۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۷۶۳۸۳۲
یادداشت؛

غزه کربلای معاصر

غزه کربلای معاصر
در سرزمین فلسطین تقابل دو وجهی‌های متضاد ظلم و عدل، ظالم و مظلوم، حق و باطل اکنون در دیدگاه جهانیان به چشم می‌خورد و اکنون جبهه مقاومت تا آخرین قطره خون از واقعه کربلا الگوگیری می‌کند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، اشغال قبله اول مسلمین با نقشه انگلیس وبا اجرای صهیونیست ها از 1923 شروع و موجودیت اسرائیل غاصب از 24/2/1327 شمسی (می 1948 میلادی) با بیرون راندن مردم مسلمان فلسطین رسماً اعلام شد. زمینه های این اشغال به شکل گیری "جنبش صهیونیسم" و قیمومیت انگلیس بر فلسطین و طرح تقسیم فلسطین در سال 1326شمسی از سوی "سازمان ملل" باز می گردد که نشان دهنده عزم مستکبرین به کمک سازمان مللی است که برای نجات کشورها از گرفتاری ها، ایجاد شده است.

 مسئله اشغال فلسطین مشکل جهان اسلام شمرده می شود زیرا اسرائیل به عنوان غده سرطانی هدفش تأسیس کشور بزرگ اسرائیل با اعتقاد به قوم برتر و برگزیده بودن از سوی خداوند و اختصاص سرزمین فلسطین به یهودیان به عنوان "سرزمین موعود" خطری است که همچنان ادامه دارد.

امام خمینی رضوان الله علیه خطر اسرائیل برای کل اسلام و مسلمین را عمیقاً درک کرد و علَم مبارزه با آن را در همه مقاطع و مراحل زندگی سیاسی خود تا زمان رحلت در دست گرفت و جانشین شایسته ایشان مقام معظم رهبری مدظله العالی این علَم را تاکنون برافراشته نگه داشته و در مبارزه با آن بدون مسامحه حرکت می کند.  امام خمینی در عصر عاشورای سال چهل و دو به خطر اسرائیل اشاره کرده و فرمودند:«اسرائیل نمی خواهد در این مملکت دانشمند باشد. اسرائیل نمی خواهد در این مملکت قرآن باشد. اسرائیل نمی خواهد در این مملکت علمای دین باشد.

اسرائیل نمی خواهد در این مملکت احکام اسلام باشد» [صحیفه امام؛ جلد یک، صفحات 243و244].  علی رغم تبلیغات غول رسانه ای غرب که قصد داشت موضوع غصب فلسطین را مسئله عادی و نزاعی مربوط به عرب ها و غیر شیعه معرفی کند امام خمینی(رض) بر این مسئله واقف بود که کشورهای استعماری با به وجود آوردن این رژیم کودک کش دست به تقسیم جهان اسلام زده اند. امام خمینی راه مبارزه با این غده سرطانی را اتحاد مسلمین می دانست. ایشان فرمودند: «ما ملت های مسلمان باید متحد شویم و با اسرائیل و عُمّال آن در ایران مبارزه کنیم» [صحیفه امام؛ جلد یک، صفحه 191].

امام خمینی با ابتکار نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام "روز قدس" و حمایت قشرهای مختلف جامعه ایران و انجام مراسم راهپیمایی موجبات بیداری برخی جوامع جهانی را فراهم آورد. شاید اگر نام فلسطین برجسته نمی شد فلسطین به فراموشی سپرده می شد و اسرائیل این فرزند شوم استعمار در سکوت خبری همه سرزمین فلسطین را به چنگ می آورد.

غزه کربلای معاصر

 مقام معظم رهبری مدظله العالی نیز با درک صحیح از خطر اسرائیل و نقشه ی شوم از نیل تا فرات از فلسطین حمایت همه جانبه نمود و در تقویت جبهه مقاومت از هیچ کوششی دریغ نورزید. ایشان معتقدند بایستی مردم فلسطین به ویژه کرانه باختری مسلح شوند.

بر همین اساس نیروهای سپاه قدس منویات امامین انقلاب را اجرا و نیروهای مقاومت در فلسطین را تجهیز و قیام با سنگ تبدیل به قیام مسلحانه گردید. شهید عزیز حاج قاسم سلیمانی تفکر شیعه و سنی در بین نیروهای مقاومت لبنان یمن و فلسطین را به طور کلی برطرف و برای مبارزه با دشمن مشترک اتحاد را برنامه‌ریزی کرد. حاج قاسم سلیمانی گفته بود: «ما منافع شیعی در فلسطین نداریم. اگر کسی در فلسطین اظهار شیعی کند ما باهاش کار نمی‌کنیم». درس شهید حاج قاسم نظریه امامین انقلاب است که از محدودیت اختلاف مذهبی عبور کرده ایم. زیرا کل اسلام مقابل جبهه باطل یعنی شیطان بزرگ آمریکا و عُمّالش در منطقه به ویژه اسرائیل غاصب ایستاده است.

