۰۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۷۶۳۹۳۱

گزارشی آماری از روند برگزاری آزمون ورودی تا مصاحبه

گزارشی آماری از روند برگزاری آزمون ورودی تا مصاحبه
مسؤل پذیرش و گزینش دانشگاه علوم اسلامی رضوی به ارائه گزارشی آماری از ثبت نام تا برگزاری آزمون ورودی اختصاصی دانشگاه و انجام مصاحبه ها و زمان اعلام نتایج پرداخت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم اسلامی رضوی، عبدالله خطیر، مسؤل پذیرش و گزینش دانشگاه رضوی گفت: آزمون ورودی دانشگاه علوم اسلامی رضوی اول تیر در سه مقطع کارشناسی، ارشد و دکترا در حالی برگزار شد که برای این آزمون ۲۳۲۸ نفر خانم و آقا ثبت نام داشتیم.

وی افزود: با توجه به اینکه پردیس خواهران پذیرش کارشناسی ندارد در این مقطع ثبت نام فقط از آقایان صورت گرفته که ۴۲۹ طلبه و ۱۱۵۲ دیپلمه استقبال کردند.

وی ادامه داد: در مقطع کارشناسی ارشد ۴۸۴ نفر و در مقطع دکترا ۲۶۳ نفر ثبت نام داشتیم که در مجموع از این تعداد ۲۵۶ نفر داوطلب خانم بود که به تفکیک تعداد ۱۷۱ نفر برای ارشد و ۸۵ نفر برای دکترا ثبت نام کردند.

خطیر گفت: پس از برگزاری آزمون و اعلام نتایج اولیه مرحله دعوت به مصاحبه را در مقطع کارشناسی با ۴۵۷ نفر دیپلمه و ۲۲۴ نفر طلبه آغاز کردیم. در مقطع ارشد نیز ۱۵۱ نفر و در مقطع دکترا ابتدا برای آزمون تشریحی ۱۴۰ نفر و سپس برای مصاحبه ۷۰ نفر دعوت شدند.

وی پیرامون تعداد خانم های دعوت شده به مصاحبه گفت: در مقطع ارشد از کل ۱۵۱ نفر دعوت شده به مصاحبه ۴۶ نفر و از 70 نفر دکتری ۱۳ نفر خانم هستند.

وی گفت: تلاش می کنیم تا نتایج آزمون در سه مقطع کارشناسی، ارشد و دکتری را تا دهم شهریور اعلام کنیم.

مسؤل پذیرش و گزینش دانشگاه رضوی گفت: ظرفیت پذیرش  برای مقطع کارشناسی ارشد به ازای هر رشته بین ۵ تا ۱۵ نفر و در مقطع دکتری بین 3 تا ۵ نفر خواهد بود.

وی افزود: در مقطع دکتری در ۶ رشته علوم قرآنی و حدیث، فلسفه و کلام اسلامی، فقه و مبانی حقوق اسلامی(گرایش فقه جزایی)حقوق بین الملل، حقوق کیفری و جرم شناسی و حقوق(گرایش خصوصی) دانشجو پذیرش می شود.

وی در پایان گفت: مصاحبه مقطع دکترا از ۲۹ مرداد آغاز و تا شنبه ۳ شهریور ادامه دارد که در چهار مرحله عمومی، تخصصی، حوزوی و مرحله بررسی سوابق علمی و آموزشی داوطلب با حضور ۱۰ استاد از اعضای هیئت علمی دانشگاه رضوی و اساتید مدعو برگزار می‌شود./933/

جواد رستمی
ارسال نظرات