۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۷۶۶۴۷۵

نگرانی صهیونیست‌ها از تکرار طوفان الاقصی در شمال

نگرانی صهیونیست‌ها از تکرار طوفان الاقصی در شمال
یک مسئول صهیونیست در شمال فلسطین اشغالی با ابراز نگرانی درباره قدرت نیروی زمینی مقاومت لبنان، اعلام کرد که در نهایت حزب‌الله به ما حمله می‌کند و بلایی که حماس ۷ اکتبر سال گذشته در جنوب بر سر اسرائیلی‌ها آورد، توسط حزب‌الله در شمال تکرار خواهد شد.

در سایه تشدید تنش‌ها میان لبنان و رژیم صهیونیستی به دنبال گسترش تجاوزات وحشیانه این رژیم، شهرک نشینان آواره و مسئولان در شمال فلسطین اشغالی که دیگر امیدی به بازگشت به شهرک‌های شمالی ندارند، بار دیگر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر و کابینه وی را مورد هجمه تند قرار دادند.

شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از «گابی نعمانم رئیس شهرک شلومی واقع در مرزهای فلسطین اشغالی با لبنان اعلام کرد: در نهایت حزب‌الله به ما حمله خواهد کرد و حادثه‌ای مشابه آنچه که در 7 اکتبر سال گذشته توسط جنبش حماس در جبهه جنوبی اتفاق افتاد، توسط حزب الله در شمال رخ خواهد داد.

این مسئول صهیونیست افزود: بنابراین ما باید به خودمان بیاییم و این مسئله را حل کنیم. حزب الله تونل‌های زیادی دارد و ما این را از فرماندهان ارتش اسرائیل به ویژه فرماندهان منطقه شمالی شنیده‌ایم.

از طرف دیگر مرکز مطالعاتی آلما رژیم صهیونیستی متخصص در امور نظامی، در گزارشی اعلام کرد که حزب الله شبکه بزرگی از تونل‌ها دارد که بیروت و بقاع در جنوب لبنان را به یکدیگر متصل می‌کند. حزب الله بعد از جنگ جولای 2006 با کمک متحدان خود یک شبکه تونلی بزرگ ایجاد کرده است.

در این گزارش آمده است که پروژه تونل‌های حزب‌الله، بسیار بزرگتر از تونل‌های حماس در نوار غزه است و طول آن به صدها کیلومتر می‌رسد؛ از جمله یک تونل که به طول 45 کیلومتر بین منطقه بقاع و صیدا ایجاد شده است. انتقال خودروها از طریق این تونل‌ها، به اعضای حزب الله اجازه می‌دهد تا از نقطه‌ای به نقطه دیگر برای تقویت مواضع دفاعی خود منتقل شوند، یا حمله‌ای را علیه ارتش اسرائیل در مکانی امن و محافظت شده به صورت نامرئی انجام دهند.

این گزارش‌ها در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی در اولین تلاش برای ورود زمینی به لبنان، با ضربه بزرگی از جانب رزمندگان حزب الله مواجه شد و نیروهای اشغالگر که سعی در رخنه به مناطق مرزی لبنان داشتند، در درگیری با نیروهای مقاومت تار و مار شدند.

رسانه های رژیم صهیونیستی، بلایی را که رزمندگان حزب الله بر سر کماندوهای این رژیم در جریان تلاش برای نفوذ به جنوب لبنان آورده‌اند، یک روز فاجعه بار برای اشغالگران توصیف کردند.

منابع خبری تاکید کردند، در کمین‌های دیروز که رزمندگان حزب الله برای تیپ کماندویی رژیم صهیونیستی تدارک دیده بودند، 70 کماندوی صهیونیست کشته و یا زخمی شدند.

از سوی دیگر رسانه‌های رژیم صهیونیستی اذعان کردند که بیانیه ارتش این رژیم درباره آمار افسران و نظامیان کشته شده(که تنها به هلاکت 8 نظامی اعتراف کرده)در درگیری با حزب الله، دروغ است و آمار واقعی تلفات بسیار بیشتر از ارقام اعلام شده است.

مقاومت اسلامی حزب الله تاکید کرده است که تلفات ارتش رژیم صهیونیستی در حملات دیروز رزمندگان این جنبش بیشتر از آن چیزی است که اعلام می‌شود و سازمان سانسور نظامی رژیم صهیونیستی مانع انتشار ارقام دقیق است.

رزمندگان حزب الله همچنین با هدف قرار دادن یک فروند بالگرد اسرائیلی با موشک زمین به هوا در آسمان شهرک صهیونیست نشین بیت هیلل، آن را وادار به فرار کردند؛ به طوری که دیگر هیچ بالگردی در امتداد آن مناطق پرواز نکرده است.

یک یگان از نظامیان متجاوز صهیونیست هم پس از ورود به منزلی در اطراف شهر کفرکلا، در کمین رزمندگان حزب الله افتادند که این حمله غافلگیرکننده به هلاکت و زخمی شدن آنها منجر شد.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات