۰۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۰:۲۷
کد خبر: ۷۶۳۵۵

همایش اساتید تفسیر سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ سومین همایش اساتید تفسیر قرآن سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم، در مدرسه قرآن کریم حوزه علمیه قم برگزار شد.
همايش اساتيد تفسير سطوح عالي و خارج حوزه علميه قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سومین همایش اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم چهارشنبه شب، با حضور اساتید تفسیر حوزه علمیه قم برگزار شد.

این گزارش حاکی است در این مراسم حجت الاسلام محمدی مسؤول مرکز ترویج و توسعه فعالیت های قرآنی وزارت ارشاد اسلامی، در سخنانی با اشاره به مهجوریت قرآن کریم در جامعه ابراز داشت: مهجوریت قرآن کریم معلول مهجوریت قرآن در حوزه های علمیه است.

حجت الاسلام محمدی با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه خاطرنشان کرد: تنها در صورتی می توان به توسعه کمی و کیفی فعالیت های قرآنی در کشور امیدوار بود که حوزه های علمیه در ا ین راستا فعال باشند.

وی بیان داشت: اگر طلاب و روحانیون در راستای فعالیت های قرآنی فعال شوند آینده امیدوار کننده ای متصور است.

حجت‌الاسلام سید مرتضی میر کتولی مسؤول مدرسه قرآن حوزه علمیه قم نیز در این مراسم گزارشی از روند فعالیت ها و اقدامات این مدرسه قرآنی ارائه کرد و گفت: به همت برخی از اساتید حوزه علمیه قم ستاد تفسیر حوزه علمیه قم با هدف تربیت اساتید قرآنی و همچنین خارج کردن قرآن از محجوریت در حوزه های علمیه شکل گرفته است.

وی خواستار بها دادن حوزه های علمیه به اساتید تفسیر و قرآن شد و گفت: ما با بهره گیری از رهنمودهای مراجع و بزرگان حوزه سعی داریم در راستای مهجوریت زدایی از قرآن در حوزه های علمیه اقدامات مناسبی انجام دهیم و خوشبختانه مدیر حوزه های علمیه نیز از این موضوع حمایت کرده است.

این استاد حوزه علمیه قم شناسایی اساتید قرآنی را از دیگر اهداف شکل گیری مدرسه قرآن و تفسیر حوزه علمیه قم دانست و افزود: از ابتدای فعالیت دبیرخانه ستاد تفسیر حوزه علمیه قم تاکنون شصت طلبه که در مقطع تحصیلی خارج حوزه علمیه قم تحصیل می کنند، در این مدرسه پذیرش شده اند.

گفتنی است، در این همایش همچنین چند نفر از اساتید قرآنی و تفسیر حوزه علمیه قم به ارائه دیدگاه های خود پرداخته و خواستار رفع مهجوریت از قرآن در حوزه های علمیه شدند. /924/پ202/ص
ارسال نظرات