۲۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۷۶۵۰۸۵

برگزاری مراسم بزرگداشت چهل و سومین سالگرد شهید آیت الله مدنی

برگزاری مراسم بزرگداشت چهل و سومین سالگرد شهید آیت الله مدنی
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا شهید آیت الله مدنی(ره) را افتخار آذربایجان و مردم آذرشهر دانست و گفت: مردم آذرشهر باید به شهید آیت الله مدنی(ره) و شهدای این شهرستان افتخار کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام عبدالرحیم نجفقلی زاده سرایی، در ویژه برنامه روز شهرستان و چهل و سومین سالگرد شهادت شهید محراب آیت الله سید اسدالله مدنی و چهلم شهادت شهید القدس اسماعیل عبدالاسلام هنیه در جمع مردم ولایتمدار شهرستان آذرشهر، تصریح کرد: شهید مدنی(ره) عاشق، شیفته و دلباخته امام بود و امروز کمتر کسی با عظمت و ویژگی های شخصیتی شهید مدنی(ره) آشناست.

حجت الاسلام نجفقلی زاده سرایی در بیان خاطره ای از آزادی سوسنگرد و نقش مهم شهید مدنی ابراز کرد: وقتی خبر محاصره سوسنگرد توسط شهید تجلایی و رزمندگان اسلام به گوش شهید مدنی می رسد آیت‌الله مدنی بی‌درنگ نزد امام شتافته و چاره‌ای طلبید كه امام بلافاصله با قاطعیت، دستور شكسته شدن محاصره‌ سوسنگرد را صادر كردند.

وی با بیان این ‌که امام خمینی(ره) در طول دوران دفاع مقدس تنها دو بار از کلمه باید استفاده کرد، بیان کرد: امام خمینی (ره) اولین بار در جریان حصر آبادان و بار دیگر در حصر سوسنگرد بود که از کلمه باید استفاده کرد و گفت که سوسنگرد باید تا فردا آزاد شود و این شهید آیت الله مدنی(ره)، شهید تجلایی و دیگر شهدا و رزمندگان آذربایجان بودند که در آزادسازی سوسنگرد، خوش درخشیدند و نقش ارزنده ای داشتند.

حجت الاسلام نجفقلی زاده سرایی با اشاره به شخصیت عظیم شهدایی چون حججی ها افزود: وقتی شهید حججی با صلابت و اقتدار به قربانگاه می رود، این در سایه تحولی بود که شخصیت هایی چون شهید مدنی ها، در کشور و میان جوانان رواج داده بودند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا، تکلیف گرایی، ولایت مداری، ایجاد اتحاد درونی و انسجام اجتماعی، خدمت صادقانه به مردم، خداباوری، صراحت لهجه و قاطعیت در مقابل منافقین و خلق مسلمان، ایستادگی در برابر طاغوت و بصیرت را از ویژگی های شاخص شهید آیت الله مدنی عنوان کرد.

وی شهید مدنی را فردی ولایتمدار عنوان کرد ابراز داشت: شهید محراب آیت الله مدنی عمری را در تهذیب نفس و خدمت به اسلام گذراند و خود را نه یک مجتهد، بلکه سرباز مخلص و خستگی ناپذیر برای امام(ره) و ولایت می دانست و در طول دوران مبارزاتی خود، لحظه ای از آرمان های خود دست برنداشت و از مسیر خارج نشد.

حجت الاسلام نجفقلی زاده سرایی در ادامه ضمن گرامیداشت چهلم شهیدالقدس اسماعیل هنیه، و شهدای مقاومت اضافه کرد: شهید هنیه خود و خانواده اش را در راه دفاع از مقاومت، و مبارزه با استکبار جهانی، صهیونیست، فدا کرد.

وی در پایان اظهار داشت: اگر امروز انقلاب اسلامی می درخشد به برکت پیوند الهی آن و به برکت خون شهدا و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری است. 

گفتنی است، این مراسم با اجرای شاعر توانا و بسیجی و مداح اهلبیت عصمت و طهارت محسن رستم زاده، و با اجرای گروه سرود پایگاه امام علی(ع) روستای امیر دیزج و با حضور خانواده معظم شهدا، ایثارگران، مردم ولایتمدار، مسئولین و اقشار مختلف بسیج شهرستان آذرشهر در مسجد جامع حاج کاظم آذرشهر برگزار شد.

وحید نستوهی
ارسال نظرات