۰۷ اسفند ۱۳۸۸ - ۲۲:۰۸
کد خبر: ۷۶۵۱۳
مدیر کل ارشاد قم:

افزایش سرانه مطالعه در کشور نیازمند فرهنگ سازی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل ارشاد اسلامی استان قم، افزایش میانگین سرانه مطالعه در کشور را نیازمند فرهنگ سازی از دوران کودکی دانست.
محمدحسين استادآقا، مديركل ارشاد قم


محمد حسین استاد آقا، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به آمار سرانه مطالعه در کشور اظهار داشت: برای افزایش سرانه مطالعه در کشور باید برنامه های گسترده ای انجام شود.

وی در ادامه با ارائه راهکارهایی جهت افزایش سرانه مطالعه در کشور افزود: برگزاری نمایشگاه های استانی کتاب از جمله اقدامات و راهکارهایی است که به افزایش سرانه مطالعه در کشور کمک شایانی می کند تا مخاطبان و علاقمندان بتوانند به آسانی کتب مورد نیاز خود را با تخفیف مناسب تهیه کنند.

استادآقا در ادامه از هزینه دویست میلیون ریالی اداره کل ارشاد اسلامی استان قم، در هفته کتاب جهت ترویج فرهنگ کتاب خوانی در استان خبر داد وبیان داشت: امسال اداره کل ارشاد قم با همکاری آموزش و پرورش استان نمایشگاه یاد یار مهربان را برگزار کرد وخوشبختانه کتابخانه های مدارس استان به کتب مورد نیاز جوانان و نوجوانان تجهیز شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، تاکید کرد: مهم ترین راهکاری که می تواند به افزایش سرانه مطالعه در کشور کمک کند فرهنگ سازی از سنین کودکی و آشنا کردن کودکان با کتاب است و باید این مهم به عنوان یک اصل اصولی مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: افزایش آمار باسوادان کشور که به همت سازمان نهضت سوادآموزی کشور درحال اجرا است نیز به افزایش آمار مطالعه کتاب کمک خواهد کرد.
استادآقا در بخش دیگری از سخنانش ارائه تسهیلات لازم به مخاطبان و اهالی فرهنگ را از جمله راهکارهای مهم وزارت ارشاد اسلامی جهت افزایش آمار سرانه مطالعه در کشور ارزیابی و تاکید کرد:با ابتکار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور از سه سال گذشته بن کارت الکترونیکی کتاب در اختیار طلاب، حوزویان و اهالی فرهنگ و دانشجویان قرار گرفته است.

مدیر کل ارشاد اسلامی استان قم تصریح کرد: از دوسال گذشته بن کارت کتاب در اختیار طلاب و روحانیون قرار گرفته است و از طریق لیستی که شورای عالی در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار داده است بن کارت به طلاب تعلق گرفت و سالیانه این بن کارت الکترونیکی شارژمی شود.

وی گفت: در سال های 86، 87 و 88 در مجموع بیش از 55 میلیارد ریال بن کتاب از طریق وزارت ارشاد در اختیار طلاب و روحانیون حوزه های علمیه سراسر کشور قرار گرفته است.

استادآقا اضافه کرد: در سال جاری نیز بن کارت طلاب حوزه های علمیه به مبلغ بیست هزار تومان شارژشد و تاکنون بیش از هفتاد هزار نفر برای طلاب برادر و 24 هزار کارت الکترونیکی کتاب نیز برای طلاب خواهر صادر شده است. /924/ت302/ع

ارسال نظرات