۲۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۷۶۵۱۳۳
امام جمعه موقت کرمانشاه:

ایران اسلامی می‌خواهد سلطه کشورهای مستکبر بر کشورهای مستضعف و مسلمان را از بین ببرد

ایران اسلامی می‌خواهد سلطه کشورهای مستکبر بر کشورهای مستضعف و مسلمان را از بین ببرد
کرمانشاه ـ حجت الاسلام محمدی پور گفت: قرآن کریم صراحتاً می‌گوید که با قوم یهود که دشمنان خدا و دین هستند رفاقت نداشته باشید، کسانی که در خط دشمنان اهل بیت(ع) حرکت می‌کنند دشمنان جامعه اسلامی هستند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت‌الاسلام سید امیر محمدی‌پور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرمانشاه، اظهار داشت: نجات انسان در پرهیز از گناهان است و تقوا انسان را در دنیا و آخرت حفظ می‌کند.
 
حجت الاسلام محمدی‌پور خاطرنشان کرد: کسی که درس دین را می‌خواند و مردم را از گناه حذر می‌دارد، اطاعت کردن از آن واجب است لذا سفارش به تقوا نیز به همین معنا است.
 
وی ادامه داد: کسی که دیگران را به تقوا سفارش می‌کند باید خود نیز به آن عمل کند در واقع کسانی که خدا را فراموش کنند خودشان را هم فراموش خواهند کرد.
 
خطیب جمعه کرمانشاه افزود: برخی با دیدن پست‌های دنیوی همه چیز را فراموش خواهند کرد و یادشان می‌رود که آنچه دارند از جانب خداوند است.
 
وی گفت: برخی با دیدن مقام‌های دنیوی قول و قرارهای خود با مردم و خدا را فراموش می‌کنند، باید یادمان باشد که بالاخره همه روزی خواهیم مرد، باید جواب کارهایی را که کرده‌ایم و عمرمان را که در چه راهی صرف کرده‌ایم بدهیم.
 
امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: قرآن کریم با بیان واضح و صریح ما را از عذاب الهی می‌ترساند ولی ترس در وجود برخی از ما ایجاد نمی‌شود.
 
حجت الاسلام محمدی‌پور افزود: باید آیات قرآن و مرگ را که بزرگترین و مهم‌ترین واقعیت زندگی هر انسانی است را جدی بگیریم. یکی از چیزهایی که باید آن را به خوبی درک کنیم امامت است.
 
وی گفت: در ایران اسلامی هر جا جلسات مهدویت تشکیل شد، یعنی می‌خواهد زمینه را فراهم کند، یعنی انقلاب اسلامی بر علیه بزرگترین دشمن مهدویت و دشمن بشریت یعنی قوم بنی‌اسرائیل بسیج می‌کند.
 
امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: قرآن کریم فرمود بزرگترین دشمن شما اسرائیل است و هیچ‌گاه فراموش نکنید یک کشور جعلی ایجاد کرده تا به دشمنی با خودتان مشغول شوید و دائم به همدیگر توهین کنید.
 
وی افزود: بحث لعن بحث دشمن‌شناسی است، اگر در بعضی از روایات برای لعن به اندازه صلوات ثواب گذاشته شده است به این دلیل است که ما در صلوات دوست را می‌شناسیم اما در لعن دشمن را می‌شناسیم.
 
حجت الاسلام محمدی‌پور گفت: در واقع بحث لعن بحث دشمن شناسی است. نمی‌شود با اهل بیت پیامبر دوست بود و با دشمنان آنها هم دوست بود.
 
وی افزود: در قرآن چنین آمده است که ای کسانی که ایمان آورده‌اید با کسانی که خداوند بر آنها غضب کرده است ولایت، دوستی و دنباله‌روی نداشته باشید. بنی‌اسرائیل و قوم یهود کسانی هستند که خداوند بر آنها غضب کرده است کسانی که ایمان آورده‌اند باید با این افراد دوستی نکنند.
 
حجت الاسلام محمدی‌پور خاطرنشان کرد: آل سعود کسانی هستند که قرآن و نماز می‌خوانند و روزه می‌گیرند اما با یهود نیز دوست هستند و اهداف و آرمان‌های اسرائیل را پیگیری می‌کنند آنها با این کار در واقع سخنان قرآن را عملاً زیر پا می‌گذراند.
 
وی ادامه داد: قرآن کریم صراحتاً می‌گوید که با قوم یهود که دشمنان خدا و دین هستند رفاقت نداشته باشید، کسانی که در خط دشمنان اهل بیت (ع) حرکت می‌کنند دشمنان جامعه اسلامی هستند.
 
حجت الاسلام محمدی‌پور افزود: دشمن با زیرکی این مفاهیم را جابه‌جا می‌کند و مسلمانان را به جان یکدیگر می‌اندازد، دشمن به شیعیان القا می‌کند که اهل سنت دشمن او هستند و به اهل سنت نیز چنین القا می‌کند که شیعیان دشمن او هستند.
 
امام جمعه موقت کرمانشاه خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام به خوبی می‌دانند که ایران حامی اتحاد مسلمانان و دشمن واقعی استکبار است از این رو سنگ‌اندازی‌های زیادی بر سر راه ایران اسلامی می‌کنند.
 
حجت الاسلام محمدی‌پور در پایان سخنان خود گفت: ایران اسلامی می‌خواهد سلطه کشورهای مستکبر را بر کشورهای مستضعف و مسلمان از بین ببرد و اولین قدم از بین بردن این تسلط نابودی اسرائیل است./1400/
ارسال نظرات