۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۷
کد خبر: ۷۶۳۲۹۶
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

پاسخ ایران به گستاخی رژیم صهیونیستی مطالبه مردم و نشأت گرفته از هویت شیعی است

پاسخ ایران به گستاخی رژیم صهیونیستی مطالبه مردم و نشأت گرفته از هویت شیعی است
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر پاسخ سخت و قاطع به گستاخی های رژیم غاصب صهیونیستی، گفت: ضرورت مجازات سخت این رژیم کودک کش، مطالبه مردم و جبهه مقاومت و ناشی از هویت شیعی جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش خبرگزاری رسا در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین احمد مطهری اصل در خطبه های هفته گذشته نماز جمعه تبریز، تجاوز رژیم صهیونی به خاک ایران و در پی آن شهادت اسماعیل هنیه را مورد اشاره قرار داد و افزود: شهید هنیه میهمان ایران اسلامی برای شرکت در مراسم رسمی بود که به شهادت رساندن وی با هیچ قاعده و موازین بین المللی مطابقت ندارد و باید رژیم اسرائیل به دلیل ارتکاب این جنایت به سختی تنبیه شود.

امام جمعه تبریز شکست های پی در پی ارتش اسرائیل در یمن، سوریه، لبنان و مقابل حماس را از دلایل اصلی گستاخی های این رژیم منحوس دانست و یادآور شد: سران این کشور جعلی در تلاشند با برخی اقدامات جنایت کارانه این شکست های خود را توجیه کرده و در بین افکار عمومی جهان، خود را پیروز میدان نشان دهند.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه و رسالت اصلی جمهوری اسلامی ایران پاسخ محکم به این گستاخی های اسرائیل است، ادامه داد: باید توجه داشت که این حرکت ایران می تواند منجر به افزایش وحدت ملی و ارتقای امنیت ملی کشور شود ضمن اینکه هویت شیعی ما نیز اجازه نمی دهد در برابر این زیاده روی ها سکوت کنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تصریح کرد: پاسخ به گستاخی های رژیم اسرائیل غاصب توانایی های دفاعی و تهاجمی جمهوری اسلامی ایران را به رخ آنها کشیده و نشان خواهد داد که نیروهای مسلح ما قدرت اول منطقه هستند و باید صهیونیست ها را سر جای خود نشاند.

حجت الاسلام والمسلمین مطهری اصل در ادامه با اشاره به نزدیک تر شدن استقرار دولت چهاردهم و تعیین وزرای کابینه جدید، بیان کرد: امیدواریم دولت جدید با تداوم راه و رسم شهید رییسی مشکلات مردم در حوزه های مختلف حل و فصل کند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر حمایت همه جانبه از دولت چهاردهم، عنوان کرد: ما نیز با تمام توان و امکانات خود در خدمت دولت جدید هستیم.

وی از رئیس جمهور خواست در انتخاب و معرفی همکاران و وزرای کابینه شاخص ها و معیارهای مد نظر مقام رهبری را مورد توجه قرار داده و با این کار حمایت مردمی را برای دولت خود فراهم کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه دکتر پزشکیان جانشین شهید آیت الله رییسی است، خاطرنشان کرد: بنده و شخص رییس جمهور جانشین دو شهید والامقام خدمت شده ایم که هر دوی آنها مورد توجه جدی مقام رهبری بودند و بارها ایشان از این ۲ شهید ابراز رضایت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین مطهری اصل ابراز کرد: بنده بدون تردید در جایگاه امامت جمعه تبریز ادامه دهنده مکتب شهید آل هاشم خواهم بود و از دکتر پزشکیان نیز انتظار می رود بدون توجه به مسایل حاشیه ای با توسل به ائمه اطهار(ع) راه شهید رییسی را تداوم بخشد.

خطیب نماز جمعه تبریز به ۱۷ مرداد سالروز شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار اشاره کرد و گفت: بیشتر خبرنگاران و اهالی رسانه را جوانان تشکیل می دهند و خوی این شغل و دوران جوانی انتقاد از مسئولان و سازمان ها است که باید از سوی مدیران با سعه صدر شنیده و پاسخ داده شود، چون تندخویی و عدم پذیرش انتقاد نمی تواند راه حلی برای رفع مشکلات باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مطهری اصل ادامه داد: البته خبرنگاران نیز باید با تحلیل و تفسیرهای قانع کننده و علمی مشکلات کشور را آشکار ساخته و از مسئولان مطالبه گری کنند، وگرنه ارایه اخبار و گزارش های نادرست به هیچ عنوان نمی تواند مسایل کشور را حل کند.

وی همچنین به راهپیمایی جهانی اربعین حسینی اشاره و اظهار کرد: این مراسم بزرگ ترین راهپیمایی معنوی جهان است که باید تمام دستگاه های دولتی، خدماتی و عمومی و همچنین بخش های غیردولتی دست در دست همه داده و شرایط حضور باشکوه مردم در این مراسم را ایجاد کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی راهپیمایی اربعین را معرفی شیعه و عنصر عدالت خواهی این مکتب عالی انسانی و اسلامی خواند.

خطیب نماز جمعه تبریز به صرفه جویی در مصرف انرژی اشاره کرد و افزود: یکدیگر را به صرفه جویی در مصرف انرژی توصیه کنیم چراکه با تعطیلی تولیدی‌ها و کارخانجات برخی از اقلام افزایش قیمت پیدا می‌کنند.

وحید نستوهی
ارسال نظرات