۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۷۶۳۱۱۶

توافق با عراق برای افزایش ۳ هزار پرواز در ایام اربعین

توافق با عراق برای افزایش ۳ هزار پرواز در ایام اربعین
رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: با مسولان عراق توافق کردیم در ایام اربعین تعداد پرواز‌های هواپیما‌های ما به کشور عراق حدود ۳ هزار پرواز افزایش پیدا کند.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، سید مجید میراحمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین در برنامه گفتگوی ویژه خبری با اشاره به سفر هیات ایرانی به عراق و توافقات صورت گرفته با طرف عراقی برای برگزاری مراسم اربعین گفت: براساس توافق صورت گرفته گذرنامه‌هایی که کمتر از ۶ ماه اعتبار دارند در ایام اربعین اجازه خروج از مرزهای عراق را دارند.

وی اضافه کرد: بر همین اساس زایران عزیز که گذرنامه‌های آنها کمتر از ۶ ماه اعتبار دارد می توانند برای سفر به عراق به مرزها مراجعه کنند و نیازی به تمدید و تعویض گذرنامه ندارند.

میراحمدی اضافه کرد: همچنین در این سفر مجوز پرواز بالگردهای جمعیت هلال احمر ایران را در شرایط بحران و حادثه از کشور عراق گرفتیم تا در آسمان عراق هم امکان پرواز داشته باشد.

رئیس ستاد مرکزی اربعین یادآور شد: موافقت با شروع سفر دریائی خرمشهر به بصره در ۵ صفر و هماهنگی برای فعالیت ۸۰۰ اتوبوس ایران در عراق برای جابجائی زائرین ایرانی از توافقات دیگر بود.

وی ادامه داد: همچنین در این سفر توافقاتی در امور گمرکی ایام اربعین صورت گرفت.

میراحمدی تأکید کرد: موافقت عراق با افزایش ۳۰۰۰ پرواز در هفته و‌شبانه روز شدن فرودگاه نجف از دیگر توافقات ما بود.

وی گفت: تردد آمبولانس‌های هلال احمر در عراق و پرواز هلی کوپترهای امدادی ایران در عراق از دیگر توافقات صورت گرفته در این سفر بود.

ارسال نظرات