۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۷۶۴۱۵۸
عفو بین‌الملل:

حملات به غزه باید بعنوان جنایت جنگی بررسی شود

حملات به غزه باید بعنوان جنایت جنگی بررسی شود
سازمان عفو بین‌الملل با انتشار نتایج تحقیقات جدید گفت که قوانین بین‌المللی، حملاتی که بین نظامیان و غیرنظامیان تمایز قائل نمی‌شود، ممنوع می‌کند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سازمان عفو بین‌الملل بامداد سه‌شنبه نتایج تحقیقات جدید خود درباره نقض تعهدات بین‌المللی توسط رژیم صهیونیستی برای محافظت از غیرنظامیان در غزه را منتشر کرد.

 عفو بین‌الملل در این‌باره گفت: «حملات اسرائیل به غزه باید به عنوان جنایات جنگی مورد بررسی قرار گیرد. در حملات هوایی به اردوگاه رفح از سلاح‌هایی با اثر گسترده استفاده شد».

شبکه «الجزیره» به نقل از این سازمان گزارش داد: «قوانین بین‌المللی حملاتی را که بین اهداف نظامی و غیرنظامی تمایز قائل نمی‌شوند، ممنوع کرده است».

گزارش عفو بین‌الملل درباره جنایات رژیم صهیونیستی در غزه می‌گوید: «حملات با استفاده از بمب‌های پربرخورد در مناطق مملو از غیرنظامیان تخلف محسوب می‌شود».

به گزارش الجزیره، در این گزارش آمده است: «هدف قرار دادن غیرنظامیان با سلاح‌های غیردقیق می‌تواند صدمات زیادی به غیرنظامیان وارد کند».

پیش از این نیز «فرحان حق» معاون سخنگوی سازمان ملل گفته بود که بمباران‌ها و جنایات مداوم رژیم صهیونیستی در غزه همچنان باعث کشتار، جراحت و آوارگی فلسطینی‌ها می‌شود.

ارسال نظرات