۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۷۶۶۳۸۸

دستگیری تعدادی افراد سودجو و اخلال‌گر در نظام بانکی

دستگیری تعدادی افراد سودجو و اخلال‌گر در نظام بانکی
رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان همدان از دستگیری تعدادی افراد سودجو و اخلال‌گر نظام بانکی خبر داد.

سرهنگ مجتبی محمدی اظهار داشت: در پی گزارشات واصله مبنی بر اینکه تعدادی افراد سودجو با سوءاستفاده از بانکداری الکترونیکی بعضی از بانک‌ها از جمله بانک رسالت تحت عنوان فروش امتیاز وام اقدام به تبلیغات کرده‌اند.

وی بیان کرد: این افراد با جلب اعتماد مراجعین و شهروندان و پس از اعتمادسازی و اخذ رمز کاربری از مراجعین و مال‌باختگان پس از واریز وجه وام بلافاصله با در اختیار داشتن رمز کاربری وجوه وام را برداشت و به حساب افراد غیر و بستگان و نزدیکان خود واریز کرده‌اند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان همدان، عنوان کرد: متهمان با تحویل چک مدت‌دار اقدام به کلاهبرداری شبکه‌ای و سازمان‌یافته کرده‌اند و موجب اخلال در نظام اقتصادی (پولی و بانکی) شده و تعدادی از شهروندان را با مشکلات عدیده مواجه کرده‌اند.

محمدی افزود: پس از اخذ گزارشات مردمی بلافاصله پلیس امنیت اقتصادی استان وارد عمل شده و با انجام هماهنگی قضایی و سریعاً نسبت به دستگیری تعدادی از افرادی که در این امر فعالیت می‌کردند، اقدام کرده‌اند.

وی بیان کرد: پس از اطلاع‌رسانی به مال‌باختگان و مراجعه آنان به پلیس امنیت اقتصادی شکایت آنها اخذ شد و با تشکیل پرونده و معرفی متهمان به مراجع قضایی موضوع در حال رسیدگی است.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات