۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۷۶۳۳۵۳

ایران حمله رژیم صهیونیستی به آوارگان فلسطینی را محکوم کرد

ایران حمله رژیم صهیونیستی به آوارگان فلسطینی را محکوم کرد
سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محکومیت حمله وحشیانه رژیم اسرائیل به آوارگان فلسطینی ساکن در مدرسه تابعین در غزه، این حمله وحشیانه را مصداق روشنی از ارتکاب همزمان جنایت نسل‌کُشی، جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت دانست.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه حمله وحشیانه صبح امروز، شنبه، رژیم کودک‌کش اسرائیل علیه آوارگان فلسطینی ساکن در مدرسه تابعین در محله الدرج غزه را که در حال اقامه نماز صبح بودند و منجر به شهادت و زخمی شدن صدها تن از غیرنظامیان فلسطینی گردید، شدیداً محکوم کرد.

وی این حمله وحشیانه را مصداق روشنی از ارتکاب همزمان جنایت نسل‌کُشی، جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت دانست.

کنعانی تأکید کرد: تداوم حملات جنون‌آمیز رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی و قتل‌عام وحشیانه زنان و کودکان و سالخوردگان به‌ویژه حمله شنیع امروز این رژیم به آوارگان فلسطینی ساکن در مدرسه تابعین، بار دیگر ثابت کرد که رژیم آپارتاید اسرائیل به هیچ‌یک از قوانین و مقررات حقوق بین‌الملل و اصول اخلاقی و انسانی پای‌بند نیست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: تنها راه مقابله با این رژیم سفّاک، اقدام محکم و قاطع کشورهای اسلامی و آزادیخواه جهان در حمایت عملی از ملت فلسطین و مبارزات و مقاومت مشروع این ملت علیه اشغالگری و تجاوز است.

وی با تأکید بر اینکه جنایت واقع‌شده در مدرسه تابعین، نمونه بارز و آشکار تهدید صلح و امنیت بین‌المللی است، خواستار اقدام فوری و مؤثر شورای امنیت سازمان ملل بر اساس فصل هفتم منشور ملل متحد برای مهار و توقف جنایات بی‌حدوحصر این رژیم کودک‌کُش گردید.

کنعانی با اشاره به مسئولیت جامعه بین‌المللی در لزوم پیشگیری و مقابله با جنایات رژیم اسرائیل تأکید کرد: کشورها و سازمانهای بین‌المللی به‌ویژه اعضای شورای امنیت و سایر نهادهای بین‌المللی ازجمله دیوان بین‌المللی کیفری و دادستان آن، یک بار دیگر در برابر آزمونی اخلاقی و انسانی و نیز مسئولیتی بین‌المللی قرار گرفته‌اند و باید آمرین و عاملین نسل‌کُشی و آپارتاید، یعنی مقامات رژیم خونریز اسرائیل را در مقابل ارتکاب جنایات و وحشیگریهای گسترده پاسخگو نمایند.

ارسال نظرات