۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۷۶۴۷۹۱

مسئولان صهیونیست: مشکل اصلی اسرائیل حزب‌الله است نه فیلادلفیا

مسئولان صهیونیست: مشکل اصلی اسرائیل حزب‌الله است نه فیلادلفیا
مسئولان و محافل صهیونیستی با انتقاد از سیاست‌های غلط مقامات این رژیم و در رأس آن نتانیاهو در جنگ کنونی، تأکید کردند که اسرائیل دچار کوری استراتژیک شده و درحالی که مشکل و تهدید اصلی از جانب حزب‌الله است، نتانیاهو بر محور فیلادلفیا تمرکز کرده است.

در سایه تداوم انتقادات محافل صهیونیستی از «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم و کابینه افراطی وی برای ادامه جنگ غزه و مانع‌تراشی در روند رسیدن به توافق تبادل اسرا، مسئولان و کارشناسان صهیونیست اعلام کردند که اسرائیل دچار کوری استراتژیک شده و در حالی که خطر بزرگ از جانب حزب‌الله و در جبهه شمالی است، نتانیاهو بر محور فیلادلفیا در غزه تمرکز کرده است.

«شارون نیر» عضو کنست رژیم صهیونیستی در این زمینه اعلام کرد که شکست اسرائیل تنها محدود به 7 اکتبر 2023 نیست و کابینه‌ای که در این تاریخ شکست خورد، این شکست را به‌مدت 11 ماه ادامه داده است.

اسرائیل دچار کوری استراتژیک شده است

وی در مصاحبه با شبکه صهیونیستی کان تأکید کرد: آنچه اسرائیل اکنون گرفتار آن شده، کوری استراتژیک است که باید از آن بیدار شویم.

این مسئول صهیونیست با اشاره به صحبت‌های مقامات محلی در شهرک‌های شمالی فلسطین اشغالی مبنی بر اینکه کابینه کاملاً از شمال غافل شده و این جبهه را رها کرده است، تأکید کرد: تعداد موشک‌های پرتاب‌شده از سمت جنوب لبنان به شمال اسرائیل (فلسطین اشغالی) در ماه آگوست چهار برابر شده و این شکست بزرگی برای اسرائیل است که متأسفانه، کابینه اهمیتی به آن نمی‌دهد.

مشکل اصلی اسرائیل حزب‌الله است نه محور فیلادلفیا

«تسفی هاوزر» عضو سابق کمیته خارجی و امنیت کنست رژیم صهیونیستی هم به‌نوبه خود در همین زمینه طی گفتگو با شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی اظهار داشت: تمرکز نتانیاهو بر محور فیلادلفیا، در حالی که اسرائیل در محاصره آتش قرار دارد، بسیار شرم‌آور است. ما باید بدانیم که مشکل در شمال است و مشکل اصلی ما حزب‌الله است نه در محور فیلادلفیا.

وی ادامه داد: این بسیار مایه تأسف است که اسرائیل به این شکل اداره می‌شود و غیر قابل تصور است که بعد از 75 سال اسرائیل به این چاه بیفتد.

مسئول مذکور صهیونیست تصریح کرد: باید اعتراف کنیم که اسرائیل هیچ‌گونه استراتژی ندارد. قطعاً دیدارهای نتانیاهو و یوآو گالانت، وزیر جنگ از 8 ماه گذشته کاملاً غیرمعقول بوده و همه آنچه می‌بینیم صرفاً بحث‌های تاکتیکی است و فیلادلفیا یک رویکرد تاکتیکی است که اسرائیل اتخاذ کرده است، نه راهبردی.

«اسرائیل زیو» ژنرال ارشد صهیونیست و رئیس سابق شعبه عملیات ارتش این رژیم هم به‌نوبه خود در این زمینه اعلام کرد: فشارهای زیادی علیه اسرائیل در شمال وجود دارد و ارتش نیروهای خود را به‌سمت شمال حرکت داده است، در این میان با چالش‌های زیادی در جبهه کرانه باختری هم مواجه‌ایم و سؤال ما این است که ارتش اسرائیل برای حل مشکل کرانه باختری تاکنون چه‌کاری انجام داده است.

وی هشدار داد که اگر اوضاع در کرانه باختری منفجر شود، قلب اسرائیل وارد یک بحران جدی خواهد شد و حوادث انفجاری به تل‌آویو و همه مکان‌ها برمی‌گردد.

در همین زمینه «آلون بن دیوید» تحلیلگر امور نظامی در شبکه 13 رژیم صهیونیستی اعلام کرد که اسرائیل در سایه تشدید وضعیت امنیتی در چندین جبهه، به‌سمت پرتگاه حرکت می‌کند. جامعه اسرائیلی حوادث را تنها از یک جنبه نگاه و طوری رفتار می‌کند که انگار هیچ اتفاقی نیفتاده است و متوجه میزان خطرات موجودیتی علیه اسرائیل نیست.

این تحلیلگر صهیونیست افزود: اسرائیل از دو ماه گذشته در یک دوراهی استراتژیک قرار گرفته است و اگر به‌سمت راست برود، می‌تواند به توافق تبادل اسرا (هرچند به‌شکل جزئی) و توقف جنگ خشونت‌آمیز در غزه برسد. این اتفاق امکان رسیدن به راهی برای حل‌وفصل وضعیت شمال کرانه باختری و کل منطقه را فراهم می‌کند.

آلون بن دیوید تصریح کرد که اما اگر اسرائیل در این دوراهی به‌سمت چپ حرکت کند، این به‌معنای رها کردن کامل اسرا و قربانی کردن آنها و پیش رفتن به‌سمت یک جنگ منطقه‌ای گسترده است که نمی‌توان پیامدها و نتایج آن را پیش‌بینی کرد، به‌ویژه در جبهه داخلی اسرائیل؛ جایی که کرانه باختری شعله‌ور شده است و حزب‌الله به‌شکل تدریجی عملیات‌های خود را گسترش می‌دهد.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات