۰۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۷:۴۹
کد خبر: ۷۶۳۶۸
آیت‌الله مکارم شیرازی:

امروز دشمنان اسلام برای مخالف با اسلام بسیج شده‌اند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان این که دشمنان اسلام برای مخالفت با اسلام بسیج شده‌اند تصریح کرد: امروز وحدت میان مسلمانان بهترین راه برای مقابله با دشمنان است.
آيت‌الله مکارم شيرازي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، عصر روز گذشته در دیدار با با گروهی از اعضای هیات علمی آکادمی علوم افغانستان گفت: خوشبختانه خداوند شر ملحدین را از فغانستان برداشت و هم‌اینک گروه‌های اسلامی در این کشور وارد صحنه شده‌اند و توانسته‌اند بنیه مذهبی افغانستان را حفظ کنند.

وی افزود: مردم افغانستان به عنوان کشوری مذهبی، اسلامی، مردان سلحشور و فداکار شناخته شده است و امیدواریم این کشور اسلامی همچنان اسلامی بماند و با شجاعت در برابر دشمنان اسلام بایستد.

این مرجع تقلید در خصوص تقریب مذاهب گفت: امروز دشمنان اسلام مخالفت خود را با اسلام آشکار کرده‌اند و همچون گذشته به صورت مخفی به مخالفت نمی‌پردازند و شمشیرهای خود را از رو بسته‌اند به گونه‌ای که در برخی کشورها حتی با ساختن مناره برای مساجد مخالفت می‌کنند. همچنین در برخی کشورها با قرآن و پیامبر اکرم نیز به شدت به مخالف می‌پردازند و اهانت‌های شدیدی را انجام می‌دهند.

وی تاکید کرد: بدون هیچ شک و تردیدی، دلیل تمام این مخالفت‌‌ها به سبب گسترش اسلام در جهان است که از این گستردگی وحشت زده شده اند و به هر بهانه ای به مخالفت اسلام می‌پردازند و آن را مانع بزرگی برای مقاصد ناشایست خود می‌دانند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشت: آیا با وجود این همه مخالفت‌ها و مزاحمت‌های که برای اسلام ایجاد می‌کنند وقت آن نرسیده است که همه مسلمانان با هم متحد شوند و نگذارند دشمنان میان آن‌ها اختلاف ایجاد کند؟

وی با بیان این که دشمنان اسلام برای مخالفت با اسلام بسیج شده‌اند ادامه داد: امروز وحدت میان مسلمانان بهترین راه برای مقابله با آن‌هاست و به یقین اگر این وحدت و یکدلی میان مسلمانان ایجاد شود دشمنان هرگز موفق به انجام نقشه‌های خود نخواهند شد.

 این مرجع تقلید گفت: امروز ما باید در برابر فعالیت‌های ضد دینی دشمنان وحدت داشته باشیم و دست به دست هم دهیم و اختلافات را کنار بزنیم؛ زیرا قرآن و روایات تاکید دارد که روح شما را اختلاف از بین می برد و سستی ایجاد می کند و گاهی قرآن اختلاف را شرک دانسته است.

وی تاکید کرد: در چنین شرایطی با چنین دشمنان و نیازی که برای پیشرفت داریم باید دست اتحاد بدهیم.

این مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم با اشاره به وجود برخی تفاوت‌ها میان شیعه و سنی گفت: گرچه برخی تفاوت‌های وجود دارد؛ اما هرگز این تفاوت‌ها دلیل بر اختلاف نخواهد شد و ما باید براساس مشترکات فراوانی که داریم همیشه وحدت خود را برقرار کنیم.

وی اظهار داشت: ما در تقریب به دنبال این نیستیم که شیعه، سنی شود و سنی هم شیعه شود ما به دنبال تاکید مشترکات هستیم.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی خاطر نشان کرد: بنابراین سعی کنیم این رشته های اخوت روز به روز محکم تر شود و یکی از روش‌های براداری میان مسلمانان برگزاری جلسات گفت‌وگو و تبادل نظر است؛ اگر دور از هم بشینیم ممکن است برخی بدبینی ها ایجاد شود./917/پ202/ص

ارسال نظرات