۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۴
کد خبر: ۷۶۵۲۰۸
هرتزوگ:

مأموریت فوری ما بازگرداندن هر چه سریعتر گروگان‌هاست

مأموریت فوری ما بازگرداندن هر چه سریعتر گروگان‌هاست
رئیس رژیم صهیونیستی با اذعان به اینکه مسئولان این رژیم نتوانستند اسرای اسرائیلی را آزاد کنند، گفت که بازگرداندن زنده این اسرا، یک مأموریت فوری است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه اذعان کرد که مسئولان این رژیم نتوانستند از اسرایی که نیروهای مقاومت فلسطین در عملیات طوفان الاقصی گروگان گرفته بودند، حمایت کنند.

هرتزوگ در جریان شرکت در مراسم تشییع جنازه یکی از اسرایی که اخیرا در غزه کشته شده بود گفت: من به نیابت از حکومت اسرائیل، از تو معذرت می‌خواهم. ما نتوانستیم شما را سالم بازگردانیم. من از تو عذر می‌خواهم زیرا ما نتوانستیم جانت را حفظ کنیم.

وی همچنین گفت که اسرائیل در حال حاضر یک ماموریت فوری و ضرب‌العجلی دارد و آن هم بازگرداندن سایر اسرای اسرائیلی به صورت زنده و در سریع‌ترین زمان ممکن است.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم روز گذشته در واکنش به پیدا شدن اجساد شش اسیر اسرائیلی دیگر در نوار غزه و در حالی که خانواده‌های اسرا خشمگین هستند و او را مسئول کشته شدن بستگان خود و عدم دستیابی به توافق می‌دانند، مدعی شد که «هر کسی که گروگان‌ها را می‌کشد، خواستار توافق نیست».

 نتانیاهو همچنین گفت که اسرائیل تا زمانی که مسئولان کشته شدن این افراد را نگیرد، آرام نخواهد گرفت. این در حالی است که حماس اعلام کرده هر شش اسیر در بمباران صهیونیست‌ها کشته شده‌اند.

روز گذشته و به دنبال اعلام خبر پیدا شدن اجساد، رسانه‌های اسرائیلی خبر دادند که نخست‌وزیر اسبق و وزیر جنگ سابق رژیم اسرائیل ایهود باراک و بنی گانتس خواهان شورش علیه نتانیاهو شده‌اند.بسیاری از مقام‌های اسرائیلی بر این باورند نتانیاهو برای پاک کردن شکست سنگین خود در هفتم اکتبر از اذهان و در نتیجه برای بقای در قدرت، حاضر به امضای توافق تبادل اسرا با گروه‌های مقاومت فلسطین نیست.

هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی هم خاطرنشان کرد: تصمیم سازان باید تمام تلاش خود را به کار گیرند و با شجاعت برای نجات این افراد بکوشند؛ افرادی که می‌توانیم آنها را نجات دهیم و آنان را بازگردانیم.

هرتزوگ همچنین تصریح کرد: آزادی گروگانها نباید به یک اختلاف سیاسی تبدیل شود، بلکه یک وظیفه اخلاقی و انسانی است، ولی ما به این وظیفه عمل نکردیم. در حال حاضر ما تعهد مشترکی داریم که همه آنها را باید بازگردانیم.

ارسال نظرات