۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۷۶۳۳۶۱
عسگری مطرح کرد؛

ضرورت توجه به فعالیت های بین المللی در اربعین حسینی

ضرورت توجه به فعالیت های بین المللی در اربعین حسینی
اصفهان ـ رییس ستاد بازسازی عتبات استان اصفهان گفت: باید کارهای فرهنگی مؤثری در راهپیمایی اربعین صورت بگیرد و یکی از این عرصه‌ها ارتباط گیری با زائران خارجی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، جعفر عسگری رییس ستاد بازسازی عتبات استان اصفهان، ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه امروز نام مبارک امام حسین(ع) جهانی شده است و اربعین در این حوزه نقش ویژه‌ای دارد، گفت: اربعین یک حرکت ماهیتا فرهنگی است و باید اربعین را در همه عرصه‌ها مورد توجه قرار داد، ابعاد سیاسی، اقتصادی، امنیتی و اجتماعی همه باید مورد توجه کارشناسان و متخصصان این حوزه‌ها واقع بشود.

وی ادامه داد: نگاه ما باید به اربعین تغییر کند و دیدگاهی درست و دقیق در این حوزه داشته باشیم، بنابر آمار سال گذشته ۲۷ میلیون زائر وارد عراق شده‌اند که تنها ۵ میلیون نفر آن ایرانی هستند و همین موضوع نشان دهنده اهمیت فعالیت در حوزه بین‌الملل در اربعین حسینی است.

عسگری با بیان اینکه شعار امسال اربعین طریق الأقصی است، تصریح کرد: باید امسال در معرفت افزایی و فعالیت‌های فرهنگی مؤثر ورود کنیم و بدانیم اربعین امسال با اربعین پارسال متفاوت است و چگونه باید از این مراسم مهم برداشت کنیم، همت و دیدگاه ما باید نسبت به این موضوع تغییر کند.

رییس ستاد بازسازی عتبات استان اصفهان به تلاش دشمن برای استحاله پیاده‌روی اربعین اشاره کرد و افزود: باید کارهای فرهنگی مؤثری در راهپیمایی اربعین صورت بگیرد و یکی از این عرصه‌ها ارتباط گیری با زائران خارجی است، در این زمینه انتظار می‌رود دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه وارد عمل بشوند، زائران پاکستانی و افغانستانی وقتی وارد ایران می‌شوند برخاک ما بوسه می‌زنند در این حد به کشور ما علاقمند هستند، اما ما برنامه فرهنگی خاصی برای این عزیزان نداریم.

وی مطالبه‌گری اصحاب رسانه از مسؤولان برای فعالیت فرهنگی در عرصه اربعین را امری ضروری دانست و تصریح کرد: ستاد بازسازی عتبات برای ساخت و بازسازی اماکن مقدسه مأموریت دارد، صحن حضرت زینب(س) در کربلا در دست ساخت است و اکنون در حدود ۷۰ درصد آن ساخته شده است و با این شرایط مورد استفاده قرار گرفته است.

عسگری مدیریت، نظارت و سازماندهی مواکب را از دیگر وظایف ستاد بازسازی عتبات عالیات برشمرد و اظهار کرد: ۱۸۰ موکب مردمی با ساختاری تعیین شده فعالیت خواهند داشت، کارهای اجرایی هر موکب برعهده ۹ نفر خواهد بود. یکی از موکب‌هایی که توسط یکی از روحانیون اصفهان راه‌اندازی شده است مخصوص تعمیر ماشین‌های سنگین است و یک موکب دیگری نیز برای شستشوی لباس زائران است و اینها از ابتکارات فعالان اربعینی اصفهان است./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات