۱۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۷۶۴۵۵۳
حجت الاسلام والمسلمین کلانتری مطرح کرد؛

نوآوری سیاسی با تعریف مدل حکومت مبتنی بر ولایت فقیه

نوآوری سیاسی با تعریف مدل حکومت مبتنی بر ولایت فقیه
تولیت حرم شاهچراغ(ع) گفت: یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی این است که ما هم سنت های ناب الهی را حفظ می‌کنیم و هم به تمام پیشرفت های امروز بشری متعهد هستیم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری تولیت حرم احمد ابن موسی(ع) در پنجاه و پنجمین جلسه از سلسله مباحث «ولایت فقیه» گفت: یکی از نوآوری های نظام ولی فقیه که دنیا را مبهوت کرده، این است که همه شرایطی که در حکومت های جهان برای آن رأس حاکمیت مطرح می کنند، همه آن ها اینجا هست یعنی ولی فقیه اسلام شناس متخصص، مجتهد، مطلق است و یعنی همین قید، ما را بین عصر جدید و قدیم گره می زند و حلقه وصل ایجاد می‌کند.
 
 وی افزود: در دنیای امروز دو نوع حکومت مشاهد می شود نخست همین حکومت داعش و موارد مشابه آن است که به ظاهر ادعا می کنند که مسلمان هستند، اما کامل در جهان قدیم و در پوسته و ظاهر اسلام گیر افتاده اند و از طرف دیگر، حکومت های لیبرال را مشاهده می‌کنیم که کلاً بر سنت خط بطلان کشیده اند و این را هم با صدای بلند اعلام می‌کنند که عصر مدرن است و سنت قدیمی شده و سکولاریسم و لیبرالیسم را مطرح می کنند و می‌گویند فقط بر مبنای این اصول باید حکومت کرد. یکی اعلام می کند که فقط بر اساس سنت باید حکومت کرد و دیگری به آن هیچ اعتقادی ندارد و می‌گوید فقط مدرنیته می‌تواند حکومت کند، یکی افراط و دیگری تفریط می‌کند.
 
رئیس انجمن علمی انقلاب اسلامی اظهار داشت: یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی این است که ما هم سنت های ناب الهی را حفظ می‌کنیم و می‌گوییم حاکمیت قرآن و دین خدا، و هم با همه وجود به تمام پیشرفت های امروز بشری متعهد هستیم، بین این دو منافاتی نیست.
 
وی افزود: اهل‌بیت(ع) به ما نشان داده اند که می‌شود با حفظ تمام سنت‌های الهی، همراه زمان حرکت کرد و پیش آمد و حتی جلو افتاد همین اتفاقی که در جمهوری اسلامی افتاده و استکبار جهانی را بیچاره کرده است چراکه آن ها برای طالبان نگران نیستند، خودشان آنها را کنار می گذارند و مجدداً بعد از سال ها آن را به کار می گیرند، همین طور در مورد داعش و عراق همین کار را می کنند. 
 
حجت الاسلام والمسلمین کلانتری خاطرنشان کرد: آن حکومتی که ۴۵ سال است که استکبار با همه توان و ابزار خودش در مقابل آن می ایستد این نظام جمهوری اسلامی است زیرا این نظام قطعاً برای فطرت های پاک جذاب تر است و در دنیای غرب، بسیاری از  اندیشمندان و متفکرین سیاسی و اجتماعی فریادشان از اتفاقی که لیبرال دموکراسی بر سر مردم می آورد بلند است و یک جریان بازگشت به اصل و ریشه ها در حال شکل گیری است.
 
وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی، یک نوع از حکومت، نظام سیاسی، ایده و اندیشه سیاسی را مطرح می کند که هم‌زمان با اینکه دستی بر آسمان دارد یعنی وحی الهی و تک تک آیات، سیره و سنت پیامبر(ص) را جدی می‌گیرد، در عین حال خود را با شتاب به مرزهای دانش می‌رساند. 
 
تولیت حرم مطهر(ع) ابراز کرد: همانطور که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به آن اشاره کردند و فرمودند: «برای همه چیز می‌توان طول عمر مفید و تاریخ مصرف فرض کرد، امّا شعارهای جهانی این انقلاب دینی از این قاعده مستثنا است؛ آنها هرگز بی مصرف و بی فایده نخواهند شد، زیرا فطرت بشر در همه‌ی عصرها با آن سرشته است». شعارها و آرمان‌های این انقلاب، شعارها و آرمان هایی است که برای فطرت پاک بشر جذابیت دارد؛ فرا مرزی است و به ایران محدود نمی‌باشد و می‌تواند به همه جای دنیا صادر شود. 
 
وی یاد آور شد: لذا مشاهده می‌کنید بدون اینکه کسی تبلیغاتی انجام داده باشد، کنار کاخ سفید پرچم ایران برافراشته می‌شود یا عکس شهید سلیمانی بالا می‌رود، آن ها خودشان می‌گویند این همه دانشجویان دانشگاه ها که در آمریکا جمع شده اند و علیه نسل‌کشی صهیونیست‌ها فریاد می‌کشند، این ها را آیت الله هدایت می کند که منظورشان مقام معظم رهبری است و این در واقع، اعتراف به شکست می‌باشد.
 
حجت الاسلام والمسلمین کلانتری گفت: آیت اللهی که آن ها او را در سراسر جهان بایکوت خبری کرده بودند، حال در کنار کاخ سفید اتفاقات را مدیریت می کند، این هم از اعترافات خودشان است و این مدیریت فیزیکی نیست که کسی به آنجا رفته یا نماینده ای گذاشته باشد بلکه این پیام و آرمان های انقلاب اسلامی است که برای آن ها جذابیت دارد و در حالی که این افراد معترض را محاکمه می کنند، ولی باز هیچ تغییری حاصل نمی شود و روز به روز هم به تعداد آن ها افزوده می‌گردد.
ارسال نظرات