه های علمیه تأکید کرد و گفت: برخی نمی‌دانند اینجا خطراتی وجود دارد همچون دریا که برای خود منطقه شنا و خطر دارد، اما برخی حرف گوش نمی‌کنند و اندازه خودشان را نمی‌دانند.

وی اذعان داشت: فضای مجازی همچون دریا است و چه بسا انسان‌هایی که در همین فضا گیج و گمراه شدند، همان‌هایی که ترور و بمب‌گذاری می‌کنند در همین فضای مجازی ارتباط می‌گیرند./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات