۰۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۷۶۴۲۷
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

امروزه ‌از خط فروپاشی انسانیت در دنیا باید هراسید

خبرگزاری رسا ـ رحیم پور ازغدی در همایش جهانی زنان با تأکید بر این که امروزه پیش از فروپاشی خانواده باید به فروپاشی انسانیت اندیشید، گفت: انسان شناسی حقیقی را اسلام بیان می‌کند.
رحيم پور ازغدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، در دومین روز از همایش جهانی زنان که با موضوع ره آورد جهان اسلامی در مسائل زنان و واکاوی فمینیسم برگزار شد، گفت:‌ اصل زن، مسلمان بودن آن ‌‌است نه زن‌محوری و نه زن‌ستیزی.

وی افزود: قبل از ورود به بحث فمینیسم باید جهان بینی انسان درست شود؛ چون فروپاشی خانواده در درجه ای قرار دارد؛ اما فروپاشی انسانیت مهم تر است.

رحیم پور با بیان این که زاویه نگاه تا زمانی که نادرست باشد، بحث فقهی و حقوقی کارساز نیست،‌ اذعان داشت: اسلام می گوید به جای نگاه جنسی به انسان،‌ نگاه انسانی به جنسیت شود.

وی برای تفهیم این مطلب ابراز داشت: دستگاه فقه اقتصاد اسلامی با ربا و گران‌فروشی مخالف است و انفاق و زکات را صواب می‌داند؛ اما در دستگاه لیبرالی و سوسیالی این قضیه برعکس است؛ بنابراین نمی توان با آنها بحث فقهی و حقوقی کرد.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: هرجا یک فرهنگ شرک آمیز و اصالت قدرت مطرح باشد، نقض حقوق بشر مطرح می‌شود.

وی با بیان این که در فرهنگ انبیای الهی ‌زن و مرد سالاری نداریم، عدالت سالاری و حق سالاری وجود دارد، تصریح کرد: اگر معیار ماتریالیسم شد، برخی معیارها مانند عدم وفاداری زن و مرد و عدم عاطفه منطقی جلوه می‌کند.

رحیم پور ازغدی در پایان خاطر‌نشان کرد: برخی بحث علوم انسانی را در دنیا می‌کنند که این حیوان شناسی است؛ انسان شناسی حقیقی را اسلام بیان می‌کند./957/پ202/س
ارسال نظرات