۰۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۲۳:۱۶
کد خبر: ۷۶۴۴۸

مراسم بزرگداشت سیزدهمین سالگرد آیت‌الله بهاءالدینی در قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت سیزدهمین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله بهاءالدینی ، با حضور نمایندگان بیوت مراجع، طلاب و روحانیون و مسؤولان استانی در مسجد اعظم قم برگزار شد.
سالگرد آيت الله بهاءالديني در مسجد اعظم قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم گرامیداشت سیزدهمین سالگرد ارتحال حضرت آیت‌الله بهاءالدینی، از مراجع تقلید و عارف روشن ضمیر، پنج شنبه شب بعد از نماز مغرب و عشا با حضور اساتید، نمایندگان بیوت مراجع، علما، روحانیون، ارادتمندان آن مرحوم، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی امام جمعه قم، مسؤولان استانی و دیگر اقشار مردمی در مسجد اعظم قم برگزار شد.

در این مراسم که به همت مرکز مدیریت حوزه های علمیه، آستانه مقدسه، اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم و بیت این مرجع تقلید برگزار شد، حجت‌الاسلام سیدعبدالله فاطمی نیا از اساتید حوزه علمیه قم، در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم حضرت آیت الله بهاالدینی، از این عالم ربانی به عنوان عارفی والا مقام و روشن ضمیر یاد کرد و گفت: این عالم ربانی داری عرفان اسلامی بود و عظمت و بزرگی وی به دلیل پرورش در دامان و مکتب اسلام ناب بود.

وی حضرت آیت الله بهاالدینی را صاحب کرامات عدیده دانست و تاکید کرد: کرامات بزرگان دو دسته است بخشی از آن برای عوام و بخش دیگری نیز برای خواص است.

این استاد حوزه علمیه قم انس با قرآن و توسل به ائمه اطهار را از دیگر ویژگی های حضرت آیت الله بهاالدینی ذکر کرد و بیان داشت: مرحوم حضرت آیت الله بهاالدینی از کرامتی برخوردار بود که در راه آن استقامت کرده بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بزرگی و عظمت بزرگان و علما به دلیل پا گذاشتن آنان روی هواهای نفسانی بوده است تصریح کرد: برخی ها تصور می کنند بین عرفان نظری و عملی تلازمی وجود دارد در حالی که این گونه نیست و علما و بزرگان کاری به عرفان های نظری نداشتند و در دامان اسلام ناب بزرگ شده اند.

حجت الاسلام فاطمی نیا در ادامه تاکید کرد: کشف شهود و کرامت اصلی مسلم است اما این موضوع به این معنا نیست که هر فردی هر مطلبی را بیان کرد او را تصدیق کنیم. /924/پ202/ص
ارسال نظرات