۰۸ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۸:۵۲
کد خبر: ۷۶۶۱۶

معنای تظاهرات در بیان قرآنی آیت الله جوادی آملی

خبرگزاری رسا ـ آیت الله جوادی آملی گفت: بیش از نود درصد جرایم در کشور حاصل عمل نکردن به رساله ها و احکام اسلامی است.
 آيت الله جوادي آملي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله جوادی آملی صبح امروز در درس تفسیر قرآن در مسجد اعظم قم گفت: بسیاری از مشکلاتی که در جامعه به وجود می‌ْآید ناشی از عمل نکردن به دستورات اسلام است.

وی با بیان اینکه نود درصد پرونده های دادگاه ها به دلیل عمل نکردن به دستورات رساله های عملیه است، ادامه داد: اگر بخواهیم به مراتب بالای عرفانی و اخلاقی برسیم رساله نمی تواند تا آن حد ما را یاری کند ،رساله نمی تواند اویس قرنی بسازد یا نظیر تاثیر مناجات انبیا، منتقل کند، بلکه این بر عهده فقه اکبر است.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم گفت: اگر بخواهیم در کشور امنیت داشته باشیم و خوب زندگی کنیم، عمل به همین رساله های عملیه کافی است و همین مساله، مدینه فاضله را محقق می‌کند.

وی با بیان اینکه در آیه هفدهم سوره قصص، یار و همسو نشدن با ظالمان از نعمت‌های الهی عنوان شده است، افزود: در این آیه می خوانیم «قَالَ رَبِّ بِمَا أَنْعَمْتَ عَلَیَّ فَلَنْ أَکُونَ ظَهِیراً لِّلْمُجْرِمِینَ» که ظهیر به معنای یار بودن و حمایت کردن است.

وی اظهار داشت: ما باید ظهیر انقلاب و اسلام و مظلومان باشیم و انقلاب را یاری کنیم و معنای حقیقی تظاهرات این است./909/پ202/ع

ارسال نظرات