۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۷۶۳۸۸۰
سردار نائینی:

جزئیات خدمات سپاه در مراسم اربعین/ صهیونیست‌ها منتظر ضربات حساب شده و دقیق باشند

جزئیات خدمات سپاه در مراسم اربعین/ صهیونیست‌ها منتظر ضربات حساب شده و دقیق باشند
سخنگوی سپاه پاسداران با بیان اینکه عزم جدی در پاسخ به تعرض‌های مختلف رژیم صهیونیستی وجود دارد، گفت: ما آمریکایی‌ها را به دنبال صلح و آتش بس نمی‌بینیم و‌ رفتارهای آنها عمدتا بازی سیاسی است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سردار علی‌محمد نائینی سخنگو و معاون روابط‌عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز (سه‌شنبه، 30 مرداد) در نشست خبری با موضوع خبری با موضوع خدمات سپاه در مراسم اربعین ۱۴۰۳ ضمن یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، گفت: اربعین نمایش قدرت جبهه حق و پایه ریزی تمدن اسلامی و ظهور است.

وی افزود: شعار امسال اربعین «کربلا طریق الاقصی» است، امسال اربعین حسینی با شهادت 40 هزار شهید مظلوم غزه مصادف است.

سخنگوی سپاه تصریح کرد: اربعین ازیک‌طرف نمایش رستاخیز حضور مردمی است که مؤمنانه و شورانگیز بر اساس مودت به اهل‌بیت حضور می‌یابند و از طرفی یک حرکت آزادی‌خواهی، ظلم‌ستیزی و امتداد بخشی به فریاد مردم مظلوم غزه است.

سردار نائينی یا بیان اینکه نقش اصلی در خدمات به زوار را مردم عراق به عنوان میزبان بر عهده دارند، گفت: سپاه پاسداران در پرتو همکاری با ستاد مرکزی اربعین و مسئولان عراق مفتخر به خدمات به زوار بوده که این افتخار بزرگی است.

وی با اشاره به اینکه خدمات سپاه در 6 مرز و در داخل عراق هم در عرصه‌های مختلف صورت می‌گیرد، گفت: کمک به امنیت، ترابری، بهداشت و درمان، تعزیه زوار،  آموزش‌های فرهنگی، احداث زائرسرا، درمانگاه‌های صحرایی و.... از خدمات ارزنده سپاه پاسداران در ایام اربعین است.

سخنگوی سپاه تصریح کرد: سپاه با افزودن بیش از هزار دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس در مسیرهای تردد و ۲۰۰ دستگاه تریلی به ناوگان حمل‌ونقل اربعین با هماهنگی با دستگاه‌ها و مسئولان عراقی کمک مؤثری در رفع برخی کمبودها داشته است.

دغدغه‌ای برای بحث امنیت در اربعین وجود ندارد

سردار نائینی ادامه داد: نیروی هوافضا نیز خدماتی در انتقال زائران با ناوگان هوایی و نیز ارسال برخی اقلام را برعهده داشته است. دانشگاه حضرت بقیه‌الله‌ الاعظم(عج) هم به زائران در بخش درمانی خدمات می‌دهند. تأمین تجهیزات و امکانات موردنیاز موکب‌ها در مرزهای شش‌گانه و کمک به تجهیزات برخی مسیرها به درخواست مسئولان عراقی و ستاد مرکزی اربعین از دیگر اقدامات سپاه پاسداران است‌.

وی با بیان اینکه 2.5 میلیون زائر ایرانی داریم که تا 3 میلیون قطعا می‌رسد، افزود: راه‌اندازی ستاد اربعین سپاه در استان‌های مرزی و پشتیبانی امنیتی و خدماتی تحت مدیریت سپاه‌های استانی از دیگر اقدامات سپاه در این زمینه است.

سخنگوی سپاه تصریح کرد: با هماهنگی صورت‌گرفته با طرف عراقی و بهره‌گیری از توان حشدالشعبی دغدغه‌ای برای امنیت راهپیمایی اربعین وجود ندارد.

صهیونیست‌ها منتظر ضربات حساب شده و دقیق باشند

سردار نائينی در پاسخ به این پرسش که زمان پاسخگویی ایران به خونخواهی ترور شهید هنیه چه زمان خواهد بود، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی با ترور شهید هنیه دستاوردهایی تعیین کرده بود که به هیچکدام نرسید. دشمن فکر می‌کرد می‌تواند با این ترور ناکامی در دستیابی به اهداف را در میدان جبران کند اما برعکس جبهه مقاومت مقتدرتر شده است.

وی تأکید کرد: عزم جدی در پاسخ به تعرض‌های مختلف رژیم صهیونیستی وجود دارد و در حال حاضر هم مردمی که در سرزمین‌های اشغالی هستند در حال پرداخت هزینه‌های نتانیاهو در ترور شهید هنیه هستند.

سخنگوی سپاه گفت: امروز رژیم صهیونیستی و سیاستمداران آمریکا شکست را در میدان نبرد در جبهه‌های مختلف جنگ پذیرفته است.

سردار نائينی عنوان کرد: مردم ایران مردم هوشمندی هستند و می‌دانند فرماندهان نیروهای مسلح و سپاه پاسداران، سطوح عالی تصمیم‌گیری در اقدام و پاسخ همه جوانب را می‌سنجند و تصمیم دقیق و حساب‌شده می‌گیرند و با اقدامات موثر محاسبات دشمن را تغییر می‌دهند.

وی با بیان اینکه زمان در اختیار ما است و ممکن است دوره انتظار این پاسخ طولانی شود، گفت: فعلاً صهیونیست‌ها باید در بی‌تعادلی به سر‌ ببرند و ممکن است پاسخ ایران هم تکرار عملیات‌های گذشته نباشد و سناریوهای پاسخ یکسان نیست و فرماندهان ما تجربه و هنر تنبیه مؤثر دشمن را دارند و اهل اقدام‌ شتاب‌زده نیستند.

سخنگوی سپاه بیان کرد: هیچ تعرضی به اهداف ایران بدون پاسخ گذاشته نشده است و دشمن باید منتظر ضربات حساب شده و دقیق در زمان خودش باشد.

سردار نائينی اظهار کرد: ما آمریکایی‌ها را به دنبال صلح و آتش‌بس نمی‌بینیم و‌ رفتارهای آن‌ها عمدتاً بازی سیاسی است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی از اقدامات صادقانه برای آتش‌بس استقبال می‌کند. زمان در اختیار ما است و باید مجموع شرایط بررسی شود و تصمیم درباره زمان و نحوه پاسخ به شرایط و تدبیر فرماندهان مربوط است.

سخنگوی سپاه در پایان گفت: کار هوشمندانه آن است که با بررسی تمام شرایط ببینید کدام پاسخ مؤثر و بازدارنده است.

ارسال نظرات