۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۷۶۵۳۶۰
سرلشکر سلامی:

دشمن از شکست‌های گذشته خود عبرت نگرفته است

دشمن از شکست‌های گذشته خود عبرت نگرفته است
فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینکه دشمنان علیرغم تمام شکست‌های پی‌درپی که خوردند، اما هنوز آن درس و عبرت حقیقی را نگرفته‌اند، تصریح کرد: هنوز تاریخ نتوانسته است دشمنان ما را درست ادب کند و آنها را به واقعیت قدرت نهفته در این سرزمین و به پیکره امت اسلام آگاه کند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سرلشکر سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در مراسم افتتاح پروژه‌های عمرانی سپاه حضرت عباس(ع) که ظهر امروز در حسینیه ثارالله اردبیل برگزار شد گفت: در آستانه هفته دفاع‌مقدس قرار داریم. دفاع مقدس آغازی است در شکوه مقاومت ملت بزرگ ایران؛ نه فقط در هشت سال جنگ که خود یک جنگ نابرابر جهانی بود؛ یک میدانی که همه قدرت‌های سلطه‌گر و معاند جهان، پشت سر رژیم بعث صدام آرایش جنگ گرفتند تا ملت ایران را از انقلابشان دور کرده و شکست دهند و در حقیقت اسلام را شکست دهند.

سرلشکر سلامی با اشاره به تلاش‌های دشمنان علیه ایران، عنوان کرد: دشمنان ما می‌خواستند نور خدا که در اثر انقلاب اسلامی جلوگر شده بود را خاموش کنند. ریدون لیطفئوا نور الله بافواههم، آنها می‌ خواستند نور خدا را خاموش کنند؛ این اراده علیرغم تمام شکست‌های پی در پی که خوردند اما هنوز آن درس و عبرت حقیقی در مفهوم کامل را نگرفته‌اند و هنوز تاریخ نتوانسته است دشمنان ما را درست ادب کند و آنها را به واقعیت قدرت نهفته در این سرزمین و به پیکره امت اسلام آگاه کند.

دشمن در جبران شکست‌هایش ناکام می‌ماند

وی با بیان اینکه تمام قدرت‌های ستمگر آمده بودند تا یک انتقام تاریخی دیگر از اسلام و ایران بگیرند و اثبات کنند که بدون تکیه بر قدرتهای بزرگ نمی‌توان یک کشور مستقل بود، افزود: دشمنان ما می‌خواستند ثابت کنند که اسلام چیزی است درون قلب‌ها نه تجسم واقعیت آن روی زمین و می‌خواستند با واقعیت خداوند بجنگند، آنها هنوز هم تحقیر می‌شوند و شکست میخورند و عقب می‌نشینند و خصوصیت شیطان این است که می‌خواهد شکست‌ها را جبران کند اما در آن ناکام است.

فرمانده کل سپاه افزود: دشمن تمرکز خود را بر قلب اسلام یعنی ایران قرار داده بود و می‌خواستند این اراده قدرتمند الهام یافته از ایمان را بشکنند اما امام راحل و بزرگوار که به وعده های الهی ایمان داشت می‌دانست که این وعده ها تخلف ناپذیر هستند.

وی تصریح کرد: امام‌خمینی می‌دانست که اگر دین خدا را یاری کند، خدا او و پیروانش را یاری می‌کند و می‌دانست که نابرابری در قدرت عامل شکست نیست و می‌دانست که شکست و پیروزی در قلب ها شکل می‌گیرد و در یک محیط نابرابر، حتی اگر در ظاهر فاصله‌ها در شاخص‌ها نابرابر باشد نیز ایران می‌تواند این صف فشرده قدرت‌های بزرگ را بشکند و از جنگ، بدون هیچ شکستی خارج شود و سرزمین خود را امن و ایمن نگه دارد و این اتفاق افتاد چون سنت الهی این است همانطور که خداوند در قرآن فرموده است که کمی سپاه عامل شکست نیست و این درس عاشوراست.

جنگِ دیروز تمام نشده و امروز چهره عوض کرده است

سرلشکر سلامی گفت: دفاع ما الهام گرفته از عاشورا بود و جوانانی که از سرزمین ما به جبهه ها رفتند به عشق شهادت رفتند و کسی که از جان خود میگذرد، شکست نمی‌خورد  و سرانجام این قدرت‌های باطل بودند که تسلیم ایمان و باور و اعتقاد و تسلیم قلب‌ها شدند و جنگ پایان یافت اما نبرد استکبار با نظام ما پایان نیافته و امروز چهره عوض کرده و میدان جنگ و موضوع جنگ عوض شده است.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان از اینکه سیطره نظامی پیدا کنند ناامید شده‌اند و ارزش واقعی شهدای دفاع مقدس این است که همیشه اندیشه دفاع از وطن دارند و این مهم ترین تاثیر شهیدان بود و هیچ کس نمی‌تواند با هر درجه ای از قدرت، این ایده را تجسم کند که می‌تواند بر ملت ایران پیروز شود.

