۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۷۶۵۹۹۹

عملیات‌های موفق حزب‌الله لبنان با موشک‌های فادی ۱ و ۳

عملیات‌های موفق حزب‌الله لبنان با موشک‌های فادی ۱ و ۳
حزب‌الله لبنان صبح امروز شنبه، با انتشار بیانیه‌هایی از عملیات‌های جدید علیه اشغالگران صهیونیست با موشک‌های فادی ۱ و ۳ خبر داد.

حزب‌الله لبنان که از صبح امروز، موج جدید حملات موشکی و راکتی علیه صهیونیست‌ها را آغاز کرده، با انتشار بیانیه‌ای از هدف قراردادن یک پایگاه اسرائیلی با موشک فادی ۳ و هدف قراردادن یک شهرک اشغالی با موشک فادی ۱ خبر داد.

در بیانیه اول حزب‌الله لبنان آمده است که در حمایت از مردم فلسطین در نوار غزه و مقاومت قهرمان و شریف آنها و نیز دفاع از لبنان و مردمش، رزمندگان مقاومت اقدام به شلیک مجموعه‌ای از موشک‌های فادی ۱ به‌سوی شهرک صهیونیست نشین کابری کردند.

ساعتی پس از انتشار این خبر، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از شلیک یک فروند موشک زمین‌به‌زمین به‌سوی تل‌آویو خبر داد. رسانه‌های اسرائیلی نیز از شنیده‌شدن صدای چندین انفجار در مرکز فلسطین اشغالی گزارش دادند. علاوه‌برآن آژیر‌های خطر به‌صورت بی‌وقفه، در بیش از ۱۰۰ شهر و شهرک اشغالی در شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمده‌است. 

مقاومت لبنان در ادامه، صبح امروز با انتشار بیانیه‌ای جدید، هدف قرار دادن پایگاه و فرودگاه رامات دیوید را برعهده گرفت. این پایگاه از اصلی‌ترین پایگاه‌های هوایی ارتش اشغالگر محسوب می‌شود که گردان هوایی ۱۰۱ مجهز به جنگنده‌های اف ۱۶ سی، گردان هوایی ۱۰۵، مجهز به جنگنده‌های اف ۱۶ دی، گردان هوایی ۱۰۹، دو گردان هوایی پهپادی و یک بالگردی در آن مستقر است.

این در حالی است که آژیر‌های هشدار تقریباً در سرتاسر شمال فلسطین اشغالی به شکل ممتد به صدا درآمده است.

یک هفته پیش بود که حزب‌الله لبنان پس از هدف قراردادن پایگاه رامات دیوید، با انتشار ویدئویی ویژگی‌های موشک ۲۲۰ میلی‌متری فادی ۱ را علنی و اعلام کرد که این نوع موشک، حامل کلاهک انفجاری به وزن ۸۳ کیلوگرم، طول ۶ متر و بُرد ۷۰ کیلومتری است.

مقاومت اسلامی لبنان تأیید کرد که موشک فادی-۱، موشک زمین‌به‌زمین تاکتیکی است که برای بمباران‌های فشرده و سردرگمی سیستم‌های پدافندی استفاده می‌شود و می‌توان آن را از سکو‌های ثابت یا متحرک پرتاب کرد. 

حزب‌الله همچنین تأکید کرد که از «فادی ۱» برای ایجاد اختلال در خطوط امدادرسانی و هدف قراردادن پایگاه‌های دور از خط مقدم استفاده می‌شود.

حزب‌الله از این موشک، در جنگ ۳۳ روزه هم استفاده کرده بوده است.

ارسال نظرات