۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۷۶۵۹۸۸
امام جمعه سیراف:

محرومیت مردم سیراف از آب شیرین کن، بی‌عدالتی و بی‌انصافی است

محرومیت مردم سیراف از آب شیرین کن، بی‌عدالتی و بی‌انصافی است
امام جمعه سیراف گفت: این بی انصافی و بی عدالتی است که آب شیرین کن داخل شهر باشد اما خود مردم شهر سیراف هیچ استفاده ای از آن نکنند. مردم این وضعیت را می بینند و صدای آن ها بلند شده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدصادق عاشوری امام جمعه سیراف در استان بوشهر درباره مشکل آب شیرین در این شهرستان بیان کرد: یکی از معضلات بزرگی که مردم سیراف از آن رنج می‌برند آب آشامیدنی است.

وی افزود: سیراف هم مشکل زیرساخت دارد که که نیاز به سیستم لوله کشی آب شرب است و همین که آب شیرین کنی در شهر سیراف احداث شده که متاسفانه حتی یک قطره از این آب به مردم سیراف نمی‌رسد.

امام جمعه سیراف با اشاره افتتاح این آب شیرین کن توسط آقای محرابی وزیر سابق نیرو گفت: مصوباتی در دوره قبل بوده اما اکنون اجرایی نمی شود که مقداری از این آب در اختیار مردم شهر سیراف قرار بگیرد.

حجت الاسلام عاشوری اظهار داشت: روزانه سه تا چهار ساعت بیشتر آب نداریم و بعضی از روستاهای بخش سیراف دو تا چهار روز آب ندارند. وزیر هم قول دادند اما متاسفانه مدیرعامل آبفا زیر بار نمی‌رود و می گوید باید وزیر دستور دهد. 

وی با بیان اینکه این آب شیرین کن علاوه بر اینکه به مردم آبرسانی نمی‌کند متاسفانه مشکلاتی هم ایجاد کرده است، اضافه کرد: این آب شیرین کن از چاه های اطراف استفاده می کند و باعث شده آب دیگر چاه ها شور شود و دیگر قابل استفاده نباشند.

امام جمعه سیراف گفت: این بی انصافی و بی عدالتی است که آب شیرین کن داخل شهر باشد اما خود مردم شهر سیراف هیچ استفاده ای از آن نکنند. مردم این وضعیت را می بینند و صدای آن ها بلند شده است. بارها به دفتر امام جمعه مراجعه و اعتراض کرده اند.

حجت الاسلام عاشوری اظهار داشت: اگر دو هزار لیتر متر مکعب از این آب شیرین کن 20 هزار لیتری به شهر سیراف داده شود حتی بعضی از روستاها هم مشکل‌شان رفع خواهد شد. امیدواریم وزیر محترم و دولت چهاردهم با جدیت به این مساله ورود کنند تا این آب به مردم سیراف تعلق بگیرد و زمینه ناامیدی مردم از مسئولین فراهم نشود.

ارسال نظرات