۰۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۷۶۴۰۰
مسؤول جامعه قاریان قرآن مشهد:

نخستین گام برای فهم و عمل به قرآن قرآن خوان شدن است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول جامعه قاریان قرآن مشهد با اشاره به رشد صددرصدی شرکت کنندگان در مشهد گفت: برگزاری مسابقات بهانه ای برای قرآن خوان شدن افراد است زیرا نخستین گام برای فهم و عمل به قرآن، قرآن خوان شدن است.
مسابقات قرآن بانوان
حجت الاسلام احمد نعمتی، مسؤول جامعه قاریان قرآن مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: نهاد خانواده اساسی ترین نهاد اجتماع است که دشمن نیز آن را هدف تهاجمات فکری فرهنگی خود قرار داده است از سوی دیگر زنان قطب اصلی تربیت در خانواده و نبض روانی سازندگی اجتماع هستند لذا حضور آنان در مسابقات قرآنی تأثیر مهمی در پرورش فرزندانشان دارد چرا که قرآن نور است و پرداختن به آن به هر قسم که باشد مفید است.

وی، سطح برگزاری مسابقات امسال را به لحاظ کیفی و کمی خوب ارزیابی کرد و افزود: همچنان که در رشته های ورزشی با حفظ شئونات اسلامی در سطح بین الملل حضور دارند در مسابقات قرآنی نیز این امر ممکن است و چه امری بهتر و مهمتر از قرآن که متفکران و اندیشمندان ما روی این مساله راهکار ارائه کنند.

حجت الاسلام نعمتی با تأکید براینکه هدف و بعد اساسی این مسابقات، باید ترویج، تبلیغ و نشر فرهنگ قرانی باشد اظهار داشت: برگزاری مسابقات قرآنی بانوان روشی برای ترویج فرهنگ قرآنی است به شرط اینکه روح دین بر مسابقات حاکم باشد.

مسؤول جامعه قاریان قرآن مشهد با اشاره به محدودیت پخش تلاوت بانوان از صداوسیما تصریح کرد: اعلام نتایج از صداوسیما و اهدای هدایای زیارتی و معنوی می تواند جایگزین این امر باشد. زیرا تشویق به عنوان یک عامل محرک سن و سال نمی شناسد.

وی با اشاره به رشد صددرصدی شرکت کنندگان در مشهد ابراز داشت: مسابقات قرآنی بانوان، قدم مبارکی است که سازمان اوقاف و امور خیریه برداشته است خصوصا اینکه امسال به دلیل آسان گیری و پایین اوردن سطح لازم برای شرکت در مسابقات، آمار شرکت کنندگان نیز به نحو چشمگیری افزایش یافته است.

حجت الاسلام نعمتی خاطرنشان کرد: یکی از آسیب های مسابقات این است که هر سال شاهد هستیم تعداد محدودی از شرکت کنندگان از یک مسابقه به مسابقه دیگر منتقل می شوند در حالی که هدف ما از برگزاری مسابقات در حالی که ترویج فرهنگ قرآنی برای آحاد جامعه است نه اینکه صرفا متخصصان امر و افراد خاصی هر سال در هر یک از مسابقات حضور یابند.

وی برگزاری مسابقات را بهانه ای برای قرآن خوان شدن افراد ذکر کرد و گفت: برگزاری اینگونه مسابقات نقش مهمی در رفع مهجوریت قرآن دارد چرا که عدم عمل به قرآن در اثر عدم آشنایی با روخوانی قرآن است به طوری که مشاهده می شود حتی افراد تحصیل کرده ما نیز در این امر مشکل دارند؛ وقتی فرد قرآن خوان شد، آنگاه می تواند جذابیت ها و مفاهیم قرانی را نیز دریابد./930/د102/ص
ارسال نظرات