۰۸ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۷۶۶۱۴

مساله یابی اولین گام در انجام پژوهش است

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام اداره پژوهشی مدارس حوزه علمیه قم گفت: کارگاه های نگارش علمی و مساله یابی سال گذشته با هدف رشد استعداد های پژوهشی طلاب برگزار شد.
دارالتحقيق حوزه علميه اهواز


حجت الاسلام مهدی محقق فر، قائم مقام اداره پژوهشی مدارس علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: در سال گذشته در جهت پرورش استعداد های پژوهشی طلاب نمونه، کارگاه های نگارش علمی برگزار شد.

وی در تبیین این دوره گفت: سیر دوره نگارش علمی از جمله نویسی آغاز شد، با پارگراف نویسی ادامه پیدا کرد، سپس با تولید مقاله کوتاه و روش تهیه مقاله علمی ادامه پیدا کرد.


قائم مقام اداره پژوهشی مدارس حوزه علمیه قم با بیان اینکه این دوره برای برگزیده گان جشنواره علامه حلی و طلاب نخبه برگزار شده است، ادامه داد: از آموزش دیدگان این دوره برای اجرای دوره های بعد، استفاده خواهد شد.

وی اظهار داشت: دوره دوم این کارگاه امسال به پایان می رسد.

حجت الاسلام محقق فر گفت: امسال کارگاه مساله یابی و مساله شناسی را در مدارس نمونه حوزه علمیه که از نظر آموزشی حد نصاب بالایی داشتند، برگزار کردیم، از جمله این مدارس می توان به مدرسه علوی، حقانی، شهید صدوقی و برخی مدارس تهران اشاره کرد.

وی با بیان اینکه پژوهش هشت مرحله دارد که مسئله یابی، اولین مرحله آن است، افزود: برای طلابی که می خواهند وارد فضای پژوهشی بشوند، اولین گام برگزاری این دوره است.

قائم مقام اداره پژوهشی مدارس حوزه علمیه قم اظهار داشت: برشور تدریس کارآمد و پژوهش مساله محور از آثاری است که توسط واحد ترویج پژوهش این معاونت در مراحل نهایی انتشار است.

وی در پایان گفت: مطالعات اولیه در خصوص شناسایی و ارتقاء مهارتی و مدیریتی عوامل پژوهش لازم در مدرسه انجام شده است که این به بهتر شدن وضعیت پژوهش در مدارس علمیه کمک می کند. /909/ت302/ع


ارسال نظرات