۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۷۶۳۸۲۶
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

زائران اربعین باید ظلم موجود در جهان را افشا کنند

زائران اربعین باید ظلم موجود در جهان را افشا کنند
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با تأکید بر اینکه هر زائر پیاده‌روی اربعین باید ظلم موجود در جهان و استکبار جهانی را افشا کند، گفت: ویژگی اول اربعین تربیت‌کننده رزمنده برای امام زمان(عج) است.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری در سخنرانی معارفی در حسینیه فاطمه الزهرا(س) موکب عمود ۱۰۸۰ به اهمیت و جایگاه اربعین و نقش آن در بیداری امت ها و ملت های جهان اشاره و خاطرنشان کرد: اربعین ما را به ظهور حضرت حجت عج می‌رساند، اربعین نام امام حسین(ع)، امام زمان عج و مکتب اهل بیت علیهم السلام را جهانی می‌کند.

وی افزود: اربعین مردم دنیا را برای مبارزه با ظلم آمریکا، اسرائیل و انگلیس آماده می‌کند و مردم دنیا را برای دفاع از مردم مظلوم غزه آماده می‌کند، غزه‌ای که دو هزار و هفتصد شیرخواره شهید داده است، چهل هزار شهید داده و چند هزار مفقود داشته است.

سخنران این مراسم ابراز کرد: اربعین مردم دنیا و فطرت‌های آنان را بیدار می‌کند و باعث می‌شود همه مردم و آزادی خواهان جهان زیر پرچم امام حسین علیه السلام جمع شوند که این نعمت بزرگ الهی واقعا جای شکر دارد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری خاطرنشان ساخت: اربعین به برکت خون شهدای انقلاب، شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم چند ده میلیون نفر را برای کربلا آماده می‌کند این بشارت ظهور امام عصر عج است.

وی با اشاره به آیه “وَنُرِيدُ أَن نَّمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ” تأکید کرد: خدای متعال اراده کرده که ظهور را محقق سازد همه باید امیدوار باشیم و خود را برای ظهور آن حضرت آماده کنیم، اگر ظهور قابل تعجیل است حتما قابل تأخیر نیز هست لذا نباید بی تفاوت، کسل و تنبل باشیم و تلاش کنیم کارهایی که ظهور را به تأخیر می‌اندازد را انجام ندهیم.

این سخنران مذهبی گفت: منتظر امام معصوم (ع) باید خسته از ظلم بوده و تشنه عدالت باشد، هر فردی که به مراسم پیاده‌روی اربعین می‌رود بی‌شک تشنه عدالت حضرت مهدی(عج) است و از ظلم خسته شده است.

وی با تأکید بر اینکه هر زائر پیاده‌روی اربعین باید ظلم موجود در جهان و استکبار جهانی را افشا کند، تصریح کرد: ویژگی اول اربعین تربیت‌کننده رزمنده برای امام زمان(عج) است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به اینکه اربعین، مبارزه با این روش دشمن و رساندن حرف حق به گوش مردم جهان است، بیان کرد: دشمن نمی‌تواند امام حسین(ع)، عاشورا و عزاداری را از ما بگیرد پس با ایجاد انحرافات می‌خواهد روح اصیل عزاداری را گرفته و از هدف اصلی دور کند که باید مراقب باشیم.

ارسال نظرات