۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۴
کد خبر: ۷۶۳۲۷۷
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه:

خبرنگاران در عرصه اطلاع رسانی تقوا و امانت داری را رعایت کنند

خبرنگاران در عرصه اطلاع رسانی تقوا و امانت داری را رعایت کنند
کرمانشاه ـ حجت الاسلام والمسلمین غفوری با تبریک روز خبرنگار، گفت: از جاهایی که بسیار ضرورت دارد انسان اهل تقوا باشد زمانی است که قرار است به جامعه اطلاع‌رسانی کند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله غفوری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمانشاه، با دعوت همگان به تقوای الهی اظهار داشت: خداوند متعال همواره انسان را به اعمال نیک توصیه می‌کند و در سوره بقره می‌فرماید انسان مسافر است و سفری مهم در پیش دارد و برای این سفر مهم که آخرت است احتیاج به توشه دارد و این توشه تقوا است و اگر بنده‌ای تقوا نداشته باشد و محرمات را رعایت نکند پایان سفر برایش سخت و دشوار است.
 
امام جمعه استان کرمانشاه عنوان کرد: کسانی که صاحب عقل هستند به هر سفری که می‌روند به فکر توشه سفر هستند چرا که آدم عاقل هیچ وقت به یک مسیر آن هم به این عظمت با دست خالی را نمی افتد.
 
حجت الاسلام والمسلمین غفوری ضمن تبریک روز خبرنگار خاطرنشان کرد: نقش خبرنگار بسیار مهم و حساس است چرا اکنون رسانه در در حال میدان‌داری است و نقش خبرنگاری که خبر را تنظیم کرده و در جامعه منتشر می‌کند نقش بسیار مهم و موثری است؛ لذا یکی از جاهای که بسیار ضرورت دارد انسان اهل تقوا باشد زمانی است که قرار است به جامعه اطلاع‌رسانی کند.
 
وی در ادامه افزود: در خطبه‌های نماز جمعه واجب است به تقوا سفارش شود و قبل از اینکه به مردم سفارش کنیم باید خودمان اهل تقوا باشیم، چرا که خطیب نماز جمعه زبان هر هفته با مردم سخن می‌گوید و باید اهل تقوا باشد و مطلبی که برای جامعه بیان می‌کند نباید به هیچ عنوان خلاف واقع باشد و باید در این موضوع دقت کرد.
 
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: مطلبی که منتشر می‌شود دیگر از دست ما خارج شده و جای برای انتقاد ندارد و با وجود اینکه برخی گاهی طبق قانون فرصت داده می‌شود که پاسخ داده شود اما کسانی که خبر را مطالعه می‌کنند ذهنیت اولیه برای آن‌ها ایجاد می‌شود و ممکن است که اطلاع‌رسانی بعدی را مطالعه نکنند لذا این دین تا روز قیامت باقی خواهد ماند، لذا در این زمینه باید بسیار مراقبت کرد./1400/
ارسال نظرات