۰۸ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۷۶۵۷۰
همزمان با گرامیداشت هفته وحدت؛

سومین سمینار تعامل اقوام، ادیان و مذاهب در مطبوعات برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ همزمان با گرامیداشت هفته وحدت سومین سمینار تعامل اقوام، ادیان و مذاهب در مطبوعات در مجتمع فرهنگی هنری ارمیه برگزار می شود.
سومین سمینار تعامل اقوام، ادیان و مذاهب در مطبوعات برگزار می‌شود
امید سیاح، مسؤول واحد مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه افزود: این سمینار یک روزه با حضور جمعی از اساتید حوزه، دانشگاه، علما، اصحاب رسانه و قلم روز دوشنبه، دهم اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

وی گفت: در سومین سمینار تعامل اقوام، ادیان و مذاهب امسال بر خلاف دوره های قبل فراخوان مقاله داده نشده است بلکه به برخی از صاحبنظران، اساتید سفارش شده تا در موضوعات مرتبط با بحث تعامل اقوام، ادیان و مذاهب به نگارش مقاله پرداخته و در این سمینار یک روزه ارایه کنند.

این مقام مسؤول  حفظ ایرانیت در بین اقوام ایرانی، استفاده از ظرفیت مطبوعات و پژوهشگران، ارائه راهکارهای سازنده توسط اهل فن در زمینه ایجاد تعامل سازنده بین اقوام و ادیان، شناخت اقوام و ادیان مختلف ایرانی و بررسی چگونگی استفاده از ظرفیت آنها در نیل به هدف غایی وحدت ملی، بررسی مشکلات اقلیت های دینی و قومی و ارایه راهکار در مورد آن را از اهداف برگزاری این سمینار اعلام کرد و یادآور شد: برگزاری این سمینار ضمن بالا بردن ظرفیت مطبوعات در پرداخت اصولی به بحث اقوام، راهکارهای مناسب توسط محققان در مقابله با توطئه های دشمنان در خصوص تفرقه در بین اقوام ایرانی ارائه می شود.

سیاح در ادامه با اشاره به راه اندازی دبیرخانه دایمی تعامل اقوام، ادیان و مذاهب در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، خاطرنشان کرد: پس از رایزنی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مهر ماه سال جاری دبیرخانه دایمی تعامل اقوام، ادیان و مذاهب در مطوعات با 6 نفر اعضا فعالیت خود رادر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آغاز کرده است.

مسؤول واحد مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی اضافه کرد: اعضای دیبرخانه دایمی که از اساتید قومیتی و مطبوعاتی هستند در نظر دارند با انتشار خبرنامه، کتب تخصصی و همچنین برگزاری دوره های آموزشی و سمینارهای متعدد بحث تعامل اقوام، ادیان و مذاهب را در مطبوعات برجسته تر کنند.

وی ابراز امیدواری کرد: با برنامه ریزی های انجام شده در سال های آینده دبیر خانه دایمی تعامل اقوام، ادیان و مذاهب در مطبوعات به مرکز ملی تعامل اقوام تبدیل شود.

گفتنی است؛ سمینار تعامل اقوام، ادیان و مذاهب در مطبوعات به همت اداره کل امور مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، خانه مطبوعات، انجمن موسسات علمس، آموزشی، فرهنگی و هنری آذربایجان غربی و موسسه اندیشه سبز احسان در ارومیه برگزار می شود./936/پ202/ص
ارسال نظرات