۰۸ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۷۶۵۴۸
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

مراجع و علما در فتنه اخیر سکوت نکردند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: بنده معتقد نیستم که مراجع و علما در حوادث اخیر سکوت کردند بلکه این بزرگواران به وظیفه خود عمل کردند و همسوی با نظام و رهبری هستند.
آيت الله سيد احمد خاتمي امام جمعه موقت تهران
آیت الله سید احمد خاتمی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به برخی از اظهارنظرها در خصوص مواضع بزرگان حوزه های علمیه در خصوص حوادث بعد از انتخابات و فتنه اخیر گفت: برخی از افراد مدام حوزه های علمیه، بزرگان و مراجع را متهم به سکوت در برابر حوادث اخیر می کنند.

وی با انتقاد از چنین اظهارنظرهایی اظهار داشت: بنده به هیچ وجه اعتقاد ندارم که حوزه های علمیه و بزرگان در برابر حوادث اخیر در کشور سکوت کردند و معتقد هستم مراجع و علما در عرصه فتنه سکوت نکردند.

این استاد حوزه علمیه قم بیانیه ها و سخنان مراجع تقلید و علما در برابر فتنه های اخیر را دلیلی محکم بر وارد نبود این اتهام به بزرگان حوزه دانست و تاکید کرد: بیانیه های این بزرگواران در محکومیت اغتشاشگری های صورت گرفته موجود است.

وی تصریح کرد: حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در برابر شعار جمهوری ایرانی و همچنین شعار نه غزه نه لبنان موضع گرفتند و این رفتارها و اقدامات را محکوم کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: سایر مراجع بزرگوار و آیات عظام که مورد قبول نظام جمهوری اسلامی هستند از جمله حضرات آیات صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی، نوری همدانی، جعفر سبحانی و جوادی آملی در حوادث اخیر به وظیفه خود عمل کردند.

آیت الله خاتمی تاکید کرد: لکن ما نباید توقع داشته باشیم که مراجع عالیقدر آنگونه موضع بگیرند که ما می خواهیم، این بزرگواران به آنچه تکلیف خود دیدند عمل می کنند و همسوی با نظام و مقام معظم رهبری هستند و تقویت نظام را واجب می دانند. /924/ت302/ج
ارسال نظرات