۰۸ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۷۶۶۱۳
آیت الله مجتهد شبستری:

با درایت و کفایت رهبری بحران ها را پشت سر گذاشتیم

خبرگزاری رسا ـ عضو کمیسیون تحقیق مجلس خبرگان رهبری، با ستایش مدیریت داهیانه و مدبرانه مقام معظم رهبری در طول دوران تصدی ولایت فقیه تاکید کرد: نتیجه گزارش تحقیق این کمیسیون در بیانیه ای اعلام شده است و به نظر بنده اگر مدیریت و درایت ایشان نبود، معلوم نبود امروز ما چه وضعیتی داشتیم.
 آيت الله شبستري
آیت الله محسن مجتهد شبستری مخبر کمیسیون تحقیق مجلس خبرگان رهبری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در سخنانی با اشاره به برگزاری هفتمین اجلاسیه خبرگان رهبری در هفته گذشته، از نقش مقام معظم رهبری در مسائل مختلف کشور و هدایت ها و راهبری های داهیانه ایشان قدردانی کرد و گفت: طبق قانون اساسی یکی از وظایف مهم مجلس خبرگان رهبری تعیین رهبر و همچنین نظارت بر رهبری است به این معنا که آیا رهبری شرایطی که باید برای رهبری داشته باشد را دارد یا آن را از دست داده است.

وی تصریح کرد: یکی از وظایف مهم مجلس خبرگان رهبری این است که تداوم این ثبات را تعقیب و پیگیری کند و این وظیفه نیز به کمیسیون تحقیق خبرگان واگذار شده است.

این استاد حوزه علمیه، کمیسیون تحقیق مجلس خبرگان را مهم ترین کمیسیون این نهاد دانست و تاکید کرد: انتخابات کمیسیون تحقیق مجلس خبرگان رهبری هر دو سال یک بار برگزار می شود.

وی تصریح کرد: جلسات و نشست های کمیسیون تحقیق مجلس خبرگان رهبری بصورت ماهیانه و بعضا زودتر از این زمان نیز برگزار می شود و در این کمیسیون مسائل مربوط به رهبری و نهادهای زیر مجموعه ایشان بررسی می شود.

مخبر کمیسیون تحقیق مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به ساختار این کمیسیون اظهار داشت: کمیسیون تحقیق مجلس خبرگان رهبری یازده عضو اصلی و همچنین چهار عضو علی البدل دارد و آیت الله یزدی نیز رئیس این کمیسیون است.

آیت الله مجتهد شبستری ابراز داشت: با توجه به حوادث اخیر در کشور این کمیسیون بیش از گذشته فعال بود و در جلسات و نشست های خود مدیریت رهبری را زیر نظر داشته است.

این استاد حوزه علمیه بیان داشت: با وجود اینکه ارائه گزارش این کمیسیون به مجلس خبرگان رهبری هر دو سال یکبار ارائه می شود، اما با توجه به اتفاقات اخیر در کشور به این نتیجه رسیدیم که نتیجه تحقیقات خود را در اجلاسیه هفتم اعلام کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با ستایش مدیریت داهیانه و مدبرانه مقام معظم رهبری در طول دوران تصدی ولایت فقیه تاکید کرد: نتیجه گزارش تحقیق این کمیسیون در بیانیه ای اعلام شده است و به نظر بنده اگر مدیریت و درایت ایشان نبود، معلوم نبود امروز ما چه وضعیتی داشتیم.

وی با اشاره به حوادث و فتنه های اخیر در کشور خاطرنشان کرد: ما با درایت و کفایت حضرت آیت الله خامنه ای این بحران ها به ویژه بحران بعد از انتخابات را پشت سر گذاشتیم.

عضو کمیسیون تحقیق مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: معظم له با بیانات، ارشادات و راهبری های داهیانه خود مسائل را به بهترین شکل ممکن تبیین کردند.

آیت الله مجتهد شبستری نقش مقام معظم رهبری در بالا بردن بصیرت اقشار مختلف جامعه بسیار پررنگ توصیف و تصریح کرد: گرچه ما در حوادث و فتنه اخیر دچار آسیب هایی نیز شدیم، اما با هوشیاری رهبری و حضور پرشور مردم در صحنه، حوادث به خوبی مدیریت شد و ما باید به خاطر این نعمت بزرگ خداوند را شاکر باشیم.

گفتنی است کمیسیون تحقیق مجلس خبرگان در گزارش خود به هفتمین اجلاس دوره چهارم مجلس خبرگان، مدیریت عالى و درایت رهبر معظم انقلاب را در عبور کشور از بحران اخیر موثر دانست و تدابیر ایشان در این زمینه را ستود.

در بخشی از بیانیه کمیسیون تحقیق مجلس خبرگان آمده است: در بررسى‏هاى این کمیسیون در هیچکدام از اوصاف و شرایط مذکور در اصل پنجم و یکصد و دهم قانون اساسى در این مدت بیست سال و اندى در وجود رهبر عزیزمان نه تنها کم و کاستى مشاهده نشد بلکه هر مقدار زماناً جلوتر مى‏رویم صفات لازم مزبور درخشان‏تر مخصوصاً درایت و مدیریت در حد اعلا در ایشان متجلى مى‏شود و بى اختیار آیه شریفه الله اعلم حیث یجعل رسالته در ذهن انسان تداعى مى‏نماید /924/ت301/ج

ارسال نظرات