۰۷ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۷۶۴۷۴
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی‌:

موفقیت‌های قرآنی در خراسان رضوی افزایش چشمگیری داشته است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: تعداد شرکت کنندگان مسابقات قرآنی اوقاف استان خراسان رضوی در شهرستان‌های این استان امسال با رشد چهارصد درصدی همراه بود.
مسابقات قرآن بانوان
به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، روز گذشته در مراسم اختتامیه سی و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن بانوان کشور که در مشهد برگزار شد، اظهار داشت: افزون بر رشد چهارصد درصدی تعداد شرکت کنندگان مسابقات قرآنی اوقاف در شهرستان‌های این استان، در مجموع نیز این مسابقات در سطح استانی با رشد 97 درصدی تعداد شرکت کنندگان، همراه بوده است.

وی با بیان این که سال 88 برای سازمان اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با موفقیت های فراوانی در زمینه قرآنی همراه بوده است تأکید کرد : یکی از قاریان استان در سال جاری رتبه اول رشته قرائت در مسابقات بین المللی قرآن در کشور لیبی را کسب کرد هم چنین رتبه اول مسابقات بین المللی قرآن کشور در رشته قرائت را یکی دیگر از قاریان خراسان رضوی کسب کرد.

گنابادی نژاد برگزاری سی و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم بانوان در مشهد را چهارمین افتخار بزرگ استان در سال جاری دانست و ابراز داشت: این مسابقات با حضور 150 قاری به میزبانی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، به مدت یک هفته در تالار نور مشهد برگزار شد.

وی با بیان این که مقام معظم رهبری را می توان بنیان‌گذار مسابقات قرآنی در کشور دانست، تصریح کرد: ایشان در روزگار انزوای قرآن در کشور حدود چهل سال پیش با درایت محافل قرآنی را در مساجد کرامت و امام حسن مجتبی‌(ع) در مشهد برگزار می‌کردند.

گنابادی نژاد تصریح کرد‌: رهبر معظم انقلاب هم به جنبه‌های تبلیغی قرآن مثل قرائت توجه دارند و هم بر جنبه‌های معرفتی آن یعنی تفسیر تأکید می‌کنند./930/د102/س
ارسال نظرات