۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۷۶۳۱۷۸

اعتراف رژیم صهیونیستی به خودزنی با موشک گنبد آهنین

اعتراف رژیم صهیونیستی به خودزنی با موشک گنبد آهنین
یک ویدئو خاص در مورد حادثه مجدل شمس وجود دارد که چندان در رسانه‌ها پوشش داده نشد؛ یک تیر موشک پدافندی سامانه گنبد آهنین بر فراز مجدل شمس دچار نقص فنی شده و به سمت زمین حرکت می‌کند و منفجر می‌شود.

ظهر امروز منابع خبری رژیم صهیونیستی از حمله پهپادی حزب الله لبنان به شهر نهاریا خبر دادند.

صهیونیست ها مدعی شدند پس از اینکه در ساعات ابتدایی صبح نیروی هوایی اسرائیل اقدام به ترور ۴ رزمنده حزب الله در شهرک میفدون در جنوب لبنان کرد، حزب الله در پاسخ چندین فروند پهپاد انتحاری را به سمت نهاریا در شمال سرزمین های اشغالی و فاصله ۱۵ کیلومتری از مرز لبنان شلیک کرده که موجب اصابت یک پهپاد به بزرگراهی در شهر نهاریا شده است که چند زخمی بر جای گذاشت.

تکرار حادثه مجدل شمس در نهاریا/ اعتراف رژیم صهیونیستی به خودزنی با موشک گنبد آهنین +فیلم و تصاویریکی از شهدای حزب الله در حمله امروز اسرائیل

اگرچه در مورد حمله پهپادی حزب الله تردیدی وجود نداشته و حتی تصاویر واضحی از پرواز پهپادی شبیه به پهپاد صماد۳ یمنی بر فراز شهر نهاریا موجود است اما هدف حزب الله از عملیات خود مانند همیشه تاسیسات حساس نظامی و امنیتی اسرائیل در این منطقه بود و مقاومت حمله ای به مراکز غیرنظامی نهاریا انجام نداده است.

تکرار حادثه مجدل شمس در نهاریا/ اعتراف رژیم صهیونیستی به خودزنی با موشک گنبد آهنین +فیلم و تصاویرتصویر پهپاد انتحاری حزب الله بر فراز نهاریا

تکرار حادثه مجدل شمس در نهاریا

از همان ابتدای حادثه و ویدئویی که توسط دوربین های ترافیک شهری در نهاریا منتشر شده بود مشخص بود پرتابه ای که به وسط بزرگراه اصابت و چندین شهرک نشین را زخمی کرده است شباهتی با پهپاد انتحاری ندارد.

در صورتی که این ویدئو را با ویدئو مربوط به انفجار در یک زمین بازی در شهرک مجدل شمس در جولان اشغالی مقایسه کنیم حجم و الگوی انفجار دو حادثه کاملا مشابه با یکدیگر بودند.

حزب الله در زمان حادثه مجدل شمس در روز ۲۷ جولای ۲۰۲۴ در بیانیه رسمی خود اعلام کرد هیچ شلیکی به سمت این شهرک دروزی نشین انجام نداده است و این حادثه به علت نقص فنی و سقوط موشک تامیر از سامانه گنبد آهنین رقم خورده است.

تکرار حادثه مجدل شمس در نهاریا/ اعتراف رژیم صهیونیستی به خودزنی با موشک گنبد آهنین +فیلم و تصاویرتصویر مربوط به تلفات حادثه مجدل شمس

در طی حادثه مجدل شمس ده‌ها غیرنظامی دروزی (که در واقع مردم سوری تحت اشغال اسرائیل هستند) کشته و زخمی شدند.

تکرار حادثه مجدل شمس در نهاریا/ اعتراف رژیم صهیونیستی به خودزنی با موشک گنبد آهنین +فیلم و تصاویرمشخصات راکت فلق۱

ارتش اسرائیل ادعا کرد یک تیر راکت فلق شلیک شده توسط حزب الله به شهرک مجدل شمس اصابت کرده است اما ویدئوهای موجود از میزان انفجار با مشخصات راکت سنگینی نظیر فلق با ۵۰ کیلوگرم سر جنگی به هیچ عنوان مطابقت نداشت.

تکرار حادثه مجدل شمس در نهاریا/ اعتراف رژیم صهیونیستی به خودزنی با موشک گنبد آهنین +فیلم و تصاویرنقشه ادعایی صهیونیست ها از محل پرتاب راکت به سمت مجدل شمس

همچنین یک ویدئو خاص در مورد حادثه مجدل شمس وجود دارد که چندان در رسانه‌ها پوشش داده نشد؛ در این ویدئو یک تیر موشک پدافندی سامانه گنبد آهنین بر فراز مجدل شمس دچار نقص فنی شده و به سمت زمین حرکت می‌کند و منفجر می‌شود و بقایای موشک نیز به شهرک مجدل شمس اصابت کرد که شباهت زیادی به ویدئوی اصلی اصابت یک پرتابه به زمین بازی این شهرک داشت.

 

اعتراف رژیم صهیونیستی به خودزنی با موشک گنبد آهنین

در حادثه ای که امروز ظهر رقم خورد اما به دلیل وجود ویدئوهای کاملا واضح از اصابت یک موشک به شهر نهاریا و تناقض با ادعای حمله پهپادی حزب الله به این شهر، ارتش رژیم صهیونیستی ناچار به پذیرش ماجرا و اعتراف به خودزنی سیستم پدافندی خودی شد.

ارتش اسرائیل با انتشار بیانیه ای، انفجار رخ داده در بزرگراه ۴ نزدیک نهاریا در جریان حمله پهپادی حزب‌الله به جلیل غربی ناشی از یک موشک رهگیر گنبد آهنین بود که دچار نقص فنی شده بود.

صهیونیست ها اعلام کردند موشک تامیر مذکور پس از آنکه نتوانسته به هدف برخورد کند به بزرگراه اصابت کرده است؛ چندین پهپاد حزب‌الله نیز به منطقه نهاریا برخورد کردند.

به گفته امدادگران، یک زن در چند صد متری از محل برخورد روی بزرگراه بر اثر ترکش زخمی شد و در مکان دیگری، پنج نفر دیگر بر اثر انفجار به طور جزئی زخمی شدند.

با توجه به تاکید چندین باره حزب الله و سید حسن نصرالله بر اینکه مقاومت هیچ نقشی در حمله به شهرک مجدل شمس نداشته است و همچنین حادثه ای که امروز اتفاق افتاد تقریبا با قطعیت می توان گفت دو حادثه نهاریا و مجدل شمس ناشی از نقص فنی سامانه پدافندی گنبد آهنین بوده‌اند.

 

ارسال نظرات