۰۷ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۷۶۴۸۷
معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت:

حلقه اتصال بین عاشورا و قیام حضرت مهدی‌ اعتقاد به ولایت فقیه است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) حلقه اتصال بین عاشورا و قیام مهدی‌(عج) را اعتقاد به ولایت فقیه دانست و گفت: دشمن در تلاش است با زدن این اصل مهم، زره ولایت‌پذیری را از تن ما خارج کند.
ولايت فقيه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام احمد سالک، معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، در مراسم سالگرد شهادت حاج حسین خرازی، فرمانده لشکر 14 امام حسین‌(ع)، اساس انقلاب اسلامی را زمینه سازی برای تحقق اسلام ناب بدون خرافه در سراسر جهان عنوان کرد و افزود: این حادثه عظیم تمام سردمداران شرک و کفر را به فکر فروبرد.

وی ادامه داد: ملت ما پس از آشنایی با شخصیت امام خمینی(ره) همه سختی‌ها را به جان خرید و انقلابی‌های ما تا آخرین لحظه، وحشتناک ترین شکنجه های قرون وسطایی را در زندان های ساواک تحمل کردند.

حجت الاسلام سالک با اشاره به تبعید‌های پی در پی حضرت امام‌(ره)‌ اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب کارتر گفته بود، ای کاش امام خمینی را در نوفل لوشاتو یا ترکیه دزیده بودیم یا هواپیمای او را ساقط می‌کردیم.

وی با اشاره به سخن امام (ره) در پاسخ به خبرنگاری مبنی بر اینکه سربازان من در گاهواره هستند، ابراز داشت: یکی از همین بچه ها حسین خرازی بود که بعد از پیروزی انقلاب به فرماندهی بزرگ تبدیل شد و لشکر دشمن را به شکست های پی در پی کشاند.

فرمانده سابق سپاه اصفهان به تسلیم شدن بنی صدر در مقابل کومله و خواست وی مبنی بر تسلیم کردن سنندج اشاره کرد و افزود: شهید کلاهدوز با شنیدن این سخن بنی صدر، گفته بود اگر می خواهید این کار بکنید باید از روی جنازه ما عبور کنید.

وی ادامه داد: پس از تماس شهید کلاهدوز با این‌جانب و در خواست نیرو و اعلام آن، به خاطر مراجعات بیش از حد جوانان برای شرکت در جبهه غرب، ما توان جوابگویی نداشتیم و از میان افراد مراجعه کننده تنها چهار هواپیمای c130 را عازم غرب کردیم که اکثر بچه ها‌ برای شهادت آمده بودند.

حجت الاسلام سالک ستاد غرب تشکیل شده در اصفهان را جبهه ای در مقابل بنی صدر دانست و ابراز داشت: شهید صیاد شیرازی در همین بحبوحه طرح ساماندهی ارتش را طراحی کرده بود و به وسیله مقام معظم رهبری که به غرب آمده بودند برای شورای عالی دفاع ارسال کرد.

وی از خصوصیات شهید خرزای را احترام به روحانیت عنوان ‌و خاطر‌نشان کرد: این شهید از عمق وجود به ولایت و امام راحل‌(ره) معتقد بود.

معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) هدف امام خمینی(ره) از انقلاب را تحقق کامل احکام الهی و آرمان مکتب اسلام، نبرد با مستکبران و دفاع از مظلومان و مستضعفان جهان‌ عنوان کرد و بیان داشت: رمز پیروزی انقلاب که شهدای ما هم در آن سهیم هستند، حرکت در صراط مستقیم است و این صراط چیزی جز توحید و ولایت نیست.

وی به ایستادگی انقلاب نوپای ایران در مقابل بیست و هشت کشور اشاره کرد و گفت: آنچه سبب به زانو در آمدن دشمن شد، توکل به خدا، ایستادگی در کنار رهبری و تعمیق معارف دینی و بصیرت سیاسی بوده است.

حجت الاسلام سالک تصریح کرد: در هیچ کجای دنیا تا کنون ملتی مانند ایران به‌وجود نیامده که در شهری چون اصفهان در یک روز مردم سیصد و شصت شهید را تشییع کنند.

وی به جریان شهادت حاج حسین خرازی اشاره کرد و ادامه داد: بعد از جنگ فساد برخی‌ها را گرفت و سبب دوری آنها از آرمان‌های شهدا و یاد خدا شد و به جای اعتصام به خدا، اعتصام به آمریکا در قلب آنان جایگزین شد.

معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع)حلقه اتصال بین عاشورا و قیام مهدی‌(عج) را اعتقاد به ولایت فقیه دانست و افزود: دشمن در تلاش است با زدن این اصل مهم، زره ولایت پذیری را از تن ما خارج کند.

حجت الاسلام سالک ادامه داد: این طرح بر اساس نظریات مستشرقان و اسلام شناسان در سرزمین های اشغالی آماده شده و با استفاده از حربه هایی چون جنگ نرم و نظریات افرادی چون جین شارپ در حال اجرا است.

معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به سخنی از حضرت زهرا‌(س) در تشبیه امام به کعبه‌ گفت: همچنین به فرموده امام علی‌(ع) ملت باید با نزدیک شدن به رهبر خود، پاهای‌شان را همچون کوه محکم در زمین فرو کنند و از هیچ چیز نترسند.

وی به بیانات دو پهلوی برخی از خواص اشاره کرد و ادامه داد: در طول تاریخ انقلاب برخی جریان ها و سیاسیونی که به عنوان سران فتنه هستند، به جای این‌که خود را سپر رهبری قرار دهند، رهبری را سپر منافع باندی و حزبی خود قرار می‌دادند./965/پ202/س
ارسال نظرات