۱۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۷۶۴۵۶۳
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

جمهوری اسلامی نتیجه استقامت در راه ولایت امیرالمومنین است

جمهوری اسلامی نتیجه استقامت در راه ولایت امیرالمومنین است
سخنران حرم حضرت معصومه (س) گفت: ۴۶ سال است که پرچم ولایت امیرالمؤمنین (ع) به برکت نفس قدسی امام و خون شهدا در این مملکت برافراشته شده و دشمن هرچه خواسته این پرچم را پایین بیاورد نتوانسته؛ زیرا این نظام مدافع ولایت تربیت کرده است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدمهدی ماندگاری در سخنرانی معارفی شب رحلت پیامبر اکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) در حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه شب شهادت پیامبر اعظم (ص) شب یتمی همه مسلمان هاست، گفت: پیامبر (ص) فرمودند من و علی پدران این امت هستیم؛ بنابراین امشب شب یتیمی همه مسلمانان است؛ شب ماتم پدری است که خداوند او را به رحمت للعالمین ملقب کرده است.

 وی با بیان اینکه امشب شب عزای وجود نازنینی است که بیشتر از هر چیز دیگری نگران امت خود بود، افزود: خداوند در قرآن خطاب به پیامبر می‌فرماید آن‌قدر از امت تو می‌بخشم تا راضی شوی. شب شهادت پدری مهربان است که می داند پس از او امتش با اهل بیت او چه می کنند اما باز غم چنین امتی را می خورد.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه خداوند می‌فرماید ای پیامبر تو مأموری که استقامت کنی و پیروان تو هم مأمور به استقامت هستند، تصریح کرد: پیامبر خدا فرمودند سوره هود و آیه « فاستقم کا امرت» مرا پیر کرد، پیامبر از پیروانش استقامت در دین را خواسته است امروز در اربعین و محرم و ماه رمضان همه خوب هستند اما پس از این ایام باید بر خوبی ها استقامت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری افزود: کسانی که اعتقاد دیده شدن توسط خداوند داشته باشند در مسیر بندگی استقامت می ورزند باید در انجام واجبات، ترک محرمات و صبر بر مشکلات استقامت ورزید.

وی با استناد به آیات قرآن با بیان اینکه کمربند ایمنی اسلام، قرآن و ولایت باعث می‌شود که ما از سه خطر این دنیا نجات پیدا کنیم، گفت: خطر اول اضطراب و نگرانی برای رسیدن به مقصد است که بستن این کمربند به انسان آرامش می‌دهد، خطر دوم انحراف است و این کمربند انسان را از انحراف نجات می‌دهد و سومین خطر این دنیا هم سقوط است که کمربند اسلام، قرآن و ولایت را از سقوط در پرتگاه‌ها نجات می‌دهد.

وی بستن کمربند توحید را دارای سه مرحله دانست و گفت: مرحله اول اعتقاد و ایمان زبانی و قلبی است؛ ۷۹ مرتبه در قرآن کلمه «آمنوا» آمده است تا باور کنیم که این دنیا عالم اسباب است و سبب‌ساز و سبب سوز در این دنیا خدا است؛ دارو و دکتر سبب است و تا خداوند نخواهد این اسباب کارایی خود را ندارند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه هرچه خدا در چشم ما بزرگ شود دنیا و مشکلاتش در چشم ما کوچک می‌شوند، ابراز داشت: پیامبر هیچ علقه‌ای به دنیا ندارد؛ لذا وقتی جوان یهودی روی سرش خاکستر می‌ریزد ناراحت نمی‌شود؛ به این خاطر است که پیامبر (ص) حب و بغض شخصی ندارد و هر کس ایشان را اذیت کرده را بخشیده است.

 وی با بیان مرحله دوم و سوم بستن کمربند توحید را عمل صالح و صبر و استقامت بر عمل صالح دانست و تصریح کرد: مشکل همه ما استقامت در راه خدا و انجام عمل صالح است، همه ما بارها در مسیر خوبی‌ها وارد شده‌ایم؛ ولی استقامت نداریم و تا به کمینگاه‌های شیطان می‌رسیم استقامت خود را از دست می‌دهیم. افرادی استقامت می‌کنند که بدانند دیده می‌شوند، محاسبه می‌شوند و پسندیده می‌شوند.

 حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری ادامه داد: پیامبر نگران استقامت مردم پای دین خدا بود؛ ولی خدا می‌فرماید غصه نخور قومی می‌آیند که پای دین خدا استقامت می‌کنند، وقتی اصحاب از آن قوم پرسیدند پیامبر دست روی شانه سلمان فارسی گذاشتند و فرمودند آنان مردمانی از قوم این مرد هستند.

وی با اشاره به خدمات و دستاوردهای جمهوری اسلامی گفت: چهل و شش سال مردم ما پای اسلام ایستادگی کردند و پرچمی که در غدیر برافراشته شد و در سقیفه پایین آمد را دوباره برافراشته کردند.

سخنران محفل معارفی بانوی کرامت ادامه داد: اولین کاری که نظام جمهوری اسلامی کرد تربیت مدافعان ولایت بود، مدافعینی از کشورهای مختلف که پای محافظت ازعمه سادات ایستادند تا کوچکترین خدشه ای به حرم دختر مولای متقیان وارد نشود.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری خاطرنشان کرد: ۴۶ سال است که پرچم ولایت امیرالمؤمنین (ع) به برکت نفس قدسی امام و خون شهدا در این مملکت برافراشته شده و دشمن هرچه خواسته این پرچم را پایین بیاورد نتوانسته؛ زیرا این نظام مدافع ولایت تربیت کرده است. اگر اربعین میلیونی شده، اگر در ۴۰ کشور اعتکاف برگزار می‌شود، اگر ظلم‌ستیزی و مظلوم یاوری جهانی شده به برکت این پرچم ولایت است.

 وی دومین دستاورد مهم جمهوری اسلامی را حفظ خاک میهن دانست و یادآور شد: وقتی تاریخ ۲۰۰ساله ایران را نگاه می‌کنیم می‌بینیم هر جنگی که به ایران تحمیل شده حکومت‌های پیشین تکه‌ای از خاک ایران را تقدیم کردند؛ ولی در نظام جمهوری اسلامی ۸ سال جنگ تحمیلی را تحمیل کردند؛ ولی یک وجب از خاک ما کم نشد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه انقلاب اسلامی جبهه مقاومتی درست کرده که اسرائیل که ۶ روزه نسخه اعراب را در هم پیچید الان ۱۱ ماه است که نتوانسته از پس حماس که یک گروهک کوچک است بر بیاید، ابراز کرد: باید قدر این نظان را بدانیم و دستاوردهای آن را برای همه خصوصاً نسل جدید بازگو کنیم.

ارسال نظرات