در سرزمین فلسطین تقابل دو وجهی‌های متضاد "ظلم و عدل"، "ظالم و مظلوم"،" حق و باطل"  اکنون در دیدگاه جهانیان به چشم می‌خورد.  شعار "کلُ یومٍ عاشوراً وَ کلُ ارضٍ کربلا" تقابل گروه کوچکی از جبهه حق در برابر گروه کثیری از جبهه باطل جاری و ساری است و اکنون جبهه مقاومت تا آخرین قطره خون از واقعه کربلا الگوگیری می‌کند. ایمان قوی، اعتقاد و باور استوار فلسطینی‌ها به معاد موجب شده تا از مرگ هراسی نداشته باشند ودر مواجهه با ددمنشی‌ها و کشتارها و دردها به ذکر قرآنی" الحمد لله رب العالمین" و "حسبُنَا الله وَ نِعمَ الوَکیل" متوسل شوند. گاهی برخی زنان و نوجوانان با جسمی مجروح بعد از بیرون آمدن از زیر آوارها و در حال شهادت قرآن می خوانند که مردم جهان را شگفت زده کرده تا منشأ این صبر و توکل را با بررسی آیات قرآنی بیابند و مسلمان شوند.

مردم فلسطین به ویژه غزه مظلوم تمام قد در برابر ظالمین با مقاومت کم نظیر ایستادگی می نماید. از این روی مقام معظم رهبری در وصف این مسلمانان فرمودند: «امروز بلندترین پرچم اسلام در دست ملت فلسطین و مردم غزه است و به برکت این مقاومت زمینه ترویج بیش از پیش اسلام فراهم آمده است» [۹ مرداد ۱۴۰۲].

اکنون جنایات و نسل کشی صهیونیست ها به اوج خود رسیده و نتیجه آن شهادت بیش از 40 هزار بی‌گناه از زن و مرد وپیر و جوان و کودک و مجروحیت بیش از ۹۰ هزار انسان بی‌دفاع است. به لحاظ حمایت آمریکا، فرانسه، انگلیس یعنی کسانی که اداره سازمان ملل را به عهده دارند با حق ظالمانه "وتو"  اجازه نمیدهند مجازاتی برای جنایتکار جنگی اسرائیل غاصب منظور شود. بیداری جهان اسلام در موضوع فلسطین مدیون فعالیت های علمای اسلام در ایران است. در دهه ۵۰ امام خمینی فریاد حمایت از فلسطین سر‌داد و فلسطین را پاره تن اسلام معرفی کرد و شهید مطهری فریاد زد که؛ والله بدانید شمر امروز شیمون پرز نخست وزیر اسرائیل است.

غزه کربلای معاصر

مقام معظم رهبری نیز فرمودند: «واقع قضیه این است ما شمر را لعنت می‌کنیم برای اینکه ریشه شمر شدن و شمر عمل کردن را در دنیا بِکنیم. ما یزید و عبیدالله را لعنت می‌کنیم برای اینکه با حاکمیتِ طاغوت، حاکمیتِ یزیدی، حاکمیتِ عیش و نوش، حاکمیتِ ظلم به مؤمنین در دنیا، مقابله کنیم. حسین بن علی قیامش برای این بود که بینی حاکمیت‌هایِ علیه ارزش‌های اسلامی و انسانی و الهی را به خاک بمالد و نابود کند و همین کار را هم امام حسین علیه السلام با قیام خود کرد. مجالس ما مجالس حسینی یعنی مجالس ضد ظلم، مجالس ضد سلطه، مجالس ضد شمرها، یزیدها و ابن زیادهایِ زمانِ حاضراست. این استمرار ماجرای امام حسین علیه السلام است [۱۹ دی ماه ۱۳۸۶].

 بله امروز اتحاد مسلمین در جهان و مجازات متجاوز به دست خود مسلمان‌ها نه سازمان‌های بی‌خاصیت و تحت سلطه ابر قدرت‌ها ضروری می‌باشد. مقام معظم رهبری می‌فرمایند: «سران سیاسی و نظامی رژیم غاصب باید محاکمه شوند. اگر جنایتکار مجازات شود راه جنایت برای آنان که انگیزه و جنون آن را دارند ناهموار خواهد شد. آزاد گذاشتن عاملان جنایت‌های بزرگ، خود عامل و مشوق جنایت‌های دیگر است. اگر امت اسلامی مطالبه می‌کرد اگر این مطالبه به حق پس از به خاک و خون کشیدن کاروان‌های عروسی در افغانستان و پس از جنایت بَلک واتِر در عراق و پس از رسوایی‌های سربازان آمریکایی در ابوغریب و غیر آن صورت می‌گرفت امروز ما شاهد کربلای غزه نمی‌بودیم [۱۴ اسفند ۱۳۸۷].

اهمیت و ضرورت مجازات گروهی جنایتکار صهیونیست با توجه به اینکه خط قرمز و محدوده را رعایت نمی‌کنند و بیمارستان‌ها، مساجد، کلیساها، مدارس، محل آوارگان و اسیران دربند و فراتر از آن ترور شخصیت‌ها در کشورهای دیگر، حمله به کنسولگری ایران در سوریه و به شهادت رساندن فرماندهان مقاومت به ویژه مهمان عزیزکشورمان "اسماعیل هنیه" که با روادید سیاسی و در مراسم تحلیف ریاست جمهوری دکتر پزشکیان در خاک عزیزمان به شهادت می‌رسد بر هیچکس جای تردید باقی نمی گذارد. مردم جهان با یأس از رسیدگی به جنایات مستکبرین از سوی سازمان های حقوق بشر به این مطالبه گری رسیده اندکه مجازات رژیم کودک کش و ظالم صهیونیست که در "کربلای غزه" جنایت پشت سر جنایت مرتکب می‌شوند به تنهایی کافی نیست بلکه مجازات حامی و تقویت کننده وی آمریکا شیطان بزرگ هم باید در دستور کار ملل بصیر جهان قرار گیرد تا کربلاها تکرار نشود.

علی اصغر مجتهدزاده

ارسال نظرات