۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۷۶۵۱۸۰

نهمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی برگزار می‌شود

نهمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی برگزار می‌شود
معاون علمی حوزه علمیه خراسان گفت: نهمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی از ۲۶ شهریور الی ۲ مهر با ارائه ۲۰۰۰۰ هزار عنوان کتاب از ۱۵۰ ناشر مطرح کشوری و بین‌المللی برپا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مهدی رضایی، در گفت‌وگویی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند: «نمایشگاه‌ کناب یک فرصت بسیار خوب برای کتابخوان‌ها است تا از تازه‌ترین آثار مطلع شوند» گفت: نمایشگاه‌های کتاب، عرصه‌ای برای فعالیت‌های علمی خروجی محور است، تا فعالیت‌های علمی حوزه‌های علمیه را به همه مخاطبان نشان دهد.

وی در خصوص برگزاری نمایشگاه کتاب گفت: نهمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی، از سوی معاونت علمی حوزه علمیه خراسان(مدیریت پژوهش)، ۲۶ شهریور ماه سال جاری آغاز و تا پایان روز ۲ مهر ماه در ۹۵ غرفه و ۲۰ هزار عنوان کتاب در محل مجتمع حوزوی آیت‌الله العظمی شاهرودی(ره) واقع در خیابان امام رضا(ع) ۱۹،(چهار‌راه دانش، کوچه آیت‌الله مصباح یزدی ۴)، از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰ برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام رضایی با بیان اینکه مراسم افتتاحیه این نمایشگاه روز دوشنبه ساعت ۱۰ صبح برگزار خواهد شد، افزود: برپایی این نمایشگاه در سال ۱۳۹۴ با ۲۰ ناشر آغاز خواهد شد و امسال در سال نهم آن با ۱۴۰ ناشر داخلی و نمایندگان ۱۰ ناشر بین‌المللی از کشورهای عراق، لبنان و مصر و همچنین آثار ۱۰ ناشر کودک و نوجوان و در مجموع ۱۶۰ ناشر برپا می شود.

معاون علمی حوزه علمیه خراسان افزود: نمایشگاه تخصصی کتب حوزه و معارف اسلامی بر اساس اسناد بالا دستی و سند چشم انداز حوزه علمیه خراسان، نظام جامع پژوهش و برنامه‌های کلان پژوهشی طرح‌ریزی و در هشت دوره با رشد و تکامل فرایند برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این ‌نمایشگاه موجب رشد و پویایی حوزه و عموم طلاب در زمینه‌های آموزشی و پژوهشی و در راستای عمل به شعار پاسخگویی علمی به نیازهای حوزه و جامعه مد نظر بوده است، گفت: نمایشگاه کتاب علاوه بر تهیه و توزیع منابع علمی آموزشی و پژوهشی مورد نیاز حوزویان، دسترسی پژوهشگران و اساتید به منابع علمی مورد نیاز را تسهیل می‌کند.

حجت‌الاسلام رضایی با اشاره به نقش برپایی نمایشگاه کتاب در تقویت روحیه نشاط علمی حوزویان در ابتدای سال تحصیلی، افزود: ترویج فرهنگ کتابخوانی، ارتقاء فرهنگ پژوهش و زمینه‌سازی برای عرضه آثار علمی مؤسسات و مراکز علمی کشور مرتبط با نیازهای علمی و پژوهشی دانش‌پژوهان، حوزویان، اساتید و نخبگان در این عرصه، معرفی تازه‌های نشر و حمایت از مؤلفان و ناشران علوم و معارف دینی مد نظر بوده که در قالب برپایی نمایشگاه می‌توان حوزه علمیه خراسان را به عنوان نهاد علمی، فرهنگی و پزوهشی فعال در کنار سایر کنش‌گران عرصه پژوهش و دانش معرفی کرد.

وی با بیان اینکه یکی از مزایایی نمایشگاه تخفیف ۱۵ تا ۳۰ درصدی ناشران و ارائه بُن کارت خرید کتاب با تخفیف ویژه از سوی حوزه علمیه خراسان با مشارکت آستان قدس رضوی برای طلاب و اساتید می‌باشد، تصریح کرد: بازدید برای عموم برادران و خواهران در تمام روزهای نمایشگاه آزاد می باشد.

معاون علمی حوزه علمیه خراسان در پایان از عموم دانش‌پژوهان، طلاب و دانشجویان، اساتید حوزه و دانشگاه و همه علما و فضلای حوزوی دعوت کرد از این نمایشگاه بازدید نمایند.

لازم به ذکر است، علاقه‌مندان به اخبار و رویدادهای علمی پژوهشی می‌توانند با عضویت در کانال رسمی معاونت علمی حوزه علمیه خراسان به نشانی http://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f از تازه‌ترین اخبار پژوهشی و رویدادهای علمی مطلع شوند.

ارسال نظرات