۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۷۶۵۲۵۴
شیخ ماهر حمود:

مقاومت راه را برای تقریب واقعی می‌گشاید

مقاومت راه را برای تقریب واقعی می‌گشاید
رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت با بیان اینکه دری که امروز برای ما مسلمانان باز است، درِ فلسطین و مقاومت و حمایت از آن است، تصریح کرد: مقاومت، قهرمانی‌ها و صبر استثنایی آن سلاحی است که همه موانع را از میان بر می‌دارد و راه را برای تقریب واقعی می‌گشاید.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، شیخ ماهر حمود رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت در وبینار سوم سی و هشتمین کنفرانس وحدت اسلامی، با آرزوی ایجاد تقریب عملی در  بین مسلمانان، به حوادث ده ماهه اخیر در فلسطین و غزه اشاره کرد و گفت: اگر در عمل مسلمان هستیم، امروز رژیم صهیونیستی بدترین دشمن مشترک ماست و استکبار آمریکایی حامی اسرائیل و دیگر کشورهای دنباله‌رو آن، خطر بزرگ و دشمن اصلی ما هستند.

وی اظهار داشت: در طول تاریخ و لااقل در تاریخ معاصر همانند قهرمانی‌های فوق تصور مردم فلسطین و صبر بی‌نظیر آنان را ندیده‌ایم.

شیخ ماهر حمود تأکید کرد: حمایت ایران از قهرمانی‌های مقاومت در فلسطین و لبنان و ... درسی برای تمام کسانی است که خواهان تقریب بین مسلمانان هستند. این در حالی است که برخی کشورهای اسلامی دست از فلسطین و مقاومت شسته‌اند و حتی برخی از آنان به تبعیت از غرب، مقاومت را تروریست می‌نامند و به این ترتیب با دستورات خدا و قرآن و سنت و تاریخ اسلام، مخالفت می‌کنند.

رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت تصریح کرد: ایران اسلامی، در حمایت از مقاومت از مرزهای جغرافیایی و مذهبی و عبور کرده است تا بگوید فلسطین اولین اولویت آن است و زوال و نابودی اسرائیل، حقیقت تاریخی، قرآنی و ربانی است که باید با دستان خود آن را عملی کنیم و چه تقریبی بیشتر از این؟ این در حالی است که متأسفانه برخی کشورهای اسلامی با خواری و ذلت در برابر اسرائیل و آمریکا سر خم کرده و با رژیم صهیونیستی، عادی سازی روابط داشته‌اند، تا پست و مقام خود را حفظ کنند یا اینکه به برخی وعده‌ و وعیدهای بی‌اساس دل‌ خوش کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: ما متأسفانه به دلایلی چون توسل و تمسک به افسانه‌ها و توهمات، قدرت و تسلط حکام بر 90 درصد علمای جهان اسلام، قدرت آرایی عمومی در  باب تقریب علمی موفق عمل نکرده ایم و تا زمانی که این در بسته باشد، در عمل، تقریبی حاصل نخواهد شد.

شیخ ماهر حمود در پایان یادآور شد: دری که امروز برای ما مسلمانان باز است، درِ فلسطین و مقاومت و حمایت از آن است. مقاومت، قهرمانی‌ها و صبر استثنایی آن سلاحی است که همه موانع را از میان بر می‌دارد و راه را برای تقریب واقعی می‌گشاید.

ارسال نظرات