۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۷۶۶۲۷۹
امام جمعه میرزا کوچک خان جنگلی گیلان خبر داد؛

معطل ماندن طرح تامین آب آشامیدنی گوراب زرمیخ بخاطر بودجه یک میلیاد و ۵۰۰ میلیون تومانی

معطل ماندن طرح تامین آب آشامیدنی گوراب زرمیخ بخاطر بودجه یک میلیاد و ۵۰۰ میلیون تومانی
حجت الاسلام خانجانی گفت: مردم منطقه گوراب زرمیخ برای تامین آب آشامیدنی و آب شست و شوی لباس ها و ظروف شان مجبور هستند، به سختی آب را از چشمه ها جمع آوری کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ابراهیم خانجانی، امام‌ جمعه میرزا کوچک خان جنگلی گیلان در گفت و گویی با بیان اینکه مشکل آب آشامیدنی برای مردم منطقه گوراب زرمیخ که میزان بارندگی در آن بالا است، قابل توجیه نیست، اظهار کرد: بنده یک بار مقداری از آب منطقه را به جلسه شورای اداری بردم و به حاضران در جلسه گفتم، اگر می توانید این آب گل آلود را بخورید. 

حجت الاسلام خانجانی اضافه کرد: بعد از این اقدام و پیگیری های مکرر دفتر امام جمعه، چون مشکل حل نشد، موضوع را در تربیون نماز جمعه مطرح کردم. بعد از این اقدام، نماینده جدید مجلس شورای اسلامی، به سرعت مسئولان آب در شهرستان صومعه سرا را به منطقه آورد و قرار شد با نصب امکانات مربوط به پمپاژ و تصیفه آب، معضل آب آشامیدنی حل شود که تاکنون چنین موضوعی روی نداده است.

امام‌ جمعه میرزا کوچک خان جنگلی یادآور شد: وقتی موضوع را دوباره پیگیری کردیم مسئولان آب شهرستان گفتند هزینه لازم برای حل این معضل، یک میلیارد و 500 میلیون تومان است و چون این بودجه اختصاص نیفتاده است، فعلا نمی توانیم کاری انجام دهیم. 

وی اضافه کرد: مردم برای تامین آب آشامیدنی و آب شست و شوی لباس ها و ظروف شان مجبور هستند، به سختی آب را از چشمه ها جمع آوری کنند. کاری که هم بسیار پر مشقت است و هم خیلی بهداشتی نیست. گاهی مردم آب کافی برای انجام وضو و غسل را نیز ندارند و دچار مشکلات شرعی می شوند.

 حجت الاسلام خانجانی اظهار کرد: نکته دردآوتر افزایش هزینه های زندگی مردم به دلیل خریداری روزانه آب معدنی است. واقعا درست نیست مردم یک منطقه برای یک میلیارد و 500 میلیون تومان، این همه رنج و سختی و درد را تحمل کنند.

امام‌ جمعه میرزا کوچک خان جنگلی ادامه داد: بخشی از این مشکل زمانی پیدا شد که از چمشه هزا روستا برای تامین آب شهرستان صومعه سرا، اقدام شد. به این دلیل که امکانات مربوط به پمپاژ آب در مسیر این طرح، به اندازه کافی تعبیه نشده بود، آب به بخش گوراب زرمیخ و روستاهای اطراف آن نمی رسد.

وی گفت: یک بار در نماز جمعه موضوع آب آشامیدنی روستای رفتگی تنیان را که خیلی حاد شده بود و پیگیری های مختلف مردم به نتیجه نرسیده بود، در نماز جمعه مطرح کردیم که الحمدالله مشکل حل شد. البته مدتی طول کشید و در این مدت، سپاه و بسیج در فصل تابستان با تانکر آب به اهالی این روستا می رساندند. 

حجت الاسلام خانجانی گفت: توقع ما از مسئولان شهرستان صومعه سرا و استان گیلان این است که برای حل مشکلات بخش میرزاکوچک خان و گوراب زرمیخ، اقدامی عاجل اتخاذ کنند. مردم در  گوراب زرمیخ که بسیار متدین و صبور و زحمتکش هستند، حق شان نیست که در تامین آب دچار مشکل شوند.

وی در پایان با بیان اینکه ما متوجه برخی از محدودیت های بودجه ای و کمبود بعضی از امکانات هستیم، یادآور شد: وقتی مشکلات یک روستا با حضور میدانی مسئولان بخش و شهرستان حل شد، مشکل سایر بخش های و روستاها نیز با همت مضاعف مسئولان قابل حل است. ما در نهاد نماز جمعه موظف به پاسخگویی برای حل مشکلات و معضلات و رنج های شان هستیم.

ارسال نظرات