شهدا، ترس از دشمن را از بین بردند

سرلشکر سلامی با بیان اینکه اگر امروز آرام نشسته و سرافرازانه سخن می‌گوییم و از هیچ چیز نمی‌ترسیم دلیل این است که شهدا ترس از دشمن را از بین بردند، گفت: آن شب که موشک ها به سمت اسرائیل نشانه رفت و قلب استکبار را مجروح کرد، مردم ایران شادمانه درخیابان ها چراغ ماشین روشن کرده و با اینکه بوی جنگ به مشام می‌رسید، شادی می‌کردند.

وی افزود: وقتی ملتی تا این حد قوی و بزرگ می‌شود که از جنگ نمیترسید همین عاملی می‌شود که دشمن با او نجنگد، این مفهومی که به نام بازدارندگی مطرح می‌کنند، به عنوان داشتن سلاح نیست، دشمن سلاح‌های قوی‌تری دارد، بلکه مربوط به قلب ها است. دشمنان ما انسان هایی ندارند که بجنگند و می‌خواهند که سلاح‌ها برای آنها بجنگند اما جوانان مومن ما به قلب خطر می‌زنند و میدان را برای دشمنان تنگ می‌کنند و این شهادت‌طلبی که میان جوانان موج می‌زند، تبدیل به فرهنگی مستمر و جاری در پیکر فرهنگی ما شده و شهادت، عنصر اصلی و عامل پیروزی ما در هر صحنه‌ای می‌باشد.

ملت ایران با تکیه بر رهبر انقلاب از تهدیدات تحریم و جنگ عبور کردند

فرمانده کل سپاه، با اشاره به نقشه‌های دشمنان برای شکست مردم ایران گفت: به عنوان یک خادم سپاه میگویم، ما سلاح‌های قدرتمندی داریم، اما تکیه‌گاه اصلی ما ایمان و اعتقاد و قرآن و ولی ما است؛ ما سلاح را به کار میگیریم و تکیه گاه سلاح، جوانان ما هستند.

سرلشکر سلامی با بیان آنکه تحریم یک پدیده واقعی و یک فشار جهانی بود، خاطرنشان کرد: تحریم صرفاً بیان یک تهدید نبود، عملاً دشمن به شکل جهانی ایران را تحریم کرد و تصور می‌کرد ایران زیر بار فشار این تحریم و محاصره اقتصادی در کنار فشار سیاسی و جنگ روانی و تهاجم فرهنگی می‌شکند اگر هر قدرتی غیر از قدرت متکی بر قرآن و اسلام تحت این فشار همه جانبه قرار می‌گرفت حتی خود آمریکا قطعاً در سال اول تحریم می‌شکست، اما ملت ایران به برکت رهبری و روحیه مقاومت و ثبات قدم، از مرز تحریم‌های فشرده جهانی عبور و آنها را بی‌تأثیر و کم تاثیر کرد.

وی افزود: آنهایی که می‌خواستند ایران را محاصره اقتصادی کنند، امروز خود در بحران اقتصادی‌اند، آنهایی که یک روزی به چیزی کمتر از شکستن نظام ما تن نمی‌دادند امروز از ما می‌خواهند به آنها خفیف حمله کنیم، تمنا می‌کنند خویشتن‌داری کنیم شما باید تغییر موازنه قدرت را در تغییر ادبیات سیاسی مقامات این قدرت‌ها به خوبی ببینید.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در حال پیشرفت است، قله‌ها را یکی پس از دیگری فتح می‌کنیم، جوانان ما در حال ساختن سیمای درخشانی از ایران هستند، ما می‌بینیم شهرهای مان هر روز آبادتر می‌شوند، نمی‌توان خلاف این واقعیت را گفت ولی آنقدر دشمن تلاش می‌کند این همه درخشش را سیاه‌نمایی کند که گاه بعضی از اذهان تحت تاثیر القائات دشمن قرار می‌گیرند، هنر دشمن گفتن عبارات خلاف واقع است و تکرار آنها، آنقدر که در ذهن‌ها بنشیند، ولی ما واقعیت جامعه خودمان را می‌بینیم.

وی گفت: ملت ایران راز عبور از همه این چالش‌ها را در قوی شدن، در پیشرفته شدن و در مجاهدت در همه عرصه‌ها یافته است، این ملت بسیار سرزنده است.

ارسال نظرات