۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۷۶۳۴۳۹
باقری:

حضور ایران در تصمیم‌سازی‌ بریکس و شانگهای اهمیت دارد

حضور ایران در تصمیم‌سازی‌ بریکس و شانگهای اهمیت دارد
سرپرست وزارت امور خارجه ایران با اشاره به تاثیر چندجانبه گرایی بر حفظ منافع و امنیت ملی کشور تصریح کرد: حضور ایران در تصمیم‌سازی‌های نهادهای چند جانبه گرایانه مانند بریکس و شانگهای بسیار اهمیت دارد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت روز خبرنگار با حضور خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران حوزه سیاست خارجی رسانه‌های داخلی و خارجی با حضور علی‌ باقری سرپرست وزارت امورخارجه و ناصر کنعانی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه در محل این وزارت خانه برگزار شد. 

در این نشست نمایندگانی از اصحاب رسانه‌های گروهی داخلی و خارجی به نمایندگی از همکاران خود نظرات، پیشنهادها و مطالبات خود را به منظور بهبود فعالیت‌های حرفه‌ای و همچنین در خصوص رویکرد دستگاه دیپلماسی مطرح کردند.

سرپرست وزارت امور خارجه در این مراسم ضمن تبریک روز خبرنگار و تجلیل از مقام شامخ شهدای خانواده بزرگ رسانه‌ای کشور، رسالت رسانه و اهالی رسانه را رسالتی مهم، ارزشمند و در عین حال دشوار و شبیه مسئولیت خطیر پیامبری توصیف و تاکید کرد انتقال حقیقت به مخاطب امری هنرمندانه است.

وی خاطر نشان کرد: حُسن کار یک خبرنگار انتقاد است، اما از نوع انتقاد سازنده و انتقادی که مخاطب را به تکاپو بیاندازد.

سرپرست وزارت امور خارجه همچنین در تشریح رویکرد و اهداف دستگاه دیپلماسی در عرصه سیاست و روابط خارجی با اشاره به  تاثیر چندجانبه گرایی بر حفظ منافع و امنیت ملی کشور عنوان داشت: چند جانبه گرایی الگویی جدید برای کسب جایگاه قدرت در زمان گذار است و حضور جمهوری اسلامی ایران در تصمیم‌سازی‌های نهادهای چند جانبه گرایانه مانند بریکس و شانگهای  بسیار اهمیت دارد.

سرپرست وزارت امور خارجه تاکید کرد در عرصه سیاست خارجی تلاش ما بر تقویت مؤلفه‌ها و ارکان بازدارنده در مقابل دشمنان است،  از این رو عدم توقف ما به عنوان جمهوری اسلامی ایران و حرکت به سمت جلو موضوعیت دارد.

ارسال نظرات