۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۷۶۶۴۴۱
حجت الاسلام و المسلمین رضوی مهر:

شهید نصرالله پرورش یافته امامین انقلاب است

شهید نصرالله پرورش یافته امامین انقلاب است
رئیس مجمع نمایندگان طلاب ضمن بیان اینکه شهید سید حسن نصرالله ولایت فقیه را نه فقط با اندیشه و قلب بلکه با همه وجود پذیرفته بود، اظهار داشت: شهید سیدحسن نصرالله پرورش یافته مکتب خمینی کبیر و مقام معظم رهبری و رکنی از ارکان اصلی مقاومت بود.

اشاره: عملیات "وعده صادق ۲" یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین عملیات‌های نظامی در منطقه خاورمیانه به شمار می‌رود که توسط نیروهای سپاه انقلاب اسلامی و با همکاری متحدان منطقه‌ای جمهوری اسلامی انجام شد و اهداف استراتژیک و تاکتیکی متعددی مورد تهاجم قرار گرفت؛  تضعیف نیروهای دشمن و کاهش توانایی‌های نظامی آن‌ها از طریق حملات دقیق و هدفمند به مواضع کلیدی دشمن و افزایش روحیه و انگیزه نیروهای مقاومت از جمله اهداف این عملیات بود.

عملیات"وعده صادق ۲" پیامدهای گسترده‌ای در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی داشت و نشان‌دهنده قدرت و توانایی نیروهای مقاومت در مقابله با دشمنان بود و از سوی دیگر پیام روشنی به تمامی طرف‌های حامی رژیم صهیونیستی در منطقه ارسال کرد که نیروهای مقاومت اسلامی از توانایی و اراده لازم برای دفاع از حقوق و منافع جمهوری اسلامی و جریان مقاومت برخوردارند.

باید تأکید کرد که عملیات "وعده صادق ۲" یکی از موفق‌ترین و مهم‌ترین عملیات‌های نظام جمهوری اسلامی بر علیه رژیم غاصب صهیونیسیتی است و تأثیرات آن در آینده نزدیک مشهود خواهد بود، از این‌رو با توجه به اهمیت این عملیات در حفظ نظام اسلامی خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، با حجت الاسلام والمسلمین سیدجلال رضوی مهر رئیس مجمع نمایندگان طلاب گفت‌وگویی انجام داده که در ادامه خواهد آمد:

رسا ـ ولایت پذیری شهید سیدحسن نصرالله از ولی فقیه چگونه بود؟

سید حسن نصرالله نمونه بارز عبد خداست که ولایت فقیه را نه فقط با اندیشه و قلب بلکه با همه وجود فطرتا پذیرفته بود و ولایت فقیه را در امتداد ولایت رسول الله دانسته بود، شهید حسن نصرالله پرورش یافته مکتب خمینی کبیر و مقام معظم رهبری و رکنی از ارکان اصلی مقاومت بشمار می رفت.

اندیشکده سید حسن نصر الله باید در میان امت اسلامی افتتاح شود و افکار و اندیشه تابناک او چون رنگین کمانی در اندیشه های امت واحده قرآنی نقش آفرینی کند، سید حسن نصرالله خورشیدی است که در آسمان نگاه امت واحده قرآن هرگز غروب نخواهد کرد، سید حسن نصرالله یک فرد و یک شخص نیست بلکه یک جریان و یک مکتب و یک حرکتی است که تا ابدیت عقل، دل و قلب او را همراهی می کند.

رسا ـ وظایف امت اسلامی در مقابله با رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی در بحران ها چیست؟

باید همه ادیان آسمانی قوم لجوج، عنود، خبیث و آدم کش صهیونیست را که حرامیان عصر بشریت هستند مردود و خود را از آنان مبرا بدانند، وظایف ما ایجاد انگیزه و جنگ تمام عیار با آدمکشان روزگار است، وظیفه ما این است که دولت های اسلامی را متذکر شویم که هیچگونه رابطه سیاسی و اقتصادی با این حکومت صهیونیستی نداشته باشند.

مسلمانان باید هرگونه مصرف کالاهایی که منافع آن به جیب دولت صهیونیست سرازیر می شود را قطع کنند، استفاده از کالاهای اسرائیلی حتما حرام شرعی است و مصرف کنندگان، مبغوض حضرت بقیه الله ارواحنا فداه هستند، امت واحده قرآنی باید متهم و یکپارچه چون سدی آهنین در مقابل این آلودگان روزگار بایستند و آنان را در دادگاه جنایتکاران جنگی محاکمه نمایند.

رسا ـ اقدامات و سیره حضرت آیت الله خامنه ای در مواجهه با بحران های گوناگون داخلی و خارجی در طول سال های زعامت و رهبری ایشان چگونه بوده است؟

اقیانوس وجود رهبر معظم انقلاب که دارای صلابت، ویژگی های معنوی، علمی و مملو از حکمت و دانایی است همواره کشتی انقلاب را از برخورد با صخره ها مانع شده است، کلمات نورانی ایشان که برگرفته از نوانیت و معنویت است امیدبخش و نویدآفرین برای امتی است که روزگاران آسایش و آرامش را برای امت اسلامی رقم زده است.

ایشان به فضل الهی موید عند الله و همواره مورد الطاف حضرت بقیه الله ارواحنا له الفداه و دارای دعاگویانی فراوان در میان بندگان خدا هستند؛ این کوه استوار و ثابت قدم با اتصال به علم، عقل و معنویت امروز توانسته به عنوان بزرگ مرزبان عقیدتی اسلام ناب در مقابل همه زیاده خواهی های استکبار و صهیونیسم بایستد و وحدت، دوستی و انسجام در میان امت قرآن رقم بزند.

رسا ـ آرامش و اطمینان قلبی رهبر معظم انقلاب و امام راحل در مواجهه با مصائب و بحران های جامعه اسلامی از چه نشات گرفته است؟

سیره اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام چنین بود که هر حالت برای آنها احدالحسنین بود و در عصر امام حسن مجتبی و امام حسین علیهما السلام امامان معصوم بندگی خدای متعال را انجام می دادند، اولین امتیاز رهبر معظم انقلاب و امام راحل عظیم الشأن و بزرگان دینی بندگی خدای متعال است و کسی که بندگی خداوند متعال را پذیرفت برای او هیچ چیز بجز حرکت در مسیر خداوند قابل ارزش نیست.

باید قدر نعمت بزرگ رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (حفظه الله) که حجتی برای امت اسلامی است را بدانیم و ان شاء الله به امید نماز خواندن به امامت ایشان در بیت المقدس به انتظار بنشینیم.

ارسال نظرات