۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۷۶۵۶۷۶
امام جمعه گچساران:

بودجه دریافتی باید به زودی برای دارالقرآن هزینه شود

بودجه دریافتی باید به زودی برای دارالقرآن هزینه شود
حجت‌آلاسلام هاشمی منش از نیاز شهرستان گچساران به دارالقرآن مرکزی صحبت کرد و گفت: بودجه دریافتی در دو سال گذشته باید هر چه زودتر خرج ساخت دارالقرآن شود تا امسال هم بتوانیم ادامه بودجه لازم را دریافت کنیم.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید عنایت هاشمی منش امام جمعه شهرستان گچساران از استان کهگیلویه و بویر احمد در گفت‌وگویی با موضوع مشکلات احداث دارالقرآن گچساران گفت: پیگیری‌های مختلفی برای احداث دارالقرآن مرکزی در شهرستان گچساران انجام شده است و قرار بود که ساختمانی بنا شود.

امام جمعه شهرستان گچساران با اشاره به تعهد راه و شهرسازی در سال 1397 ابراز داشت: منتظر نقشه‌های اجرایی بودیم که از آن موقع تا الان هیچ کاری انجام نشده است؛ در کمیته برنامه بودجه متوجه شدیم که در دو سال اخیر چهار میلیارد و دویست میلیون به راه و شهرسازی، برای دارالقرآن شهرستان ابلاغ شده است.

وی با ابراز تأسف از اینکه هیچ فعالیتی برای انجام این کار انجام نشده است تصریح کرد: حتی زمین دارالقرآن تعیین نشده است؛ در طول دو سال اخیر، مبلغ در نظر گرفته شده برای دارقرآن به حساب و شهرسازی می‌رود و این مسأله ادامه دارد.

حجت‌ الاسلام هاشمی منش از اعلام این مسأله در شورای اداری شهرستان خبر داد و گفت: فرماندار تأیید کرد و اقرار و شهرسازی هم به این موضوع اقرار کرد که به حساب واریز شده است و کاری انجام نشده است.

امام جمعه شهرستان گچساران فشارهای وارده از سوی مردم و مسئولان به راه و شهرسازی را مثمر ارزیابی کرد و ابراز داشت: با این فشارها تصمیم گرفتند تا دارالقرآن مورد نظر را بنا کنند؛ البته این‌ها به دنبال استفاده از نقشه یکی از شهرستان‌های سردسیر بودند که با آن مخالفت کردیم تا تغییر کند.

وی که مسأله مورد نظر را در خطبه‌های نماز جمعه مطرح کرده است تصریح کرد: منتظر هستیم که اقدامات لازم به وسیله سازمان مسکن و شهرسازی انجام شود؛ امسال هم بنا بود که اعتباری برای دارالقرآن لحاظ شود تا در صورت آماده شدن نقشه‌ها و تعیین تکلیف مبالغ قبلی، این مبلغ جدید تخصیص داده خواهد شد.

حجت‌ الاسلام هاشمی منش در بیان مشکل دوم اظهار داشت: اگر این پروژه با دغدغه‌های زیاد راه و شهرسازی در اختیار این سازمان قرار بگیرد، کاری پیش نخواهد رفت؛ درباره مصلی نیز تجربه این کار را داشته‌ایم که متأسفانه با مشکلات عدیده‌ای در این مسأله مواجه بودیم؛ بنابراین باید این کار را به پیمانکاران واگذار شود تا کارها با سرعت خوب انجام شود.

ارسال نظرات