۰۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۷۶۴۲۸
مدیر مدرسه علمیه خواهران آمل:

دوره‌های مرجع‌‌‌شناسی در مدارس با سازوکاری جدی دنبال شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرای آمل با اشاره به این که بسیاری از جوانان و دانش‌آموزان با مسأله تقلید آشنایی ندارند، خواستار توجه جدی دستگاه تعلیم و تربیت به برگزاری دوره‌های مرجع شناسی در سطح مدارس شد.
مراجع تقليد حضرات آيات نوري همداني، مكارم شيزرازي و سبحاني
خانم مهربان ظاهری، مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرای آمل، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، برگزاری دوره‌های آموزشی مرجع‌شناسی برای دانش آموزان مدارس را ضروری دانست و افزود: دانش آموزان باید از دوران ابتدایی با مسأله مهم تقلید آشنا شوند و با انتخاب مراجع تقلید مورد نظر خود با رسیدن به سن تکلیف امر تقلید را به خوبی به جای آوردند.

مدیرمدرسه علمیه فاطمه الزهرا آمل، اجرای صحیح و مناسب احکام اسلامی را نیازمند تقلید از یک مرجع دینی دانست و بیان داشت: عدم تقلید مناسب از یک مرجع دینی در انجام تکلیف شرعی، موجب انجام نا‌مناسب اصول اولیه احکام شرعی خواهد شد.

وی به همکاری طلاب حوزه علمیه فاطمه الزهرا(س) با مدارس این شهرستان اشاره کرد و گفت: دوره آموزش مرجع شناسی قبل از برگزاری جشن تکلیف برای دانش آموزان از سوی خواهران طلبه این حوزه در مدارس شهرستان برگزار می‌شود.

مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرای آمل‌ با مثبت ارزیابی کردن برگزاری دوره های آموزش مرجع شناسی در مدارس‌ بیان داشت: خوشبختانه تاکنون استقبال خوبی از برگزاری این دوره های آموزشی شده است و دیگر مدارس سطح استان نیز باید با برنامه ریزی مناسب و نیز بهره گیری از توان علمی طلاب خواهر ‌این دوره‌های آموزشی مهم و تأثیر گذار را برگزار کنند.

ظاهری با بیان این که برخی از طلاب این حوزه علمیه در مدارس این شهرستان به عنوان مشاور مذهبی و کارشناس به فعالیت های تبلیغی مشغول هستند، خاطرنشان کرد:‌ افزون بر این پانزده نفر از طلاب مدرسه علمیه فاطمه الزهرا آمل در مناسبت های مختلف و نیز پاسخ‌گویی به شبهات دینی دانش آموزان به مدارس اعزام می شوند.

وی همچنین با اشاره به این که با همکاری این حوزه، مهد‌های کودک شهرستان آمل‌ فعالیت‌های قرآنی خود را آغاز کردند، تصریح کرد: ‌این مهدهای کودک زیر نظر مکتب القرآن قم هستند و فعالیت های قرآنی در این مهدها از رونق بسیار بالایی برخوردار است.

مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) با تأکید بر فراهم شدن زمینه قانونی برای حضور بیشتر طلاب حوزه های علمیه در مدارس‌ گفت: حضور طلاب در میان دانش آموزان می‌تواند تأثیر‌گذاری بیشتری در انتقال مفاهیم دینی و اسلامی به آنها داشته باشد./950/ت302/س
ارسال نظرات