۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۷۶۴۰۲۷
آیت الله صدیقی:

راهپیمایی اربعین جلوه ای از محبت به اباعبدالله الحسین است

راهپیمایی اربعین جلوه ای از محبت به اباعبدالله الحسین است
سخنران حرم بانوی کرامت الگوپذیری از محبوب را نشانه محبت برشمرد و حضور در راهپیمایی اربعین حسینی را جلوه ای از محبت به اباعبدالحسین علیه السلام دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی سخنران مراسمات مذهبی حرم حضرت معصومه (س) جمعه شب پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در حرم بانوی کرامت با اشاره به اینکه نفس اماره بزرگ ترین و خطرناک ترین دشمن بشریت است، ابراز کرد: بداخلاقی ها، غرائض، شهوات و دنیا خواری ها از نفس اماره ناشی می شود و تا کسی از نفس خودش خلاص نشده حتی اگر از دشمن بیرونی هم‌ خلاص شود راه به جایی نمی برد. اساس، رهایی از دست دشمن درونی است.

وی افزود: در شب های گذشته بیان شد که محبت اهل بیت علیهم السلام می تواند موجب رهایی از عذاب و راهی برای سعادت شود. کسی که معتقد به ترس از عذاب قیامت و محاسبه روز عدل الهی و آشکار شدن خلوت های دنیایی باشد می تواند در این دنیا هوس های خود را کنترل کند.

سخنران حرم حضرت معصومه (س) با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم می فرماید ما پاداش شما را می دهیم و آنچه را که ندیده و نشنیده اید در قیامت خواهید دید، اظهار کرد: انسان طمع آسایش و آرامش در دنیا دارد در روایتی امام معصوم می فرماید اگر به دنبال آرامش و راحتی هستید زبان را کنترل کنید.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه محبت به آل الله، محبت به مسلک و نسخه های نجات بخش آنهاست، تصریح کرد: خداوند در سوره مائده می فرماید خداوند قومی را می آورد که خدا را دوست می دارند و خدا هم آنها را دوست می دارد و اگر خدا ما را دوست نمی داشت حب حسین و زیارت حسین علیه السلام را به ما نمی داد.

وی افزود: دلی را که خدا دوست بدارد محبت حسین علیه السلام را به او می دهد و چه تحفه و هدیه ای بالاتر از محبت اباعبدالله الحسین علیه السلام و شوق زیارت چنین ارباب بزرگواری.

راهپیمایی اربعین جلوه ای از محبت نسبت به اباعبدالله الحسین

آیت الله صدیقی اظهار داشت: محبت شاخه معرفت است و اگر انسان خدا را با معرفت شناخته باشد نمی تواند او را دوست نداشته باشد، الله الصمد یعنی مسافر غیر خدا به مقصد نمی رسد لذا خدا محبت حسین را به ما عطا فرموده است.

سخنران حرم حضرت معصومه (س) یکی از آثار و رموز محبت را کشش محبوب برشمرد و گفت: هرگاه انسان کسی را دوست بدارد سعی می‌کند در همه گفتار و رفتار شبیه او باشد، اگر قهرمان ما امام حسین علیه السلام و امیرالمومنین علیه السلام باشد، سبک زندگی ما هم باید شبیه آل الله باشد.

وی اضافه کرد: کسی که وقت شنیدن حی علی الصلاه دست از کار و کاسبی کشیده و به سوی مسجد و نماز اول وقت می رود و این عمل نشانه محبت است. در سیره اهل بیت محبت و خوش رفتاری خصوصا با اهل و عیال موج می زند لذا خوش رفتاری با خانواده جلوه ای از محبت است.

آیت الله صدیقی اربعین را علامت عاشقی توصیف و خاطرنشان کرد: زیارت و راهپیمایی اربعین جلوه ای از محبت و عاشقی نسبت به اباعبدالله الحسین علیه السلام است، خوشا به سعادت محبینی که سعادت زیارت امام در روز اربعین را کسب کردند.

ارسال نظرات