۰۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۷۶۴۰۲
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

حافظان قرآن باید به دنبال معرفت کاربردی باشند

خبرگزاری رسا ـ عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: مسابقات قرآنی باید تغییردهنده محیط زندگی شرکت کنندگان باشد و نباید باطن قرآن را فراموش ‌کرده، دچار استفاده ابزاری از قرآن شویم.
مسابقات قرآن بانوان
عفت شریعتی کوهبنانی، نماینده مردم مشهد و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد در خصوص برگزاری مسابقات سراسری قرآن بانوان کشور گفت: قرآن نور و کتاب هدایت زندگی است و هرچه انسان به این نور نزدیک باشد، زندگی از منظر نورانیت رنگ و بوی دیگری خواهد یافت.

وی افزود: زنان با توجه به نقش تأثیرگذارشان در سعادت جامعه، می توانند با الهام از این کتاب مبین محیط پیرامون خود را نور و صفا بخشند و برگزاری مسابقات فرصت خوبی برای این مهم است.

شریعتی با بیان این‌که پیامبر اکرم(ص) در حدیث ثقلین به دو ثقل قرآن کریم و اهل بیت(ع) اشاره دارند، گفت: بانوان ما با شرکت در این مسابقات، این دو ثقل را در کنار هم پاسداری می‌کنند، مسابقات قرآنی مصداق قرآن و سبقت در خیر است و حضور در کنار مضجع شریف امام رضا(ع) هم مصداق عترت است، از این رو شرکت کنندگان می توانند با دست پر بازگشته و معرفت آموز دیارشان باشند.

وی ادامه داد: برای هرچه بهتر برگزار شدن مسابقات باید مدیریت مناسبی انجام شود و با تدبیری که در شأن قرآن و عترت است کارها پیگیری شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به مهجوریت قرآن در عمل تصریح کرد: شرکت کنندگان در مسابقات، برای تبدیل محفوظات به حکمت و حکمت به معرفت و نهایتاً برای کاربرد معرفت در زندگی باید قرآن را بیاموزند.

عضو فراکسیون قرآن مجلس با اشاره به آیه «ان هذالقرآن یهدی للتی هی اقوم» اظهار داشت: این آیه یعنی قرآن زندگی ساز انسان است و نباید تنها درگیر ظواهر قرآن شویم و از هدف اصلی دور بمانیم؛ اگر حافظ و قاری و مفسر تربیت می کنیم برای این است که قرآن برکت و نور خود را در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی و بین المللی ما نشان دهد.

شریعتی تأکید کرد: مسابقات باید تغییردهنده محیط زندگی شرکت کنندگان باشد و به گونه‌ای نشود که با پرداختن به ظاهر قرآن، باطن آن را فراموش نکرده و دچار استفاده ابزاری از قرآن شویم، یک قاری یا حافظ قرآن باید بتواند مفاهیم والای قرانی را در زندگی خود عملیاتی کند./930/د102/س
ارسال نظرات